حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش وزن با رژیم لاغری در طب سنتی

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

غذاهای مختلف از راه های مختلف متابولیک در بدن شما عبور می کنند. آنها می توانند بر گرسنگی، هورمون ها و تعداد کالری هایی که می سوزانید، تاثیرات بسیار متفاوتی داشته باشند. در این مقاله چند غذای سالم که توصیه متخصصان طب سنتی است معرفی خواهیم کرد.

تخم مرغ

هنگامی که ترس از بالا رفتن کلسترول دارید تخم مرغ را کنار نگذارید. اگرچه میزان مصرف بالای تخم مرغ در برخی افراد باعث افزایش سطح کلسترول بد LDL می شود، اما یکی از بهترین غذاها برای خوردن است اگر شما نیاز به کاهش وزن دارید. آنها دارای پروتئین و چربی زیاد هستند و بسیار پرطرفدار هستند.

یک مطالعه در 30 زن با وزن بیش از حد نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه، به جای شیرینی در کاهش وزن بسیار تاثیرگذار است.

تخم مرغ نیز به میزان قابل توجهی مواد مغذی دارند و می تواند به شما کمک کند تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رژیم غذایی محدود با کالری را دریافت کنید. جالب توجه است، تقریبا تمام مواد مغذی در زرده یافت می شود.

برگ سبز

سبزیجات برگ سبز شامل گوجه فرنگی، اسفناج و … دارای خواص بیشمارند. آنها دارای خواص چندگانه هستند که آنها را برای رژیم لاغری کاهش وزن، مانند کم بودن کالری و کربوهیدرات و بارگذاری با فیبر، مناسب می سازد.

خوردن برگ سبزیجات، راهی عالی برای افزایش حجم وعده های غذایی و بدون افزایش کالری است. مطالعات متعدد نشان می دهد که غذاها و رژیم های غذایی با تراکم انرژی کم مردم کالری کمتری مصرف می کنند .

برگ سبزیجات همچنین بسیار مغذی و بسیار زیاد در بسیاری از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی، از جمله کلسیم است که نشان می دهد که در بعضی از مطالعات برای سوزاندن چربی کمک می کند.

سالمون

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا فوق العاده سالم و بسیار رضایت بخش هستند، نگه داشتن شما را برای چند ساعت با مقدار کمی کالری کامل است.

ماهی قزل آلا با پروتئین با کیفیت بالا، چربی های سالم و مواد مغذی مختلف قابل بارگذاری است.

ماهی و غذاهای دریایی به طور کلی ممکن است میزان قابل توجهی از ید را نیز تامین کند.

این مواد مغذی برای عملکرد مناسب تریروئید ضروری است، که برای حفظ جذب متابولیسم بدن ضروری است.

مطالعات نشان می دهد که شمار قابل توجهی از مردم نیازهای ید خود را پر نمی کنند .

ماهی قزل آلا نیز دارای اسید چرب امگا 3 است که نشان داده شده است که به کاهش التهاب کمک می کند که شناخته شده نقش مهمی در چاقی و بیماری متابولیکی دارد.

ماهی خال خالی، ماهی قزل آلا، ساردین، شاه ماهی و انواع دیگر ماهی های چرب نیز عالی هستند.

سبزیجات کریستالی

سبزیجات کریستالی شامل بروکلی، گل کلم، کلم و بوته بروکسل است.

مانند سایر سبزیجات، آنها دارای فیبر بالا هستند و تمایل به پرکردن فوق العاده دارند.

علاوه بر این، این نوع سبزیجات معمولا حاوی مقادیر مناسب پروتئین هستند.

آنها پروتئین به اندازه مواد غذایی حیوانی یا حبوبات نیستند، اما در مقایسه با بسیاری از سبزیجات، هنوز هم بالا هستند.

ترکیبی از پروتئین، فیبر و تراکم انرژی کم باعث می شود که سبزیجات غذاهای عالی را در وعده های غذایی خود اضافه کنید اگر شما نیاز به کاهش وزن دارید.

آنها همچنین بسیار مغذی هستند و حاوی مواد ضد سرطان هستند و برای درمان بیماری های مختلف مانند دیابت نیز مفید هستند.

گوشت گوساله و مرغ

علیرغم فقدان شواهد خوبی برای حمایت از این ادعاهای منفی، به دلیل مشکلات بهداشتی مختلف مورد سرزنش قرار گرفته است.
گر چه گوشت فرآوری شده ناسالم است، مطالعات نشان می دهد که گوشت قرمز فرآوری نشده خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا دیابت را افزایش نمی دهد .
با توجه به دو مطالعه بزرگ بررسی، گوشت قرمز تنها همبستگی بسیار ضعیف با سرطان در مردان دارد و هیچ ارتباطی در زنان ندارد .
حقیقت این است که گوشت غذای دوست داشتنی است زیرا پروتئین زیاد است.
پروتئین تا حد زیادی مواد مغذی را پر می کند و خوردن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند باعث افزایش 80 تا 100 کالری بیشتر در روز شود.
مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف پروتئین به 25 درصد کالری روزانه می تواند میل میل شما را به 60 درصد کاهش دهد، میل خود را به نوشیدن دیر یا زود به نصف کاهش دهد و باعث کاهش وزن می شود
اگر شما در رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستید، می توانید غذای چرب را بخورید. با این حال، اگر شما در رژیم غذایی متوسط ​​و با کربوهیدرات بالا هستید، انتخاب گوشت لاغر ممکن است مناسب تر باشد.

منبع: سیمای سلامت

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)