حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین فوق عریض برای آیفون ۲۰۱۹ ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | اپل

ما مدت‌هاست که می دانیم آیفون ۲۰۱۹ با دوربین سه گانه عرضه خواهد شد. اینکه اپل چه سیستمی برای این دوربین سه گانه به کار ببرد مشخص نیست اما حدس زدن آن نمی تواند خیلی سخت باشد. امشب می شنویم که دوربین فوق عریض برای آیفون ۲۰۱۹ ارایه خواهد شد و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱

مینگ-چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل گزارشی جدید درباره ویژگی‌های آیفون‌های جدید شامل آیفون ۲۰۱۹ نسخه عادی و مکس منتشر کرد. بر اساس آن به اطلاعات خوبی از دوربین آیفون XI و XI Max دست پیدا کردیم.

 

تا معرفی گوشی های آیفون سال 2019 حداقل چهار الی پنج ماه زمان باقی مانده است، اما روز به روز به حجم اخبار و شایعات منتشر شده درباره آن‌ها افزوده می‌شود. با توجه به این که امسال، رقابتی شدید بین گوشی‌سازان برای توسعه دوربین‌های موبایل حرفه‌ای شکل گرفته است، بخش قابل توجهی از شایعات به دوربین آیفون XI و آیفون XI Max مربوط می‌شوند.

دوربین فوق عریض اختصاصی و دوربین سلفی حرفه‌ای برای آیفون ۲۰۱۹

شایعه استفاده از دوربینی سه گانه در آیفون ۲۰۱۹ چند ماه پیش منتشر شد و هنوز تازگی دارد! تا امروز، درباره استفاده یا عدم استفاده از همین ماژول دوربین روی پنل پشتی مدل آیفون ۲۰۱۹ خبری در دسترس نبود، اما بر اساس گزارش جدید مینگ-چی کو، اپل از ماژول دوربین یکسانی در هر دو گوشی استفاده خواهد کرد.

همانند آیفون‌های کنونی، در پشت آیفون XI و آیفون XI Max یک سنسور رنگی اصلی به همراه یک سنسور از نوع تله فوتو وجود خواهد داشت. هنوز درباره مشخصات فنی این سنسورها اطلاعات موثقی در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود رزولوشن 12 مگاپیکسلی سنسورهای دوربین اپل آیفون Xs در آن‌ها حفظ شود.

آیفون XI

آیفون XI

بر اساس گزارش جدید، رزولوشن سنسور سوم دوربین آیفون XI نیز 12 مگاپیکسل خواهد بود. مینگ-چی کو، نوع آن را اولترا واید می‌داند، همان سنسوری که از سال‌ها قبل در دوربین پرچمداران ال جی به کار رفته و در سال جاری، سر و کله‌اش در پرچمداران سامسونگ و هواوی نیز پیدا شده است. پیش‌بینی شده سونی، سازنده سنسور اولترا واید دوربین آیفون XI باشد. انتشار این گزارش نشان می‌دهد شایعه پیشین مبنی بر استفاده از سنسور ToF در ماژول دوربین سه گانه آیفون XI و آیفون XI Max صحت ندارد.

یکی دیگر از نکات مهمی که مینگ-چی کو درباره آیفون‌ های 2019 به آن اشاره کرد، استفاده از دوربین سلفی حرفه‌ای‌تر بود. در حال حاضر تنها از افزایش رزولوشن دوربین سلفی دو گوشی پرچمدار آیفون در سال جاری مطلع هستیم و دیگر ویژگی‌های حرفه‌ای آن بر ما پوشیده است. اپل امسال، سنسور 7 مگاپیکسلی دوربین سلفی گوشی های آی او اسی اخیر خود را با سنسوری 12 مگاپیکسلی جایگزین خواهد کرد.

