حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اچ تی سی طراح پیکسل 3a گوگل است

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اچ‌تی‌سی، گوگل

گوشی‌های پیکسل 3a و 3a XL از مهم‌ترین و بهترین دستگاه های گوگل به شمار می‌روند، زیرا یک شرکت آمریکایی توانسته است که دستگاه های میان‌رده قدرتمندی را روانه بازار کند. از سوی دیگر، این دو گوشی آغاز‌کننده عصر جدیدی برای کسب‌و‌کار سخت‌افزاری گوگل به شمار می‌آیند. اما شاید تنها چیزی که تاکنون در مورد این دو اسمارتفون مطرح نشده بود، تیم طراحی آن است. نکته جالب توجه در مورد پیکسل‌های جدید، طراحی آن‌ها به‌دست تیم اچ‌تی‌سی است که هم‌اکنون در گوگل مشغول به‌کار هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تیم اچ‌تی‌سی برای اولین بار توسعه گوشی‌های پیکسل را انجام داد

از زمان عرضه نسخه اول گوشی‌های سری پیکسل در سال 2016 با نام Pixel و Pixel XL، گوگل ارتباط نزدیکی با شرکت اچ‌تی‌سی داشته است. پس از طراحی و توسعه نسل اول پرچمدارهای گوگل، این شرکت تولید گوشی‌های مذکور را به اچ‌تی‌سی واگذار کرد. این توافق تا سال 2017 ادامه داشت و نسل دوم گوشی‌های پیکسل نیز توسط این شرکت تایوانی تولید شدند.

گوگل در طول اجرای این توافق متوجه دانش فنی ارزشمند مهندسان اچ‌تی‌سی می‌شود و در نهایت، با پرداخت مبلغ 1.1 میلیارد دلار به این شرکت، بخش بزرگی از تیم توسعه و مالکیت معنوی را به اختیار خود درآورد. داستان پیکسل 3a نیز از این‌جا شروع شد.

بلافاصله پس از نهایی شدن قرارداد گوگل در اوایل سال 2018، تمامی تیم‌ها یکپارچه‌سازی شدند و گوگل نیز طراحی و توسعه پیکسل 3a و 3a XL را به تیم تازه‌ خریداری‌شده واگذار کرد. اگرچه تیم اصلی طراحی گوگل هم نقش به‌سزایی در این دو دستگاه

داشتند، اما بخش مهمی از این موضوع توسط تیم اچ‌تی‌سی در تایوان انجام شده است.

نایب رییس مدیریت محصولات گوگل، برایان راکوفسکی در این مورد می‌گوید: “پروژه پیکسل تنها پروژه‌ای بود که ما از طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن چشم‌پوشی کرده و بخش عمده‌ای از طراحی آن را توسط تیم اچ‌تی‌سی انجام دادیم.”

تیم‌های مختلفی مسئولیت طراحی پیکسل‌های بعدی را عهده‌دار خواهند بود

اگرچه گوگل، برنامه مشخصی را برای توسعه پرچمدار بعدی خود (پیکسل 4) ارایه نکرده است، اما احتمال می‌رود که تیم اچ‌تی‌سی با همکاری مهندسان و طراحان اصلی گوگل، مسئول طراحی و توسعه این دستگاه

هوشمند باشند. به‌نظر می‌رسد که این روند برای گوشی پیکسل 4a نیز ادامه پیدا کند. گوگل روز گذشته اعلام کرد که در سال‌های آینده نیز به روند معرفی و عرضه گوشی‌های میان‌رده ادامه خواهد داد.

پس از انتقادهای فراوانی که به طراحی گوشی Pixel 3 XL وارد شد، گوگل احتمالا راهبرد سه‌جانبه‌ای را برای طراحی گوشی‌های جدید خود، اتخاذ کرده است. شایعات اخیر نشان می‌دهند که گوگل برای طراحی نسل‌های بعدی اسمارتفون‌های خود، قصد استفاده از سه تیم مختلف را دارد.

هرکدام از این تیم‌ها به صورت جداگانه، مسئول طراحی گوشی‌های جدید گوگل هستند و در این مسیر، هیچ ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت. پس از ارایه طرح‌ها توسط این سه تیم، مدیران ارشد گوگل این طرح‌ها را بررسی کرده و بهترین طرح برای تولید را انتخاب می‌کنند. در نهایت، پس از انتخاب بهترین طرح، همکاری مهندسان گوگل و این تیم‌ها برای ساخت گوشی آغاز می‌شود.

آینده گوشی‌های پیکسل

اخیرا گوگل تایید کرد که به دلیل بازار رقابتی موجود در بین گوشی‌های پرچمدار، فروش گوشی‌های این شرکت کاهش یافته است. اما انتظار می‌رود که عرضه گوشی‌های پیکسل 3a و 3a XL توسط اپراتور‌های مخابراتی Sprint، T-Mobile و U.S. Cellular، کمک قابل توجهی به افزایش فروش کند.

از طرف دیگر، گوشی‌های میان‌رده پتانسیل خوبی برای افزایش فروش شرکت‌ها در کشور‌هایی مثل آمریکا دارند. لازم به ذکر است که گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت و قدرتمند زیادی در بازار آمریکا حضور دارند و تمامی شرکت‌های جهان، علاقه زیادی به حضور پررنگ خود در این بازار دارند.

گوشی‌های پیکسل 3a از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری در مقایسه با رقبای جهانی خود، بسیار عقب هستند. اما این تلفن‌ها با داشتن دوربین قدرتمند، ویژگی‌های مفید و تجربه نرم‌افزاری خوب، دستگاه بسیار مناسبی برای مشتریان آمریکا به حساب می‌آیند.

هم‌چنین این شرکت تایید کرد که در حال طراحی و توسعه نمونه‌های اولیه گوشی تاشو است. البته گوگل اعلام کرد که راه درازی برای انجام این پروژه، پیش روی خود دارد و فعلا ترجیح می‌دهد که در زمان مناسبی از چنین پروژه‌هایی رونمایی کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که پیکسل 3a برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

ایول بر طراحان با اصالت HTCو گوگل.
گوگل برای طراحی سه تیم جداگانه و جدا از هم و محیط کار طراحی جدا از هم درست کرده که واقعا بهترین کار ممکن انجام داده و این نشون میده قصد رقابت جدی با بقیه برندهای مطرح داره

nima.1987

htc اگه طراحی بلد بود که این وضش نبود 😕

_V_

وضع گوشیا چه ربطی به طراحی داره کلی چیز برا تغییر نظر تاثیر دارن
بعدشم،،،توقع نداشتی که تیم طراحی سامسونگو بیارن؟😑

nima.1987

طراحی مهم ترین فاکتور برای جذب به یه گوشی هستش!
بعدش سخت افزار، دوربین و چیزای دیگه!
علت فروش کم htc چی بوده؟ سخت افزار؟ دوربین؟ یا کیفیت ساخت؟
تو اینا که کم نزاشته

mehrdad_ma

اتفاقا بلده و خیلی خوب هم بلده
شما طراحی m7 و m8 رو با s4 و s5 مقایسه کن

حماقت ریس روسای htc از سونی بیشتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)