حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رتبه بندی و اخذ رتبه مشاور

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

رتبه بندی معیار و استانداردی است که بر اساس قوانین و مقرراتی تدوین می گردد. اساس این قوانین توسط سازمان مدیریت راهبردی برای شرکت های مختلف به منظور تعیین شایستگی و توان علمی – فنی شرکت به صاحبان شرکت ها اعطا می گردد. گواهی یا مدرکی معتبر که جهت تأیید صحت و اعتبار یک شرکت صادر می شود، نوعی رتبه یا رتبه بندی محسوب می شود. رتبه های پایین و رتبه های بالا در شرکت ها گواهی بر قابلیت ها، امکانات و توانایی آنها در حوزه کاری است. هر شرکتی برای ادامه فعالیت کاری در عرصه تجاری نیازمند اخذ رتبه است به طوری که رتبه بندی به عنوان ارکان اساسی و جزو لاینفک شرکت ها مطرح می گردد. شرکت های مشاور نیز جزو شرکت هایی هستند که از این قاعده مستثنی نبوده و بعد از ثبت شرکت برای اخذ رتبه اقدام می نمایند . اخذ رتبه مشاور نیز دارای شرایط و مراحل خاصی است که در ادامه به آن می پردازیم.

اخذ رتبه پیمانکار

اخذ رتبه پیمانکار معمولا در حیطه فعالیت های آنها در پروژه های عمرانی، مهندسی، ساخت و نظارتی می باشد و به طور کلی بر اساس برنامه های عملیاتی و اجرائی صورت می گیرد. زمانی که قرارداد بین شرکت های پیمانکار و کارفرما منعقد می شود؛ این کارفرما است که از تمامی شرایط شرکت پیمانکار، سوابق آنها، امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی توانا، مهندسی و گروه فنی شرکتی که قرار است برای وی پروژه ای را به انجام برسانند، مورد بررسی و تفحص قرار می دهد برای اینکه کارفرما با اطمینان خاطر قرار داد خود را منعقد سازد. رتبه بندی و اخذ رتبه پیمانکار در 11 رشته تخصصی طبقه بندی می شود که بر اساس آن ها نیز شرکت های پیمانکار اقدام به اخذ گرید یا رتبه می نمایند.

اخذ رتبه مشاور

اخذ رتبه مشاور نیز مانند اخذ رتبه پیمانکار در حیطه فعالیت های آنها در پروژه های طرح ریزی، مشاوره ای و نظارتی صورت می گیرد و در حقیقت به عنوان نوعی واسطه در میان شرکت های پیمانکار و کارفرما فعالیت چشمگیری دارند. طبقه بندی این شرکت ها در 9 رشته تخصصی صورت می گیرد و با توجه به آنها شرکت های مشاور اقدام به اخذ رتبه و رتبه بندی می کنند.

شرایط عمومی اخذ رتبه مشاور

بر اساس آئیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران برای کلیه شرکت های مشاور به منظور اخذ رتبه مشاور شرایط اخذ رتبه مشاور در این آئین نامه تعیین و تدوین شده است. مفاد مشروح این آئیین نامه گواهی تأیید شده ای است که شرکت های مشاور برای داشتن شرایط اخذ رتبه قبل ازهر اقدامی به آن مراجعه می نمایند و در صورت مطابقت با شرایط اخذ رتبه مشاور، برای اخذ رتبه و رتبه بندی درخواست خود را به اداره ثبت شرکت ها ارائه می کنند. برخی از این شرایط به قرار زیر می باشد:

انجام کلیه خدمات مشاوره ای باید مرتبط با اساسنامه شرکت انجام گردد.

تعهد به افراد امتیاز آور شرکت که قبلاً جزو افراد امتیازآور شرکت های دیگر نباشد.

هیچ کدام از شرکا، مدیران شرکت مشاور و افراد امتیاز آور نباید ممنوعیت و محرومیت قانونی برای انجام کار داشته باشند.

اشتغال تمام وقت افراد امتیاز آور در شرکت های مشاور الزامی است.

