حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جاذبه های گردشگری مصر در تور لحظه آخری

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

خیابان معز، خیابانی تاریخی به طول حدود ۱ کیلومتر در مرکز شهر قاهره است. خیابان به نام معز لدین‌الله، چهارمین خلیفه فاطمی نام‌گذاری شده‌است. بسیاری از بناهای اسلامی و برخی از مهم‌ترین مساجد قاهره در این خیابان قرار دارند. تنها عابرین پیاده حق تردد در خیابان معز را دارند.

سراسر خیابان معز، سنگ‌فرش شده و فقط مخصوص عابران پیاده است. از دیگر جاذبه‌های این خیابان می توان مدرسه‌ی قلاوون را نام برد که یکی از بهترین نمونه‌های معماری مملوک است. این مدرسه در سال ۱۲۹۳ تکمیل شده و فضای داخلی آن به زیبایی تمام با کاشی‌های زیبا، مرمر مرغوب، موزاییک‌ و شیشه‌های رنگی دیدنی، تزیین شده است. این مدرسه زمانی که افتتاح شد به عنوان بیمارستان هم مورد استفاده قرار می‌گرفت. تور لحظه آخری مصر برای دیدن این جاذبه موجود است .

مرکز شهر قاهره

اگر دوست دارید در قاهره‌ی قرن نوزدهم گشتی بزنید، یعنی زمانی که این شهر، پاریس شرق نامیده می‌شد، بهترین کار این است که در محله‌ی مرکز شهر قاهره قدم بزنید و معماری، خیابان‌ها و بناهای تاریخی آن را تماشا کنید. سراسر این محله پر از خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی است که در زمان خود بسیار باشکوه و زیبا بودند و البته هنوز هم بعد از چند صد سال، زیبا و دیدنی هستند. علاوه بر ساختمان‌های تاریخی، موزه‌‌های متعددی در این منطقه وجود دارد که مجموعه‌های دیدنی و جذابی از نقاشی، منسوجات و سایر اقلام فرهنگی مرتبط با مصر و تاریخ و فرهنگ این کشور را به نمایش گذاشته‌اند. به راحتی و با پای پیاده می‌توانید این محله را بگردید.

برج قاهره

دون شک دیدن همه جای شهری همچون قاهره که پر از آثار تاریخی باستانی و اسلامی است روزها و شاید هفته‌ها وقت می‌برد و تجربه‌ی چنین چیزی برای اغلب مردم ممکن نیست. اما شاید بشود همه‌ی این شهر راه هرچند از دور یکجا به تماشا نشست. برج القاهره که با ۱۸۷ متر ارتفاع بلندترین بنا در  کشور مصر به شمار می رود، در جزیره‌ی گیزا واقع شده است. گفته می‌شود این برج با الهام از یک گیاه لوتوس طراحی و ساخته شده است. تماشای بهترین مناظر از بالای نیل و شهر قاهره تجربه‌ای است که تا مدت‌ها از خاطرتان نخواهد رفت.در بالای برج یک رستوران وجود دارد که فرصت میل کردن یک وعده غذا به همراه تماشای مناظر مرتفع از شهر را برای گردشگران فراهم می کند. سفر با تو را برای مشاهده تور های ارزان چک کنید .

مسجد امام حسین (قاهره)

مسجد امام حسین که در سال ۵۵۳ هجری شمسی در دوران خلافت فاطمیان بنا شده است. در درون این مسجد ضریحی قرار دارد که منتسب به محل دفن سر حسین بن علی است. سر وی پس از کشته شدن از بدن جدا و به شام منتقل شد اما در این مورد که پس از آن بر سر آن چه آمد اختلاف نظر وجود دارد و مکان‌های گوناگونی در این مورد نام برده شده‌اند.مطابق یکی از روایت‌ها خلفای فاطمی که پیرو مذهب شیعی اسماعیلی بودند پس از سال ۵۰۰ از مرگ وی، سر حسین بن علی را از دروازه فرادیس شام، به عسقلان و سپس به قاهره منتقل و بر آن مقبره‌ای بنا کردند.

