حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه یونیورسال واتس اپ در راه است، پایان پشتیبانی واتس اپ ویندوز فون تا پایان ۲۰۱۹

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

پس از شکست سنگین سیستم عامل ویندوز فون در بازار رقابت و به اتمام رسیدن پشتیبانی مایکروسافت از این سیستم عامل، حال نوبت به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها رسیده است تا به پشتیبانی خود از ویندوز فون پایان دهند. تیم توسعه پیام رسان محبوب واتس اپ به تازگی اعلام کرده است که تا پایان سال 2019 به پشتیبانی از ویندوز فون خاتمه خواهد داد. البته خبر می رسد که نسخه یونیورسال واتس اپ در راه است اما پایان پشتیبانی واتس اپ ویندوز فون تا پایان ۲۰۱۹ هم بخشی از این پروسه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

واتس اپ در سال ۲۰۱۷ به پشتیبانی از سیستم عامل بلکبری خاتمه داد و حال حاضر از اندروید نسخه 2.3.3 به قبل نیز پشتیبانی نمی‌کند؛ همچنین در سال ۲۰۱۶ واتس اپ به پشتیبانی از نسخه هفتم ویندوز فون پایان داده بود. به گفته تیم توسعه واتس اپ، از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ پشتیبانی از ویندوز فون به پایان خواهد رسید و دیگر هیچ بروزرسانی برای آن عرضه نخواهد شد.

واتس اپ

واتس اپ

تیم توسعه واتس اپ در سال گذشته میلادی به طور رسمی پشتیبانی از نسخه هشتم ویندوز فون را متوقف کرد، حال با توجه به شکست سنگین این سیستم عامل و تولید نشدن گوشی‌های جدید بر پایه ویندوز فون، تیم واتس اپ تصمیم گرفته است تا به پشتیبانی از تمام نسخه‌های این سیستم عامل پایان دهد و دیگر هیچ بروزرسانی برای آن‌ها عرضه نخواهد شد.

تیم توسعه پیام رسان واتس اپ در حال کار بر روی نسخه UWP این پیام رسان برای دستگاه‌های ویندوزی است

در حالی که واتس اپ تصمیم به خاتمه پشتیبانی از ویندوز فون دراد، گزارش‌ها نشان می‌دهد که تیم توسعه پیام رسان واتس اپ در حال کار بر روی نسخه UWP این پیام رسان برای دستگاه‌های ویندوزی است. توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از Universal Windows Platform برنامه‌های خود را به راحتی بر روی تمام دستگاه‌های ویندوزی اجرا کنند. در حال حاضر نسخه فعلی ویندوز فون از قابلیت UWP پشتیبانی می‌کند و در صورتی که این خبر حقیقت داشته باشد، علاوه بر کاربران ویندوز فون، کاربران نسخه دسکتاپ ویندوز هم می‌توانند به واتس اپ دسترسی داشته باشند.

سخنگوی تیم توسعه واتس اپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به تصمیم مایکروسافت مبنی بر پایان پشتیبانی از ویندوز فون در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، تیم واتس اپ تصمیم گرفته است تا آخرین بروزرسانی خود را برای ویندوز فون در ماه ژون عرضه کند و پس از آن تا انتهای سال 2019 به پشتیبانی از این سیستم عامل موبایلی ادامه خواهد داد. در حال حاضر هیچ خبر رسمی بیشتری در خصوص نسخه UWP واتس اپ منتشر نشده است و زمان دقیق عرضه رسمی آن مشخص نیست.

شما روی پلتفرم ویندوزفون هستید؟ دوست ویندوزفونی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)