حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۳

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، آپدیت اندروید ۱۰

مایکروسافت امروز پس از سال‌ها سیستم موردنیاز جدیدی را برای پشتیبانی از ویندوز ۱۰ معرفی کرد. براساس مشخصات این سیستم اعلام شده، ممکن است گروهی از کاربران دیگر نتوانند از نسخه‌های جدید این سیستم عامل بهره ببرند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۳ را مرور کنیم.

حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۳

حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۳

حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۳

مایکروسافت در زمان انتشار اولین نسخه رسمی از ویندوز ۱۰ در سال 2015، یک سیستم موردنیاز برای پشتیبانی از این سیستم عامل معرفی کرد. اما طی سال‌های اخیر با اینکه نسخه‌های جدیدی از این سیستم عامل در اختیار قرار گرفت و قابلیت‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف به آن اضافه شد اما بازهم مشخصات این سیستم بدون تغییر باقی ماند. به نظر می‌رسد مایکروسافت در آستانه انتشار بروزرسانی May 2019 Update و نسخه 1903 از ویندوز 10، تصمیم گرفته است بالاخره مشخصات این سیستم موردنیاز را ارتقا دهد.

لیست مشخصات این سیستم موردنیاز جدید را می‌توانید در بالا مشاهده کنید. به نظر می‌رسد تنها تغییر صورت گرفته در مشخصات این سیستم موردنیاز مربوط به بخش حافظه ذخیره‌سازی است. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت، برای نصب نسخه‌ جدید از ویندوز 10، کاربران به حداقل 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیاز دارند.

افزایش حافظه داخلی مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۰ هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی

مایکروسافت تاکنون اطلاعاتی در مورد دلیل پیاده‌ سازی این تغییرات منتشر نکرده است. اما به نظر می‌رسد نیاز نسخه 1903 از ویندوز 10 به حداقل 7 گیگابایت حافظه خالی برای حافظه کش و همچنین نصب جدیدترین بروزرسانی‌ها، سبب شده است این تغییرات صورت بگیرد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد دلیل دیگر برای پیاده سازی این تغییرات درخواست مکرر کاربران بوده است. در طی سال‌های اخیر کاربران از مایکروسافت درخواست کرده بودند که مشخصات این سیستم موردنیاز را بروز کند تا پیش از نصب جدیدترین نسخه‌ها از ویندوز 10 بر روی دستگاه‌های مختلف بتوان از عملکرد مناسب آن‌ها اطمینان پیدا کرد.

ویندوز ۱۰ بیلد ۱۹۰۳

ویندوز ۱۰ بیلد ۱۹۰۳

از سوی دیگر می‌توان گفت که نگرانی‌های مایکروسافت از بابت اینکه چه دستگاه‌هایی قادر هستند از نسخه جدید از این سیستم عامل استفاده کنند سبب شده است که مشخصات این سیستم موردنیاز تغییر پیدا کند. این شرکت قصد دارد پیش از انتشار بروزرسانی May 2019 Update از مشکلاتی که ممکن است سیستم‌های مختلف پس از دریافت آن پیدا کنند جلوگیری کند. بروزرسانی‌های جدید ویندوز 10 که در طی یکی دو سال اخیر منتشر شده تغییرات محدودی را در سیستم کاربران ایجاد می‌کند تا موجب آسیب رساندن به دستگاه‌های قدیمی نشود.

مایکروسافت همچنین در تلاش است که اعتماد از دست رفته کاربران را نسبت به بروزرسانی‌های منتشر شده از ویندوز 10 بازگرداند. آپدیت October 2018 Update که چیزی در حدود شش ماه از انتشار آن می‌گذرد هنوز از سوی بسیاری از کاربران ویندوز 10 مورد پذیرش قرار نگرفته است. چرا که بسیاری از سیستم‌ها هنوز هم پس از نصب این بروزرسانی با مشکل کندی سرعت و عملکرد روبرو می‌شوند. مایکروسافت امیدوار است با طولانی کردن زمان آماده‌سازی و انتشار بروزرسانی May 2019 Update، آن را با کمترین باگ و مشکلات بدست عموم کاربران ویندوز 10 برساند. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد برای مدت بیش از یک ماه نسخه‌های آزمایشی مختلفی از این بروزرسانی را مورد تست و ارزیابی قرار دهد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت این بروزرسانی قرار است در اواخر ماه می منتشر شود.

نظر شما درباره این تغییر حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)