بارو بابلیون

این بارو هم‌اکنون در قاهره پایتخت مصر نزدیک به ایستگاه مترو جرجیس واقع شده است که امپراتور تراژان، در قرن دوم میلادی دستور به ساختش داد. در قرن چهارم میلادی که رومیان مصر را اشغال کرده بودند، امپراتور روم آرکادیوس فرمان به بازسازی آن داد. در جمادی الاولی سال ۱۹ هـ برابر با می ۶۴۰م مسلمانان با رهبر عمروعاص این قلعه را محاصره کردند و پس از شش یا هفت ماه در تاریخ ژوئیه ۶۴۰م آن را تصرف کردند.

غردقه:

غردقه یک دهکده‌ی کوچک ماهیگیری است که کنار دریای سرخ واقع شده و دارای سواحل شنی است. امروزه این اقامت‌گاه ساحلی را نمی‌توان از روی زندگی گذشته‌اش شناخت زیرا به یک مکان بزرگ توریستی تبدیل شده است که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این شهر بیش از ۱۰۰ هتل دارد که بیشتر آن‌ها در کنار خط ساحلی قرار دارند. غردقه به خصوص برای غواصی بسیار محبوب و مشهور است.

اسکندریه:

اسکندریه در ساحل دریای مدیترانه واقع شده و مرکز تجاری و حمل و نقل مصر به شمار می‌رود.این مکان در سال ۳۳۱ قبل از میلاد توسط اسکندر کبیر بنا شده و به عنوان تقاطع جهان در نظر گرفته شده بود. بسیاری از مکان‌های تاریخی معروف اسکندریه همچون کتابخانه که بیش از ۵۰۰۰۰۰ کتاب دارد، توسط زمین لرزه‌ی ویرانگر در قرن چهاردهم تخریب شد. امروزه شکوه تاریخی این شهر کمی کم رنگ شده اما هنوز هم به خاطر وجود جاذبه های فرهنگی و تاریخ غنی‌اش ، ارزش بازدید را دارد.

دهب:

دهب در ۸۵ کیلومتری شمال شرم الشیخ در خلیج عقبه و نزدیکی جنوب صحرای سینا واقع شده است. این مکان در آغاز به عنوان یک ناحیه‌ی منزوی در نظر گرفته می‌شد اما در سال ۱۹۸۰ تبدیل به یک اقامت‌گاه ارزان برای توریست‌ها و گردشگران شد. ترکیب دریای سرخ و صحرای سینا ، دهب را به یک مکان عالی و ایده‌ال برای موج سواری، غواصی ،صخره نوردی و کوه نوردی تبدیل کرده است.

مجسمه بزرگ ابوالهول

مجسمه‌ی اِسفینکس یا ابوالهول غول افسانه‌های مصر باستان و اسطوره ادیپ، مخلوطی از انسان و حیوان با پیکری از شیر، مزیّن به بال‌های عقاب و دارای سری شبیه سرزنان است.

این موجود افسانه‌ای کسانی را که موفق به حل معمّای او نمی‌شدند می‌کشت و در نظر مصریان باستان مظهر آفتاب محسوب می‌شد.

اِسفینکس بزرگ که در مصر قرار دارد از صخره‌ای یکپارچه تراشیده شده‌است و ۲۰ متر ارتفاع و ۷۰ متر طول دارد. بعد از هجوم تازیان به مصرباستان و تصرف، نام اِسفینکس را ابوالهول نهادند. یعنی پدرِ وحشت!

مجسمه ابوالهول در مصر این گونه که حدس زده می شود باید در اصل دارای سری به شکل شیر باشد و آنگونه که زمین شناسان انگلیسی پیش بینی می کنند قدمت آن باید بیشتر از تخمین های قبلی باشد.

مصر شناسان معتقدند تندیس خارج از قاهره که دارای سر فرعون و بدنی شیر گونه است متعلق به بعد از ساخته شدن اولین هرم چیزی حدود ۴۵۰۰ سال پیش است. برای مشاهده ی تور های ارزان و تور لحظه آخری مقاصد محبوب  به سایت سفر با تو مراجعه کنید .

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

جاذبه های توریستی مصر بی نظیر هستن… ایشالا قسمت بشه بریم 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)