حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت جدید بنزین آزاد و سهمیه ای اعلام شد: آغاز سهمیه بندی از پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

همانطور که دیروز در ترنجی خوانیدم سهمیه بندی بنزین از پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت محتمل بود و حالا این خبر تایید شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره سهمیه بندی بنزین، قیمت جدید بنزین سهمیه ای، قیمت جدید بنزین آزاد و قیمت جدید بنزین سوپر صحبت کنیم و میزان سهمیه هر ماه را بررسی کنیم.

سهمیه هر راننده ۶۰ لیتر بزنین سهمیه ای ۱۰۰۰ تومانی در ماه

همانطور که پیش از این گفتیم، رانندگان به صورت ماهانه سهمیه ای ۶۰ لیتری با نرخ ۱۰۰۰ تومان دریافت می کنند. پس از انتشار گزارش های فراوان و همچنین تایید و تکذیب های مکرر، قیمت جدید بنزین اعلام شد. در حالی که قیمت بنزین سهمیه ای تغییری نکرده است، قیمت آزاد آن افزایش چشمگیری داشته است.

قیمت جدید بنزین اردیبهشت ۹۸

  1. ۱- قیمت بنزین سهمیه ای ۱۰۰۰ تومان
  2. ۲- قیمت بزنین آزاد ۲۵۰۰ تومان
  3. ۳- قیمت بزنین سوپر ۳۰۰۰ تومان

از این پس به هر خودرو ماهانه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای با قیمت ۱۰۰۰ تومان اختصاص داده می شود و قیمت بنزین آزاد، لیتری ۲۵۰۰ تومان می شود. قیمت جدید بنزین سوپر نیز از فردا ساعت 24 به ۳۰۰۰ تومان می رسد.

دولت برای تاکسی های اینترنتی سهمیه بنزین جداگانه ای را در نظر می گیرد

بر اساس اطلاعات منتشر شده، دولت برای تاکسی های اینترنتی سهمیه جداگانه ای را در نظر می گیرد که البته هنوز جزئیات آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. دولت در نظر دارد از تیر ماه، یک طرح تشویقی برای افرادی که سهمیه سوخت خود را مصرف نکرده اند، در نظر بگیرد. ساز و کار این طرح در آینده اعلام خواهد شد.

در یکسال اخیر شاهد افزایش شدید قیمت تمام اقلام در کشورمان بودیم. دلیل این افزایش قیمت ها را باید مربوط به بازگشت مجدد تحریم ها دانست. در حالی که نمایندگان مجلس خبر از عدم افزایش قیمت بنزین در بودجه سال 98 داده بودند، به نظر می رسد کاهش بودجه باعث شده دولت دست به این اقدام بزند.

افزایش قیمت بنزین در حالی صورت می گیرد که قیمت خودرو نیز روند افزایشی شدیدی داشته است. با توجه به سهمیه بندی، قیمت خودروهای داخلی دوباره افزایش پیدا می کند چرا که مردم نسبت به خرید خودروهای کم مصرف از خود تمایل نشان می دهند.

در کشورهای پیشرفته بنزین قیمت بالایی دارد که البته متناسب با درآمد است. از این موضوع که بگذریم، مصرف سوخت خودروهای خارجی قابل مقایسه با خودروهای داخلی نیست. در حقیقت رانندگان در کشورمان علاوه بر هزینه بالای سوخت، باید هزینه عدم استفاده از تکنولوژی های روز در خودروهای داخلی را نیز بپردازند!

نظر شما درباره قیمت جدید بنزین و سهمیه بندی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

قبلنا نم نم که میخاستن فرو کنن مردم ی صدایی ازشون در میومد ولی طی سالها این فشار فرو کردن رو افزایش دادن و کم کم قدرتشو افزون کردن الان طوری شده که اگه فشار کم باشه ملت ناراحت میشن،ماشین بی کیفیت،قیمت بالای ماشین،کمبود خدمات،الانم که افزایش قیمت سوخت،،
مردم ما خیلی منعطفن من جای اینا بودم با وجود ی همچین مردم قبض مصرف اکسیژن هم درست میکردم تا درامد زایی بشه،،والا با این نوناشون

mostafa3

نمی‌دونم جریان چیه
ولی تلویزیون گفت شایعه هست که از فردا شب سهمیه بندی میشه بنزین
قیمت بنزین هم تصمیم گیری نکردن

pedram_01

بابا یعنی یک نفر اونجا نیست به اینا بفهمونه 60 لیتر بنزین رو شما هر روز ماشین رو استارت بزنی 10 دقیقه ماشین گرم بیافته و باطری ماشین نخوابه تو یک ماه تموم میشه !!

با کدوم عقل و منطقی ماهی 60 لیتر به هر خودرو میدن ؟

aghil

این ملخا کجاین چرا نمیان مارو بخورن راحت بشیم

amer

اقایون هر ملکی حتی اهن پاره هم اگه دارین بفروشین بریم از این کشور فلک زده
من که دارم به این موضوع فکر میکنم چون حقوق 5میلیون و 3میلیون بدرد عن هم نمیخوره

Arrow

هی روزگار خسته شدیم والا

SAMSUNG_KING

علی برکت الله

armin sat

ترنجی شایعه پراکنی نکن
دستورو از کجا گرفتی؟

mostafa3

دیدگاه من حذف شده چرا

_V_

mostafa3
احتمالا کامنتتو سیا.سی تشخیص دادن

Milad7

فعلا لغو شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)