حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مکان های دیدنی مشهد در  تور مشهد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

فصل تابستان نزدیک است ؛ تقریباً تمامی گردشگرانی که به مشهد مقدس سفر می کنند، تا به حال جاهایی مانند: شاندیز، طرقبه، پارک ملت، کوهسنگی، پارک های آبی، پارک علمی، آرامگاه فردوسی و از این قبیل اماکن که معروف تر می باشند را دیده اند. حرم مطهر که قطب گردشگری مشهد مقدس به شمار می رود نیز مورد استقبال تمامی زائران و گردشگران قرار می گیرد. در هر شهری یک سری اماکن، تفریحگاه ها، پارک ها و … وجود دارند که شاخص هم هستند. اما یک سری تفریحگاه ها و جاهای دیدنی در هر شهری وجود دارد که کمتر مورد آگاهی عموم قرار می گیرد. در این مقاله اکثر نقاط دیدنی و تفریحگاه هایی که شاید تا به حال حتی به گوشتان هم نخورده باشد را معرفی می کنیم.

روستای ییلاقی جاغرق

در ۲۱ کیلومتری جنوب غربی مشهد و تور مشهد  و در فاصله ۷ کیلومتری جنوب غربی طرقبه روستایی به نام جاغرق موجود است که توسط روستا های عنبران، طرقدر، کردینه، تغاره و شاندیز محدود شده است. جاغرق دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و زمستان های سرد و تابستان های معتدل دارد. اقامت ‌گاه های موقت و رستوران هایی نیز در حاشیه رودخانه یا به صورت جزیره در بخش های مختلف دره احداث شده که در فصل تابستان محلی مناسب را برای استراحت و تفریح گردشگران و دوستداران طبیعت مهیا کرده است. اگر به دنبال طبیعت ناب هستید بازدید از این روستا را فراموش نکنید.

روستای زشک

یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف مشهد روستای زشک می باشد. روستای زشک در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز و حدوداً در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است.

به گزارش سفر باتو ، روستای زشک به دلیل دارا بودن چشم اندازهای بسیار زیبا، آب و هوای معتدل و نیز باغ های سرسبز میوه به عنوان یکی از بهترین مناطق ییلاقی شهر مشهد شناخته می شود. به علت وجود چشمه سارهای متعدد در این منطقه، آب کافی برای کاشت انواع محصولات باغی موجود می باشد. گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو از جمله محصولات باغی روستای زشک می باشند. علاوه بر میوه های این روستا، می توان به نان های محلی که در زشک پخت می گردد نیز اشاره کرد که طرفداران بسیاری داشته و باعث ورود گردشگران زیادی به این روستا می گردد. بخش های خدماتی بسیاری مانند رستوران و چایخانه های سنتی نیز در این منطقه برای رفاه حال گردشگران و مسافران گرامی دایر شده است.

تله کابین زشک، نخستین تله کابین منطقه شمال شرق کشور می باشد و از جمله طرح های گردشگری و در حال اجرای این منطقه بوده که به گفته کارشناسان، این پروژه می تواند در ماندگاری مسافران در شهر مشهد نقش بسیار زیادی ایفا نماید. پروژه تله کابین منطقه زشک شهر مشهد با قابلیت جابه جایی بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر گردشگر در طول روز یکی از بزرگترین و مجهزترین پروژه های تله کابین در کشور تلقی خواهد شد. در صورتی که قصد سفر به شهر مشهد را دارید به شما توصیه می کنیم حتما از این منطقه خوش و آب و هوا نیز در مدت اقامت خود بازدید نمایید.

مناظر طبیعی بند گلستان

یکی از گردشگاه‌های مهم و با طراوت مشهد و تور مشهد ، منطقه‌ی گلستان با جاذبه‌های طبیعی و مذهبی است. بند گلستان سازه‌ای آجری و عظیم است که بر ابتدای دره‌ی پر آب طرقبه و به فاصله ۴ کیلومتری از آن جلب‌ نظر می‌ نماید. این بند تاریخی در دوره‌ی تیموری ساخته شده و با توجه به مرمت‌ ها و بازسازی‌ های اخیر هنوز زیبایی و استحکام خود را به مانند گذشته حفظ نموده است.

بند گلستان و دریاچه‌ پشت آن از جاهای دیدنی اطراف مشهد می باشد، که در فصل بهار و تابستان منظره‌ دلفریب و چشم‌نوازی را پدید می‌ آورد. با وجود تسهیلاتی از جمله فروشگاه، رستوران، قایقرانی و… این مکان به عنوان یک منطقه‌ گردشگری آبی، بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب می‌ کند

موزه های مشهد

موزه آستان قدس

اگر برای رزرو هتل در شهر مشهد، هتل های نزدیک به حرم را رزرو کرده اید، می توانید در کنار بازدید از حرم، بازدید از موزه آستان قدس را هم در برنامه روزانه تان بگنجانید. این موزه، گنجینه ای از آثار تاریخی و مذهبی است و از چند بخش مجزا و غنی تشکیل شده است، که شامل گنجینه قرآن، فرش، نجوم، سلاح های تاریخی، سکه و اسکناس، مدال ، نقاشی، آبزیان عجیب و غریب و گنجینه ظروف و سفال های تاریخی است که مانندشان را در هیچ کجا نمی توانید بیابید.

موزه آب مشهد

موزه آب توسط اداره آب منطقه‎ای خراسان مشهد افتتاح شده و بررسی، شناخت و معرفی سازه‌های آبی قدیمی استان مانند سدها، قنوات، آب انبارها، یخدان‌هاو ….. ومعرفی چگونگی پیشرفت صنعت آب از گذشته تا به امروز

موزه ی شه لافتی

موزه شه‌ لافتی دارای درب ورودی بسیار کوچکی است که برای وارد شدن باید خم شوید. این موزه بسیار مورد توجه گردشگران علاقه‌مند به فردوسی و شاهنامه است. موزه‌ای که بیشتر جاذبه‌اش بسته به یک آدم و عتیقه‌هایی است که دور و بر خود جمع کرده است؛ آدمی که یک‌تنه کار چند نهاد و دستگاه عریض و طویل را انجام می‌دهد و خودش، هم مدیر کل و هم آشپز سازمان است. مرشد رستم قاسمی، کهنه‌سوار پهلوانان خراسان است که حال با موزه فرهنگ پهلوانی‌اش به نامی آشنا برای مشهدی‌ها تبدیل شده است. در گوشه‌ای دنج از زورخانه و موزه که بیشتر به لمکده‌های سنتی می‌مانند، عیارخانه قرار دارد. در وسط عیارخانه جایگاهی است که عیاران فنون خود را بر آن به تمرین گذاشته و نقالان جمع را به شنیدن شاهنامه میهمان می‌کنند.

موزه بزرگ خراسان

اگر برای تفریح  در تور لحظه آخری مشهد به پارک کوهسنگی مشهد سر می زنید، یکی از بهترین فرصت ها را برای بازدید از موزه بزرگ خراسان دارید. موزه بزرگ خراسان را می توان گنجینه ای از مجموعه اشیای تاریخی و فرهنگی نامید، که از تالارها، کتابخانه، آزمایشگاه و بخش های متفاوت دیگری تشکیل شده و مجموعه ای کامل را به وجود آورده است. جالب است بدانید که طرح ساختمان این موزه، از عمارت خورشید، در کلات نادری الهام گرفته شده و جزو یکی از بزرگترین موزه های خاورمیانه است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
armin sat

مکان های دیدنی مشهد،صیغه خونه هاشه😁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)