حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی Android Beam در اندروید ۱۰ یا همان اندروید Q حذف شده است

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت اندروید ۱۰

می دانیم اندروید Q با قابلیت‌های جدیدی عرضه خواهد شد اما برخی از ویژگی‌های قدیمی اندروید نیز در آن کنار گذاشته خواهد شد. به طور مثال دیگر خبری از اندروید Beam نخواهد بود. البته هیچ جایگزین رسمی برای آن هنوز معرفی نشده است اما برخی اپ‌ها با کارکرد مشابه آن همانند Google Files وجود دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اینکه ویژگی Android Beam در اندروید ۱۰ یا همان اندروید Q حذف شده است، صحبت کنیم.

حدس می‌زنیم تقریبا افراد زیادی هستند که اندروید Beam را به خاطر نمی‌آورند. Beam در واقع یک تکنولوژی انتقال فایل بین دو گوشی است که از طریق NFC این انتقال انجام می‌گرفت و کافی بود دو گوشی را از پشت به یکدیگر بچسبانید تا کار جابه‌جایی فایل‌ها انجام پذیرد. در اندروید ۴.۱ این برنامه می‌توانست با بلوتوث نیز کار کند.

برنامه Google Files توانایی به اشتراک گذاری فایل‌های مختلف را از طریق Wi-Fi دارد که سرعت انتقال داده در آن حدود ۴۸۰ مگابیت در ثانیه است، که چندین برابر سریع‌تر از بلوتوث است.

برنامه Google Files مشابه AirDrop اپل است که عملیات انتقال با WPA2 رمزگذاری شده است.

Beam در سال 2011 برای اولین بار همراه با اندروید 4 یا همان Ice Cream Sandwich معرفی شد. اپل AirDop نیز در همان سال همراه با سیستم عامل iOS 7 منتشر شد که به نظر می‌رسد که تکنولوژی اپل موفق‌تر بوده است. نظر شما چیست؟ از اندروید Beam استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

Shareit میزنم من

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)