طراحی ماژول دوربین آیفون XI و آیفون XI Max

رندر آیفون ۲۰۱۹

رندر آیفون ۲۰۱۹

در اولین ماه سال جاری میلادی، دو تصویر از طرح‌های احتمالی آیفون ۲۰۱۹ منتشر شد. اولین طرح به تصویر پایین مربوط شده و بعد از انتشار، سر و صدای زیادی به پا کرد. حتی تصویر قاب میانی آیفون ۲۰۱۹ نیز از ماژول دوربین بزرگ آن خبر می‌دهد.

دومین طرح را می‌توانیم در عکس بالا مشاهده کنیم. متاسفانه بر اساس گزارش‌هایی که طی هفته‌های اخیر منتشر شده‌اند، طرح غیر محبوب اول نهایی شده و اپل، طراحی زشت‌تر را برگزیده است!

در گزارش جدید مینگ-چی کو، این خبر تایید یا رد نشده، اما بر اساس جزئیاتی که در اختیارمان قرار داده است، می‌توان نتیجه گرفت دوربین آیفون XI و آیفون XI Max آنقدر زشت نخواهد بود!

برای مخفی کردن سنسور سوم اولترا واید، این سنسور احتمالا در یک روکش مشکی محافظت خواهد شد. این روکش با محیط اطرافش آمیخته شده و به صورت عادی قابل رویت نخواهد بود. دقیقا همین نوع روکش اطراف دوربین سلفی آیفون های ۲۰۱۹ نیز وجود خواهد داشت تا بهتر بتواند با ناچ تقریبا بزرگ بالای نمایشگر و دیگر سنسورهای واقع روی آن آمیخته شود. هنوز مشخص نیست این روکش، روی سنسور اصلی و تله فوتوی دوربین آیفون XI و آیفون XI Max نیز اعمال خواهد شد یا خیر.

پیاده‌سازی برخی قابلیت‌های جدید در دوربین آیفون XR 2

امسال نیز قرار است علاوه بر دو گوشی پرچمدار، یک گوشی آی او اسی اقتصادی توسط اپل عرضه شود. این گوشی جانشین مستقیم آیفون Xr خواهد بود. افزایش قابلیت‌های دوربین، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های گوشی اقتصادی اپل در سال 2019 در مقایسه با قبل محسوب می‌شود.

اپل برای پایین نگه داشتن هزینه ساخت این گوشی، قرار نیست از همان ماژول دوربین آیفون XI در آن استفاده کند، اما برای رقابت با سامسونگ گلکسی اس 10 ای، این گوشی را به دوربینی دوگانه مجهز کرده و برخی از قابلیت‌های دوربین دو مدل پرچمدارش را در آن نیز پیاده‌سازی خواهد کرد. انتظار می‌رود همان ترکیب سنسورهای به کار رفته در آیفون XS و آیفون XS Max در آیفون XR 2 به کار برود.

درباره مشخصات فنی و حتی ترکیب سنسورهای مدل جانشین آیفون XR در سال جاری خبر دقیقی در دسترس نیست، اما طبق گزارش مینگ-چی کو، دوربین سلفی آن، دقیقا مشابه دوربین جلویی آیفون XI و آیفون XI Max خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که دوربین های چندگانه باید چه ویژگی هایی را ارایه کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

همونطور که گفتم دوربینش صدر دگزوئه…
سلفیشم که ۱۲. مگاپیکسلی با لنز جدید احتمالا اینم صدرنشین شه

_V_

از کجا برا خودت نظر میدی😂
بتونه پی ترتی و نوت تن رو شکست بده جایزه میدم بهش،،،میت ترتی و اس ایلون(اگه اسم نامگذاری سری اس عوض نشه) پیشکش :))))))

amer

سنسورهای سونی همچنان یکه تازی میکنن.
SONY
ابر تکنولوژی جهان

_V_

سونی ابرتکنولوژی؟
ببخشید سونی اسم یه تکنولوژیه؟
اوه چه جالب :)))

amer

باهوش!
سونی،ابر تکنولوژی جهان
یعنی شرکتی که تکنولوژی با اون رقم خورده (گره خورده)
حالا مفهومش یاد گرفتی پس این اویزه گوش درازت کن
SONY
ابر تکنولوژی جهان

