حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون های جدید با آنتن برای مسیریابی درون فضاهای بسته ارایه می شوند

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

تا موعد رونمایی رسمی از آیفون‌های نسل آینده اپل تنها کمی بیش از ۴ ماه زمان باقی‌مانده است و امروز مینگ چی کو؛ تحلیل‌گر مشهور اپل جدیدترین یادداشت تحقیقاتی خود را با محوریت فناوری آنتن مورد استفاده اپل در آینده منتشر نموده است. گفته می شود آیفون های جدید با آنتن برای مسیریابی درون فضاهای بسته ارایه می شوند و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

مسیریابی بهتر در فضاهای بسته و کاهش مشکلات تولید

در حال حاضر اپل در آیفون‌های XS مکس، XS و XR از ۲ آنتن فوقانی و ۲ آنتن تحتانی استفاده می‌کند. تمامی این آنتن‌ها با استفاده از پلیمر کریستال مایع (LCP) تولید می‌شوند. با این‌حال به گفته آقای کو، سری 2019 آیفون با برخی تغییرات بنیادین در ساختار این بخش عرضه خواهد شد. براساس پیش‌بینی‌های وی مشخصا اپل از یک ماژول LCP منفرد و یک واحد پلی‌آمید تغییریافته (MPI) برای آنتن فوقانی و 3 واحد MPI برای آنتن‌های پایینی استفاده خواهد کرد.

براساس گزارشات، دلیل پشت‌پرده این تصمیم ناگهانی مبنی بر بهره‌برداری از فناوری MPI به مقوله تولید مربوط می‌شود. آقای کو در یادداشت تحقیقاتی خود توضیح می‌دهد که آیفون‌های نسل فعلی با مشکلات تولید LCP دست‌به‌گریبان هستند و این موضوع در زمینه انتقال سلولی فرکانس بالا و نهایتا عملکرد دستگاه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

اپل

اپل

تمرکز بر ساختار MPI طی سال جاری احتمالا موجب شکل‌گیری ارتباطات با کارآیی مشابه 4G LTE و کاهش مشکلات تولید می‌شود. به لحاظ تئوری تولید این فناوری، ارزان‌تر نیز تمام خواهد شد؛ با این‌حال مینگ چی کو معتقد است که پیشرفت‌های جدید در حوزه فناوری فوق پهن‌باند موجب بهبود قابلیت ناوبری دستگاه در فضاهای مسقف خواهد شد و این موضوع در نهایت هزینه‌های تولید آنتن را بین 10 تا 20 درصد افزایش خواهد داد. پتنت‌های اخیر اپل نشان داد که این کمپانی پیش‌تر بر روی مشخصه‌ای کار کرده که امکان یکپارچه‌سازی نقشه محیط‌های مسقف و ردیابی مکانی را در اختیار اپلیکیشن‌های فروشگاهی مستقل یا مراکز خرید قرار می‌دهد.

دسترسی به طیف متنوع‌تری از تامین‌کنندگان یکی دیگر از مزایای این تغییر رویکرد به‌شمار می‌رود. ظاهرا اپل تعداد شرکت‌های تامین‌کننده طرف قرارداد خود را از 2 به مجموعا 5 واحد افزایش خواهد داد. شرکت Murata اکنون یکی از تامین‌کنندگان اپل محسوب می‌شود و کماکان به تولید LCP برای آنتن فوقانی آیفون ادامه خواهد داد؛ در حالی‌که شرکت‌های Flexium، Avary و ZDT هر کدام بخشی از سفارشات قطعه MPI را تامین خواهند کرد. سفارشات مربوط به ماژول‌های MPI تحتانی نیز ظاهرا میان کمپانی‌های Avary، ZDT و DSBJ تقسیم خواهد شد. به گفته آقای کو، شرکت Career؛ تامین‌کننده کنونی واحد LCP از لیست سفارشات اپل کنار گذاشته شده و امسال سفارشات جدیدی را برای آیفون، آیپد یا اپل‌واچ دریافت نخواهد کرد.

اپل احتمالا تا سال ۲۰۲۰ فناوری آنتن خود را تغییر خواهد داد

تمرکز اپل بر MPI طی سال جاری، اقدام بسیار بزرگی برای این کمپانی به‌شمار می‌آید؛ اما به گفته مینگ چی کو این موضوع موقتی خواهد بود. در واقع گزارش شده که با فرا رسیدن سال آینده و بهبود کیفی مواداولیه و حل مشکلات تولید، غول کوپرتینویی مجددا به سراغ ماژول‌های LCP خواهد رفت. در ادامه این فناوری در مدل‌های نسل آینده آیپد پرو (که در 3 ماهه نخست سال 2020 عرضه می‌شوند) و نخستین آیفون‌های 5G اپل در اواخر همان سال به‌کار گرفته خواهد شد.

در خصوص آیفون های 5G بایستی خاطرنشان کرد که طی ماه گذشته وضعیت مود‌م‌های آیفون به شکلی کاملا ماهرانه متحول شد. نبرد حقوقی اپل با کوالکام موجب عدم به‌کارگیری مودم‌های ساخت این شرکت در آیفون‌های سال 2018 شد و به‌دنبال این پدیده انتظار می‌رفت که اپل کماکان به استفاده از مودم‌های ساخت اینتل ادامه دهد. پیش‌تر اینتل خبر پشتیبانی مودم‌های خود از شبکه‌های نسل آینده در سال 2020 را اعلام کرده بود.

با این‌حال در اواسط ماه آوریل 2 شرکت اپل و کوالکام طی اقدامی شگفت‌انگیز اعلام کردند که به توافقی 6 ساله برای تولید تراشه دست یافته‌اند. این موضوع موجب خروج فوری اینتل از بازار مود‌م‌های موبایلی 5G شد و اکنون آقای کو معتقد است که اپل در سال آینده از مودم‌های 5G سامسونگ و کوالکام به‌صورت مشترک استفاده خواهد کرد.

نهایتا قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های نسل آینده به سری آیپد پرو نیز گسترش خواهد یافت. با این‌حال کو معتقد است که چنین پدیده‌ای تا زمان عرضه نسخه بازنگری شده این تبلت‌ها در سال 2021 تحقق پیدا نخواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مسیریابی در فضاهای بسته بالاخره به لطف اپل بتواند پیشرفت ویژه ای داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

آقای عطایی لطفاً پوشش بدید این خبر جالب رو…
https://www.gsmarena.com/redmi_note_7_flies_to_space_takes_photos_and_returns_without_a_scratch-news-36902.php

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)