حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام های تقلبی تهدید بزرگی برای امنیت کاربران هستند

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | امنیت، پیام رسان

مدت زیادی است که درباره کلاینت های مختلف تلگرام مطالب متفاوتی می خوانیم و درباره امنیت زیر سوال آن ها صحبت می کنیم با این وجود اما هنوز کاربرانی هستند که برای دسترسی به این پیام رسان از تلگرام های تقلبی یا به عبارت بهتر از پوسته های ناایمن تلگرام اسفتاده می کنند. اگر شما از این دسته کاربران هستید یا دوستی دارید که از این دسته به شما می رود باید بگویم که واقعا تلگرام های تقلبی تهدید بزرگی برای امنیت کاربران هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تلگرام های تقلبی

گزارش های امنیتی متنوعی منتشر می شود که باید آن ها را جدی گرفت. پس از بسته شدن همیشگی تلگرام طلایی و هاتگرام که البته گوگل هم بارها درباره عدم امنیت آن ها هشدار داده بود، حالا بازار تلگرام های تقلبی ریز و درشت گرم شده است.

تلگرام طلایی و هاتگرام برای همیشه بسته شدند

طبق جدیدترین بررسی ها بیشترین میزان آلودگی کشف شده در میان کاربران ایرانی در سال ۲۰۱۸ به آگهی‌افزارها (adware) باز‌می‌گردد. در کنار آن استفاده از تلگرام‌های تقلبی یکی دیگر از تهدیدات بزرگ علیه کاربران ایرانی است. این اپلیکیشن‌ها برای گسترش خود از ممنوعیت استفاده از تلگرام در ایران سوءاستفاده کرده و به سرقت اکانت و اطلاعات می‌پردازند. همچنین از تلگرام‌های تقلبی برای حملات (Advanced Persistent Threat (APT نیز استفاده می‌شوند.

شما از تلگرام استفاده می کنید؟ نحوه دسترسی شما به این پیام رسان به چه شکل است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

نصب نکنید آقا 😐

mehrdad_ma

من که هرکی برام ناخواسته تبلیغ میکنه حتی فامیل باشه بلاکش میکنم

Dr.Nazer

۹۸ درصدِ پوسته‌هایِ تلگرام‌ مالِ میهنِ عزیزمونه😑 نمیدونم واقعا فازِ یه‌عده چی بود که تا آخرین قطره خون پایِ تلگرام طلایی ایستاده بودن و لحظه‌آخر که خاموش شد بالاخره پاکِش کردن؛ ماهم یکی و داشتین همینطوری – لعنتی یه جوری حس گرفته بود خودِ منم حس شهادت بم دست داده بود؛ فضا معنوی شده بود بویِ گلاب میومد :-/

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)