حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آشنایی با جاذبه های مارماریس با تور مارماریس

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

مارماریس شهری بندری در سواحل دریای مدیترانه است که در جنوب کشور ترکیه قرار دارد. این شهر یکی از مکان‌هایی است که در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن دارد: سواحل زیبا، قایقرانی عالی، ورزش‌های ماجراجویانه، روستوران‌های برتر، زندگی شبانه پرجنب و جوش، آفتاب مدیترانه‌ای و … ؛ تاریخ‌ مارماریس نیز بحثی مفصل و جدا است.

کمتر جایی را در این کره‌ی خاکی می‌توان یافت که چنین زیبایی تاریخی داشته باشد.  در این شهر بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری وجود دارد که چندین روز باید وقت صرف کنید تا تمامی زیبایی‌های آن را از نزدیک لمس کنید. در ادامه با معرفی دیدنی‌های مارماریس در تور مارماریس همراه ما باشید.

راهنمای سفر به مارماریس

مارماریس از سواحل بسیار زیبا و فوق العاده ای برخوردار است و اغلب گردشگران برای سواحل زیبای شنی مارماریس به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند. سواحل مارماریس از برترین و اولین جاذبه های گردشگری مارماریس هستند. سواحل نفس گیر و آب های کریستالی از مرکز مارماریس شروع می شوند و تا ایجملر ادامه دارند. سواحل پرطرفدار مارماریس مملو از کافه رستوران های عالی هستند.

 

پارک های آبی مارماریس

پارک های آبی مارماریس از جاذبه های مارماریس هستند و طرفداران زیادی دارند. بیشتر گردشگران در سفر به مارماریس به همراه خانواده یک روز شاد را در پارک های آبی می گذرانند.

 

قلعه و موزه ی مارماریس

قدمت قلعه ی مارماریس به ۱۰۴۴ پیش از میلاد مسیح باز می گردد. این قلعه از مناظر و معماری برجسته و بی نظیری برخوردار است. قلعه ی مارماریس یکی از جاذبه های مارماریس و از بهترین اماکن فرهنگی برای بازدید محسوب می گردد.

قلعه مارماریس اولین بار توسط ایونی ها قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و بعد از آن در دوران اسکندرکبیر مورد مرمت قرار گرفته است. در دوران سلطان سلیمان از این قلعه به عنوان پایگاه نظامی استفاده شده است. در جنگ جهانی اول، قلعه توسط ناوگان فرانسه مورد حمله توپ ها قرار گرفت و دچار آسیب جدی شد. در نهایت بعد از ترمیم در سال 1991 به یک موزه تبدیل شده است. قلعه مارماریس هفت منطقه داخلی دارد که دو تا از آنها به عنوان سالن باستان شناسی و یکی از آنها به عنوان یک سالن مردم نگاری، سازمان یافته است. مناطق باقی مانده به عنوان گالری های هنری و انبار استفاده می شوند. قلعه مارمریس چشم انداز فوق العاده ای دارد و پیشنهاد می شود در طول شب و روز برای دیدن چشم انداز مارماریس از آنجا دیدن نمایید.

غواصی

مارماریس ترکیه، مکان های بسیاری برای غواصی دارد. از محبوبترین تفریحات مارماریس غواصی می باشد. اگر شما یک غواص با تجربه اید و بخواهید به یک غواصی غیراستاندارد مانند غواصی در شب و … بروید، مارماریس این امکان را برای شما به وجود آورده است. مناطق غواصی در اطراف بدروم و مارماریس به بهترین مناطق برای شیرجه در دریای مدیترانه معروف اند، آب دریا در بیشتر مناطق بسیار روشن و امکان دیدن اشیا حتی در عمق ده متر وجود دارد. رنگ و تنوع پوشش گیاهی آب و جانوران در زیر آب فوق العاده است شما می توانید از ماهی های کوچک دریا با دوربین های زیر آب عکس بگیرید. در مارماریس بسته به میزان مهارت، علاقه مندان را در این کار راهنمایی می کنند.

