حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iOS 13 اپل حتما حالت تاریک یا Dark Mode را خواهد داشت

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | iOS، اپل

اپل قصد دارد تا نسخه جدید سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود یعنی iOS 13 را در ماه ژوئن و در طی کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2019) معرفی کند. یکی از قابلیت‌های جدید که همه ما منتظر معرفی آن در سیستم عامل iOS 13 هستیم، حالت تاریک برای این سیستم‌عامل است. وب‌سایت 9to5Mac به نقل از یک منبع معتبر اعلام کرد که این قابلیت تم تاریک iOS 13 در تمامی آیفون‌ها و آیپدهای مجهز به این سیستم‌عامل، قابل دسترس خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه اشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حدودا دو ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم تم تاریک به iOS 13 نیز اضافه می شود. این ویژگی دوست داشتنی به لطف همه‌گیر شدن نمایشگرهای OLED و تاثیر قابل توجه حالت تاریک روی مصرف انرژی مورد توجه تولیدکننده ها هم قرار گرفته است. البته اگر به تاریخ بخواهیم نگاه کنیم خانواده گلکسی اس سامسونگ تا گلکسی اس ۴ همگی حالت تاریک را به صورت پیش فرض داشتند اما نه برای همه نرم افزارها، بلکه برای محیط کلی رابط کاربری.

حالت تاریک iOS 13

حالت تاریک iOS 13

حالت تاریک iOS 13

لازم به‌ذکر است که قابلیت مشابه حالت تاریک در نسخه فعلی iOS نیز وجود دارد (Smart Invert) اما به معنی واقعی کلمه، نمی‌توان نام آن را حالت تاریک گذاشت. هم‌چنین امروزه اکثر شرکت‌های سازنده موبایل مانند سامسونگ و حتی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها مانند گوگل و فیسبوک از حالت تاریک در محصولات خود استفاده می‌کنند.

یک کارشناس و متخصص باتری معتقد است که وجود حالت تاریک در یک برنامه کاربردی یا گوشی هوشمند، موجب صرفه‌جویی در مصرف باتری آن هندست می‌شود. زیرا پنل‌های اولد در گوشی‌های امروزی به خودی خود، مصرف باتری کمتری در مقایسه با پنل‌های معمولی دارند و اگر حالت تاریک نیز در این گوشی‌ها اضافه شود، صرفه‌جویی زیادی در مصرف باتری به عمل خواهد آمد.

درباره iOS 13 چه می دانیم؟

به عنوان مثال، در حالت تاریک نقاط روشن کمتری در نمایشگر وجود دارند که همین موضوع باعث می‌شود تا باتری برای روشن نگه‌داشتن این نقاط تحت‌ فشار نباشد و انرژی کمتری برای این موضوع صرف کند. در حال حاضر حالت تاریک (Dark Mode) در سیستم‌عامل مک اپل موجود است و پیش‌بینی می‌شود که این قابلیت برای آیفون‌ها و آیپدها نیز معرفی و عرضه شود.

انتظار می‌رود که اپل در نسخه جدید سیستم‌عامل iOS بروزرسانی‌هایی را برای بهبود ژست‌های حرکتی و اپ‌های داخلی سیستم مانند اپ یادآور (Reminder) انجام دهد. هم‌چنین انتظار می‌رود که دستیار صوتی اپل (Siri) نیز بهبودهایی یافته و در زمینه درک دستورات کاربر، بهتر عمل کند.

شما کاربر iOS هستید؟ چقدر منتظر حالت تاریک این سیستم عامل جذاب اپل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خیلی عالی شده 🙂

SAMSUNG_KING

تقلید

.Alireza.

یه ۳ سالی میشه هی میگن امدیت بعدی ای اد اس دارک مود داره ولی هیج وقت نیومد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)