داشتن مدارک تخصصی و دانشگاهی مرتبط برای مهندسین و کارشناسان،هیأت مدیره،مدیر عامل و افراد امتیازآور الزامی می باشد.

لازم است امتیاز مدیر عامل مشاور با امتیاز سرگروه در یکی از تخصص های مشاور تطابق داشته باشد.

و غیره.

شرایط اخذ رتبه مهندسین مشاور

شرایط اخذ رتبه مهندسین مشاور نیز مانند شرایط عمومی اخذ رتبه مشاور بر اساس مفاد و قوانین مدونی است که باید به آن توجه نمود، از جمله این شرایط عبارتند از:

دارا بودن امکانات پشتیبانی

داشتن ساختار مدیریتی قوی

تراز مالی شرکت های مشاور

نیروی مهندسین با رزومه قوی

نیروی انسانی متخصص

ارائه رضایت نامه کتبی از کارفرمایان پروژه های قبلی

تجربه کاری و سوابق گذشته شرکت های مشاور

امکانات فنی، تجهیزاتی و نرم افزاری در شرکت های مشاور

و غیره.

اخذ رتبه و مراحل آن

اخذ رتبه برای شرکت ها بر مبنای نوع و فعالیت شرکت می باشد که البته دارای مشترکات زیادی است؛  بنابراین می توان مراحل اخذ رتبه در شرکت های مختلف نظیر،شرکت های دولتی ،خصوصی،عمرانی، خدماتی،تولیدی و غیره را به قرار زیر بیان نمود:

در مرحله اول باید به سامانه ساجات مراجعه کرد و مدارک لازم نظیر، فرم 100، اساسنامه، سوابق بیمه ای و کپی کل مدارک شناسایی اظهارنامه،آگهی ثبت شرکت و تغییرات را در هر مرحله اسکن و بارگذاری کرد.

در مرحله دوم با دریافت کد رهگیری می توان از روند اجرای کار و پیگیری آنها اطلاع داشته باشید.

در مرحله سوم بررسی و ارزیابی کمیته تشخیص صلاحیت ثبت شرکت ها با تیمی تخصصی و کارشناسان مربوطه نتیجه رد یا پذیرش را به متقاضیان ارائه می نمایند.

در مرحله چهارم در صورت رد درخواست، لازم است متقاضیان اخذ رتبه به رفع نواقص مدارک خود بپردازند و مجدد ارسال مدارک را به انجام برسانند.

در مرحله نهایی(پذیرش مدارک و گواهی تأیید صلاحیت شرکت) لازم است، متقاضیان اخذ رتبه با در دست داشتن مدارکی نظیر، فتوکپی کلیه مدارک اظهارنامه، اساسنامه،گواهینامه قبلی شرکت، صورت جلسات مجمع عمومی و قراردادهای قبلی شرکت به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده و اخذ رتبه و رتبه بندی را به ثبت نهایی برسانند.

اخذ رتبه مشاور با نیک پارس

اخذ رتبه مشاور با نیک پارس در زمینه های مختلف می تواند همراستا با فعالیت شرکت ها، همراه با گروه مشاورین و ممتاز در ارائه خدمات برای متقاضیان و صاحبان کسب و کارها باشد. اخذ رتبه مشاور برای شرکت های مشاور دارای جایگاهی خاصی می باشد که شرکت نیک پارس به آن توجهی ویژه دارد و در ارائه خدماتی ارزنده تر در این زمینه پیشتاز می باشد. برخی از خدمات نیک پارس در جهت اخذ رتبه مشاوربه قرار زیر می باشد:

مشاوره اخذ رتبه و تأمین نیرو

اخذ رتبه 3 شرکت های مشاور

مشاوره آنلاین 24 ساعته  و رایگان

مشاور تنظیم مدارک و شرایط احراز برای شرکت های مشاور

در اختیار داشتن کارشناسان خبره و با سابقه درخشان در جهت اخذ رتبه مشاور

دارای 20 خط ویژه مشاوره با شماره تماس 02122881235

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)