Star

غول ترین سازنده تجهیزات صوتی و تصویری در دنیاس این شرکت Sony Corporation

_V_

چ جالب خودت جواب خودتو میدی
اان صوتی تصویری چ ربطی ب تکنولوژی بودن خود سونی یا فروش آیفون به خاطر سنسور سونی داشت!؟😂😂😂😂

Star

SONY KINGGG 👑……… 🙂 🙂

amer

نقطه قوت فروش ایفون
2019اپل لنز دوربین ان خواهد بود از نوع لنز CMOSبا 12مگاپیکسلیSONY
منبع:gizmochina
ترجمه:گجت نیوز

_V_

چرا بارا خودت چرت و پرت میگی سنسور سونی چ ربطی به فروش آیفون داره!سونی خیلی دوربیناش خوبه به بخس موبایل خودش برسه😂😂😂😂نمراتشو دیدیم😂
پشمک

amer

SONY
ابر تکنولوژی جهان

nima.1987

اینکه دوربین گوشی های سونی نمره بالایی نمیگیره چندتا دلیل داره
یکیش اینه که سونی خودش رو با معیارهای dxo مطابقت نمیده
چون خودش بزرگترین تولید کننده سنسور و اگه اشتباه نکنم سومین تولید کننده دوربینه,
چند وقت پیش یه بیانیه ای داده بود در این رابطه
” شرکت سونی اخیر اعلام کرده بود که سیاست های داخلی و ترس از عدم فروش گوشی های این کمپانی باعث شده بود تا آنها تمرکزی بر روی استفاده از بهترین سنسور های شان بر روی گوشی های خود نداشته باشند، اما اکنون همکاری نزدیکی بین بخش تولید گوشی های هوشمند و بخش تولید دوربین های بدون آینه آلفا شکل گرفته است که همین همکاری نوید عرضه گوشی های هوشمند سونی با بکار گیری از بهترین دوربین های این کمپانی را می دهد.”

nima.1987

این چه طرز کامنت گذاشتنه؟! ادبیات به کار رفته دقیقا نشونه شعور و شخصیتته!
کنسول بازی رو که مرغ پخته تو قابلمه هم میدونه قدرت مطلق سونیه از امار فروش ps4 میشه فهمید!
در مورد دوربینم هم بد نیست یه سری بزنی به همین dxo که خیلی قبولش داری نمرات لنزها و دوربینای سونی رو بخونی
سواد که داری انشالله!
تلویزیون هم امارهای جدید که منتشر میشه تو هر دوره رشد داشته ،
یه سری اخبار سونی اصلا پوشش داده نمیشه مث تولید ssd های جدید SL_M و SL_C
مابقیش رو حوصله ندارم ج بدم خدایی 😐
فقط از یه چیزی تو تکنولوژی لطفا برند پرست نباش فقط دودش تو چش خودت میره
و من الله توفیق

_V_

یکم عقل داشته باشی و اهل تحقیق میفهمی قویترین کنسول کدومه(قوی)
سونی فقط خدمات خوبی تو پلی عرضه کرده ولی از لحاظ قدرت و زیبایی و کلا برو ایکس باکس وان ایکسو ببین
من خودم کنسول ندارم نترس فن ایکس باکس نیستم
دوربینم دقیقا تو همون دکسو نه سونی تو سنسور اوله نه لنز
TV هاش خوبه ولی خیلی گرونه
ادبیات منم به شما ربطی نداره این ترولو نمیشناسی صحبت نکن

Milad7

ظاهرا تغییرات زیادی به نسبت نسل قبل خواهد داشت

pouya

معرفی سه پرچم دار تو سایز های مختلف ی چیز مسخرست ی پرچم دار معرفی کن تموم شه بره پی کارش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)