 

جزیره‌ی کلئوپاترا

 

جزیره‌ی معروف کلئوپاترا (نام دیگر آن جزیره‌ی سدیر یا جزیره‌ی شهر است) در ۱۸ کیلومتری شمال مارماریس و در خلیج گوکووا قرار دارد. این جزیره‌ی زیبا به‌خاطر آب زلال و ساحل شنی درخشانش از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به نزدیکی جزیره که می‌رسید، چشم‌انداز مناظر کوهستانی زیبا از میان خلیج، هوش از سرتان خواهد برد.

کجاها را بگردیم

سواحل وسیع، ویرانه‌های تئاتر باستان و دیوارهای قدیمی شهر، عاشقان تاریخ را به ضیافتی دلپذیر دعوت می‌کند. دلیل نامگذاری این جزیره، وجود ساحل جذاب آن در یک خلیج کوچک است و گفته می‌شود ملکه کلئوپاترا روزگاری در آنجا شنا می‌کرده است.

شن و ماسه‌ی ساحل این جزیره در تور مارماریس بسیار سفید، صاف و درخشان است. می‌گویند این نوع شن و ماسه فقط در مصر دیده می‌شود و آنتونیوس که عاشق کلئوپاترا بود، آنها را از مصر برایش آورده است. از شن و ماسه‌ی جزیره‌ی کلئوپاترا به‌شدت محافظت می‌شود و گردشگران اجازه ندارند حتی مقدار کمی از آن را برای یادگاری با خود ببرند!

ویرانه‌های بخش شرقیِ جزیره متعلق به دوران رومی‌هاست. در قسمت شرقی جزیره یک بازار وجود دارد. سنگ‌نوشته‌ها نشان می‌دهند که روزگاری در این منطقه به افتخار آپولون مسابقات ورزشی برگزار می‌شده است. بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سفر به کشور ترکیه

به گزارش سفر باتو ، منظره‌ی خورشید و دریا در ساحل طلایی این جزیره و هوای پاک بندرگاه چاملیک برای کسانی که می‌خواهند تعطیلات‌شان را در آرامش سپری کنند بسیار مناسب است.

۳ کیلومتر که در بندر چاملیک پیش بروید به روستای چاملی می‌رسید و ۹ کیلومتر دورتر از این روستا، خور زیبا و محبوب بونکوک قرار دارد. آب این خور زلال و تمیز است و در ساحل آن، امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان فراهم است. می‌توانید در این منطقه‌ی آرام، ساکت و صخره‌ای شنا کنید. اگر هم می‌خواهید به اعماق آب سفر کنید و شگفتی‌های زیر دریا را ببینید، به تورهای غواصی که خصوصا در ماه مه و ژوئن برگزار می‌شوند، بپیوندید.

خدمات رفت‌وآمد

رسیدن به این جزیره بسیار آسان است و امکانات کافی برای جابه‌جایی مسافران فراهم است.

دالیان

طبیعت شگفت‌انگیز دالیان، درست جایی که دریا و دریاچه به هم می‌پیوندند، هر اهل دلی را مسحور شکوه و زیبایی‌اش می‌کند. دالیان ۸۰ کیلومتر با مارماریس فاصله دارد. دریاچه‌های زیبا، مجراهای پرپیچ‌وخم آب و سواحل طبیعی دالیان تعطیلاتی رؤیایی برای‌تان رقم خواهد زد.

جاده‌ای که به روستای دالیان در راه آبی داخلی می‌رسد، از زیر سایه‌ی درختان معطر کندر می‌گذرد و مناظر اطراف آن تقریبا فرقی با بهشت ندارد. در سرتاسر این مجراهای آبی، قایق‌های کوچک به گشت‌وگذار مشغولند.

حمام گِل دالیان

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دالیان، حمام گِل آن است. حمام گل برای بیمارانی مبتلا به رماتیسم، سیاتیک و ﻛﻠـﺴﻴﻨﻮزﻳﺲ، بسیار مفید است.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)