حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 13 اپل برای کدام آیفون یا آیپدها ارایه می شود و برای کدام ها ارایه نمی شود؟

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل

گوگل به تازگی در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O از آخرین نسخه اندروید رونمایی کرد. این سیستم‌عامل فعلا سرخط خبرها را در اختیار دارد. اما کمتر از یک ماه دیگر، تمامی توجه‌ها به آپدیت iOS 13 اپل معطوف خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات فراوانی از این نسخه سیستم‌عامل در اختیار داریم و به زودی در تاریخ ۱۳ خرداد متوجه خواهیم شد که کدام گوشی‌ها این آپدیت را دریافت خواهند کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آپدیت iOS 13 اپل برای کدام آیفون یا آیپدها ارایه می شود و برای کدام ها ارایه نمی شود؟

اپل معمولا هر وقت یک نسخه تازه از iOS را عرضه می‌کند، یک نسل از محصولات خود را از حق دریافت آپدیت منع می‌کند. این کار بین بقیه شرکت‌ها هم معمول است. اما iOS 12 خبر خوبی برای قدیمی‌های اپل بود. چون محصولاتی همچون 5S، آی‌پد ایر و آی‌پد مینی ۲ هم این آپدیت را دریافت کردند. اما به نظر می‌رسد که نباید منتظر آپدیت iOS 13 اپل برای یک سری محصولات باشیم.

بسیاری از کاربران آیفون 6 و 6 پلاس امیدوار بودند که آپدیت تازه را دریافت کردند. این دو سری گوشی در سال 2014 عرضه شد و نسخه ۸ سیستم‌عامل اپل را در اختیار داشت. اگر iOS 13 برای این دو گوشی عرضه شود، این پنجمین آپدیت بزرگ آن‌ها خواهد بود. اما طبق گزارش یک سایت فرانسوی، به گفته منبعی ناشناس این آپدیت برای این محصولات عرضه نخواهد شد.

آپدیت iOS 13 اپل برای آیفون 6، آیفون 6 پلاس و آیفون SE ارایه نمی شود

البته این خبر تازه نیست، مدتی است که چنین شایعاتی به گوش می‌رسد. بسیاری بر این باورند که این سه گوشی با iOS 12 به آخر خط پشتیبانی نرم‌افزاری خود رسیده‌اند. حتی مدتی پیش اشاره شده بود که شاید آیفون 6S و 6S پلاس هم دیگر آپدیت iOS 13 اپل را دریافت نکنند که کاملا ناامید کننده است. البته به نظر می‌رسد این شایعه اشتباه بوده باشد، اما در مورد SE احتمالا نباید انتظار آپدیت را کشید.

البته که این نسخه 4 اینچی آیفون هیچ‌گاه قرار نبوده یکی از قوی‌ترین گوشی‌ها باشد. اما اپل همچنان در شکل‌های مختلف این گوشی را به فروش رسانده و تلاش کرده که مردم را مجاب به خرید آن بکند. به همین خاطر کمی عجیب است که ناگهان این گوشی را رها کند. توسعه‌دهنده‌ای که این اطلاعات را منتشر کرده گفته که گوشی‌ها و محصولات زیر آپدیت iOS 13 اپل را دریافت خواهند کرد.

محصولاتی که iOS 13 را دریافت خواهند کرد

  • ۱- آیفون 6S و 6S پلاس
  • ۲- آیفون 7 و 7 پلاس
  • ۳- آیفون 8 و 8 پلاس
  • ۴- آیفون X، XR، XS و XS Max
  • ۵- آیپد مینی 3 و 4
  • ۶- آیپد 5 و 6
  • ۷- آیپد ایر 2 و 3
  • ۸- آیپد پرو 9.7، 10.5، 11 و 12.9

محصولاتی که آپدیت iOS 13 جدید را دریافت نخواهند کرد عبارتند از:

  • ۱- آیفون 5S
  • ۲- آیفون SE
  • ۳- آیفون 6 و 6 پلاس
  • ۴- آیپد ایر و آی‌پد مینی 2

 

درباره iOS 13 چه می دانیم؟

آیا iOS 13 آپدیت مهمی است؟

اما آپدیت iOS 13 اپل اصلا اهمیتی دارد؟ آیا این آپدیت چیزی است که باید انتظار آن را کشید؟ به صورت خلاصه باید گفت که اینطور به نظر می‌رسد. به نظر که تغییرات مهمی انجام شده و به همین خاطر یک سری محصولات این آپدیت را دریافت نخواهند کرد. iOS 12 یک آپدیت بر پایه بهبود عملکرد بود و هماهنگ کردن آن با محصولات مختلف شرکت آسان و امکان‌پذیر بود.

در زمینه آپدیت iOS 13 اپل قصد دارد که یک سری تغییرات کلی و مهم در زمینه زیبایی‌شناسی را اعمال کند. امکان انتخاب یک حالت تیره را از این پس خواهید داشت. کیبورد، نقشه و iMessage کاملا تغییر خواهند کرد. سیستم سلامت هم دچار تغییرات شده که دیگر در نسخه ۴ اینچی کار نخواهد کرد و نیازمند یک پردازنده بهتر و قوی‌تر است.

البته که هنوز هیچ چیز کاملا قطعی نیست و باید کمی صبر کرد و منتظر بیانیه رسمی اپل بود. شاید اپل همانند سال گذشته به پشتیبانی ۵ ساله ارایه آپدیت جدید پایبند باشد! شما چطور فکر می کنید؟ با توجه به افت فروش آیفون ها و بیش از ۲۵۰ میلیون دستگاه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس به فروش رفته، شاید بد نباشد که اپل این دو دستگاه را از گردونه آپدیت خارج کند و کاربران را به سمت خرید آیفون ۲۰۱۹ سوق دهد!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)