حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درباره تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۷ چه می دانیم؟

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | تبلت، شایعات، مایکروسافت

در سال‌های اخیر محصولات خانواده سرفیس مایکروسافت رشد قابل توجهی داشته و موفق شده است تا طرفداران بسیاری به سمت خود جذب کند. نسل ششم تبلت محبوب سرفیس پرو 6 مایکروسافت در ماه اکتبر سال 2018 به بازار عرضه شد و از آن هیچ بروزرسانی برای این محصول انجام نشده است؛ اما برخی از تحلیلگران معتقدند که نسل هفتم این تبلت محبوب در اواسط سال 2020 به بازار عرضه می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم درباره تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۷ چه می دانیم؟

سرفیس پرو ۷

مایکروسافت تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در خصوص نسل هفتم سرفیس پرو منتشر نکرده است، اما این شرکت برای عرضه این محصول یک الگو مشخص دارد؛ به طور مثال سرفیس پرو 4 در اکتبر 2015 به بازار عرضه شد و نسل بعدی آن یعنی سرفیس پرو 5 در ماه جون سال 2017 یعنی با فاصله 1.5 ساله روانه بازار شد؛ بر اساس همین الگو تحلیلگران انتظار دارند که مایکروسافت نسل جدید این تبلت محبوب را در اواسط سال 2020 به بازار عرضه کند.

در حال حاضر تبلت سرفیس پرو 6 با قیمت 899 دلار در سایت مایکروسافت به فروش می‌رسد؛ قیمت این تبلت نسبت به نسل قبلی خود 100 دلار گران‌تر است و انتظار می‌رود که در نسل هفتم این تبلت هم شاهد افزایش قیمت مجدد باشیم و به احتمال زیاد مایکروسافت برای سرفیس پرو 7 برچسب قیمت 999 دلاری را در نظر خواهد گرفت.

در حال حاضر نسخه پایه تبلت سرفیس پرو 6 با حافظه 128 گیگابایتی SSD به فروش می‌رسد؛ در صورتی که نسخه 256 گیگابایت ای تبلت حدود 300 دلار گران‌تر از نسخه پایه است و این افزایش قیمت نجومی کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد. به گفته تحلیلگران، مایکروسافت در نسخه پایه سرفیس پرو 7 از حافظه SSD با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت استفاده خواهد کرد. از نظر طراحی، در حال حاضر سرفیس پرو 6 از طراحی تکامل یافته و قابل قبولی بهره می‌برد واین محصول نیازی به طراحی مجدد برای نسل جدید نخواهد داشت.

اما انتظار می‌رود که مایکروسافت در نسل هفتم تبلت سرفیس پرو خود، میزان حاشیه صفحه نمایش را کمی کاهش دهد و طراحی این محصول را کمی بروزتر کند، اما در مجموع از نظر طراحی این محصول نیاز به تغییرات زیادی نخواهد داشت و در حال حاضر به لطف کیبورد ویژه مایکروسافت که نقش کاور محافظ این محصول را هم ایفا می‌کند، قابلیت‌ها ویژه ‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته برخی از منابع معتقدند که مایکروسافت قصد دارد تا در نسل هفتم تبلت سرفیس پرو طراحی کیبورد آن را کمی تغییر دهد و ضخامت آن را نسبت به نسخه فعلی کاهش دهد.

سرفیس پرو 6 از صفحه نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن 2736*1824 استفاده می‌کند و به احتمال بسیار زیاد مایکروسافت برای نسل جدید سرفیس پرو از همین ترکیب صفحه نمایش استفاده خواهد کرد. تحلیلگران معتقدند که مایکروسافت برای افزایش قدرت گرافیکی این تبلت قصد دارد تا در نسل جدید آن از پردازنده گرافیکی انویدیا MX230 یا MX250 استفاده کند. البته اطلاعات منتشر شده در مورد سرفیس پرو 7 صرفا در حد شایعه و احتمالات بوده و توسط مایکروسافت تایید یا تکذیب نشده است.

نظر شما چیست؟ منتظر نسل ۷ سرفیس پرو هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)