حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۵ از بازی های پلی استیشن ۴ پشتیبانی خواهد کرد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی، کنسول بازی

Sony سابقه چندان خوبی در پشتیبانی بازی‌های نسل قبل روی کنسول جدید خود ندارد اما ظاهرا این موضوع درباره PlayStation 5 صدق نمی‌کند و بازی‌های PS4 روی این دستگاه قابل بازی خواهند بود. در حقیقت پلی استیشن ۵ از بازی های پلی استیشن ۴ پشتیبانی خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آقای مارک سرنی طراح اصلی PS4 اعلام کرد که نسل بعدی پلی‌استیشن (که هنوز به شکل رسمی PlayStation 5 نامگذاری نشده) از معماری مشابه با نسخه قبلی استفاده می‌کند که حتی اجازه دیسک‌های فیزیکی مشابه را فراهم کرده و ایشان انتظار دارند برخی از بازی‌ها روی هر دو کنسول منتشر شوند. با این حال عناوین PS4 مقداری سریع‌تر روی PS5 بخاطر SSD سفارشی آن اجرا خواهند شد. به عنوان مثال از Spider-Man استفاده شد که زمان بارگذاری برای PS4 Pro 15 ثانیه و برای کیت توسعه PS5 تنها 1 ثانیه بود.

با اینکه در حال حاضر نمی‌دانیم نسل بعدی پلی‌استیشن چه زمانی معرفی خواهد شد اما رئیس پلی‌استیشن John Kodera سال گذشته اشاره داشت سه سال تا آن فاصله داریم. این یعنی همین حالا نزدیک به دو سال تا دیدار با PlayStation 5 باقیمانده است.

مشخصات پلی استیشن ۵ (Play Station 5) توسط سونی منتشر شد

کنسول جدید سونی پلی استیشن ۵ همچنین از گرافیک 8K پشتیبانی خواهد کرد. این کنسول همراه با یک حافظه SSD عرضه خواهد شد که باعث می‌شود زمان رندر به شدت کاهش یابد. بر اساس گزارش Wired، چرنی مواردی را نمایش داده که زمان بارگذاری از 15 ثانیه به 0.8 ثانیه کاهش پیدا کرده است.

سیستم جدید از معماری شبیه به PS4 بهره خواهد برد. به همین خاطر از بازی‌های PS4 به علاوه هدست‌های VR پشتیبانی خواهد کرد. چرنی هیچ نوع هدست یا سرویس جدیدی برای کنسول تازه سونی را تایید نکرد. با این حال به نظر می‌رسد که شاهد تغییرات فراوان و بزرگی در این کنسول نباشیم. از نظر سخت‌افزاری با محصولی شبیه به کنسول پیشین روبرو خواهیم بود چون موفقیت PS4 واقعا بالا بوده و شرکت این موفقیت را در نظر خواهد گرفت.

هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی بیشتر از جزئیات پلی‌استیشن 5 مطلع خواهیم شد. ممکن است این کنسول تا سال 2020 در دست تولید و توسعه باشد. همچنین سونی تایید کرد که در E3 حاضر نخواهد شد. با این حال، یکی دو سال جذابی را پیش رو خواهیم داشت.

نظر شما درباره اینکه پلی استیشن ۵ از بازی های پلی استیشن ۴ پشتیبانی خواهد کرد، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
A.m.a

اقای عطایی بنده ۴ نسل کنسول های قبلی سونی رو داشتم
بازی های ps1 رو ps2 جواب میده
بازی های ps2 و ps1 رو ps3 جواب میده
Ps4 رو تست نکردم
الانم که تایید شده بازی های ps4 رو ps5 جواب میده

کجای این سابقه، سابقه بدی بوده؟

amer

تیتر این گزارش سایت های دیگه گفتن [ابر کنسول ]
من میگم فقط SONYابر تکنولوژی جهان میتونه ابر کنسول جهان را بسازه و مانند ps4proیکه تازی کنه
سایت های دیگه مثل گجت نیوز گفته دارای صداگذاری 3بعدی هست که تاثیر زیادی بر بازیکن و جذب مشتری داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)