حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت پلی استیشن ۵ (Play Station 5) حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی، کنسول بازی

پلی استیشن ۵ (Play Station 5) ورای فناوری‌هایی که خواهد داشت تبدیل به آرزوی خیلی از پسربچه و البته دختربچه های آینده خواهد شد. قیمت در این آرزوی دوست داشتنی کودکی تاثیر ویژه ای دارد، اینکه آیا بتواند آن را خرید یا فقط درباره آن شنید! گفته می شود قیمت پلی استیشن ۵ (Play Station 5) حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود و این یعنی یک قیمت مناسب که به اندازه یک موبایل میان رده است و برای چندین سال بازی کاملا ارزشش را دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قیمت پلی استیشن ۵ (Play Station 5)

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

پس از تایید رسمی ساخت نسل بعدی کنسول پلی استیشن از سوی شرکت سونی، حدس و گمانه زنی های متعددی در خصوص قیمت پلی استیشن 5 به وجود آمده است.

هفته پیش بود که شرکت سرگرمی های تعاملی سونی سرانجام سکوت خود در قبال نسل بعدی کنسول های بازی را شکست و ضمن تایید ساخت پلی استیشن 5، اطلاعات اندکی در خصوص مشخصات فنی آن نیز به اشتراک گذاشت. جزئیاتی که تا حدودی از سخت افزار قدرتمند این دستگاه حکایت دارد و ویژگی های آن از جمله کاهش سرعت لودینگ بازی ها، پشتیبانی از رزولوشن 8K، پشتیبانی از فناوری Ray-Tracing و استفاده از هارد دیسک SSD را مشخص می کند.

مشخصات پلی استیشن ۵ (Play Station 5) توسط سونی منتشر شد

اگرچه به‌کارگیری سخت افزار قدرتمند در این دستگاه نوید بازی های با کیفیت در نسل آینده را می دهد، اما این موضوع نگرانی هایی هم در زمینه قیمت پلی استیشن 5 به وجود آورده است. از این رو، تحلیلگران متعددی قیمت نهایی این کنسول را متناسب با شرایط حال حاضر تخمین می زنند که برخی ها به جهش چند صد دلاری قیمت PS5 معتقد هستند.

در پی ادعای شرکت بازی سازی Pastebin مبنی بر قیمت 500 دلاری کنسول پلی استیشن ۵ حال این بار یکی از شرکت های تحلیلگر صنعت بازی های ویدیویی به نام پلام اسمیتزر مدعی است که قیمت پلی استیشن ۵ در زمان عرضه در حدود 399 دلار خواهد بود

به گفته این شرکت، سونی در نسل نهم کنسول پلی استیشن از پردازنده 3600G شرکت AMD بر پایه معماری ZEN 2 با فناوری ساخت 7 نانومتری استفاده می کند که ارزش این سخت افزار چیزی در حدود 180 الی 220 دلار پیش بینی شده است.

پلی استیشن ۵ با چیپست AMD روانه بازار خواهد شد

بر این اساس، پلام اسمیتزر معتقد است که شرکت سونی با استفاده از سخت افزار مذکور در تلاش است تا قیمت نهایی کنسول پلی استیشن ۵ را در محدوده 400 دلار حفظ کند. این ادعا تا حدودی با صحبت های سونی در خصوص قیمت پلی استیشن مطابقت دارد چرا که سونی پیش تر اعلام کرده بود قیمت پلی استیشن 5 معقول، رضایت بخش و منصفانه خواهد بود.

در حال حاضر تاریخ عرضه کنسول های نسل نهم ایکس باکس و پلی استیشن از سوی منابع رسمی مشخص نشده است. با این حال، شواهد امر گویای این موضوع است که این دو دستگاه در سال میلادی 2020 راهی بازار می شوند.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد این قیمت مناسب بتواند به موفقیت پلی استیشن ۵ کمک ویژه ای کند.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

دیگه خریدن کنسول هم برای مردم رویا شد…

amer

خدا رو شکر،ایول.قیمتش خیلی معقولانه و منصفانه هستش دمش گرم

CAPCOM

قیمتش رقابتیه خدا کنه سخت افزارشم بتونه از xbox بهتر باشه

Farcry

خیلی بعیده.اگر این شایعات در مورد قدرت سخت افزاری و خافظه SSD حقیقت داشته باشه عمرا کمتر از 500 600 دلار باشه.خودتون میتونید قیمت اجزاش رو حساب کنید.حافظه SSD صد و پنجاه دلاری کارت گرافیک AMD NAVI دویست و پنجاه دلاری دسته پنجاه دلاری و ………. تازه این قیمت ها پایین ترین قیمت ممکن هست.مثلا اون طوری که سونی گفته حافظه SSD پلی 5 از نمونه های معمول بازار سریع تره.پس قیمت همین حافظه ممکنه تا 200 دلار هم باشه.

Naranj

بچه جان سونی قطعات رو در تعداد بالا و قیمت عمده فروشی میخره

Farcry

تو اصلا بگو نصف این قیمت هایی که من گفتم میخره. بازم قیمتش از 400 دلار بیش تر میشه.

mostafa3

سفارش سونی حداقل ده ها میلیون هست که قیمت ها بشدت کاهش میابه
ولی بازم فکر نکنم 400دلار باشه
بیشتر به 500 دلار میخوره با اینکه سونی روی کنسول سود نمیکنه تمام سود روی سرویس ها و فروش بازی هست

Arrow

سونی اول نسل باید کنسولشو با ضرر بفروشه این عادیه ولی این قیمت خیلی رویایی حساب میشه من فکر کنم 500 بفروشه اخرش

_V_

منم احتمال میدم ۵۰۰ بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)