حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تورهای مسافرتی ارزان قیمت خارجی

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بدلیل افزایش روز افزون هزینه های سفرهای خارجی، اینگونه سفرها روز به روز کمرنگ تر می شوید. ولی هنوز هم می توان به استانبول، دبی، ارمنستان، گرجستان و یا مسیرهایی دیگری از این قبیل رفت. یکی از بهترین روش های سفر ارزان استفاده از تور لحظه آخری است. در ادامه شما را بیشتر با این مسیرها آشنا می کنیم.

تور استانبول

برای بیش از 1500 سال، استانبول پایتخت امپراطوری روم، بیزانس و عثمانی بود.  از یک سمت به آسیا و دیگری به اروپا وصل می شود، استانبول تنها شهر جهان است که در دو قاره ساخته شده است. آبشار دریای سیاه، دریای مرمره و شاخ طلایی بوسیله قلب شهر است.

سرنوشت استانبول با موقعیت استراتژیک حیاتی و زیبایی طبیعت زیبایی آن مهر و موم شده است. برای بیش از 1500 سال، این پایتخت سه امپراتوری بود: روم، بیزانس و امپراتوری های عثمانی. با توجه به آثار باشکوه زیبایی شد و تبدیل به یک کلانشهر شد که در آن فرهنگ های مختلف، ملل و ادیان مخلوط شدند. این فرهنگ ها، ملت ها و ادیان، قطعات کوچک هستند که موزاییک استانبول را تشکیل می دهند.

مهمترین کارهای ساختمانی استانبول در دوره بیزانس آغاز شد و شهر پس از آن در طول امپراتوری عثمانی نیز بیشتر شد.

مدرن و سنتی با هم

تنوع بی پایان استانبول که بازدید کنندگان آن را جذاب می کند. موزه ها، کلیساها، کاخ ها، مساجد بزرگ، بازارها و سایت های زیبایی طبیعی بی شماری هستند. همانطور که در سواحل غربی بسفر در ساحل غروب می کند و نور خورشید قرمز را در قاره دیگر منعکس می کند، ممکن است ناگهان و عمیقا متوجه شوید که چرا چندین قرن پیش شهروندان تصمیم به ساخت یک شهر در این محل قابل توجه داشتند. در این زمان شما می توانید ببینید که چرا استانبول واقعا یکی از شهرستانهای با شکوه ترین در جهان است.

استانبول توسعه یافته ترین و بزرگترین شهر ترکیه است، با آخرین کشف نشان می دهد که تاریخ انسانی انسانی حدود 400،000 سال است. سالهای بنفش استانبول ممکن است در سال 330 آغاز شود، زمانی که امپراتور کنستانتین شهر را پایتخت امپراتوری خود اعلام کرد – بنفش سلطنتی رنگ خانواده خانوادگی بیزانس است. تا سال 1453، زمانی که توسط عثمانی ها فتح شد، این شهر به عنوان پایتخت امپراتوری بیزانس شناخته می شد. در طول سلطنت بیزانسی، استانبول با تعدادی از آثار باستانی بزرگ تزئین شده بود، که آن را شهر پر جنب و جوش جهان، حتی در طول سالهای پایانی امپراتوری، به نمایش گذاشت.

 

هویت چند مذهبی

هویت استانبول که با بیزانس آغاز شد، در دوره امپراتوری عثمانی بیشتر شکل گرفت. سلطان محمد متخلف، پس از آنکه شهر را در سال 1453 برپا کرد، پایتخت امپراتوری عثمانی استانبول را اعلام کرد. طی 450 سال آینده، این شهر با آثار عظیم عثمانی تزئین شده است. ساختمان ها پس از فروپاشی در طول سلطنت سلطان بایزید دوم، با بهترین کارهایی که توسط میمار سینان، معمار برجسته سلطنتی ساخته شده بود، کار می کردند. این معمار جهانشمول امضا خود را بر روی صحنه İstanbul با تعدادی از شاهکارها قرار داده است.

عثمانی ها نسبت به همه ادیان متفق بودند و بسیاری از مکان های عبادت را به جوامع مسیحی و یهودی اختصاص داده اند تا این افراد بتوانند دین خود را بدون هیچ مشکلی اداره کنند. بنابراین، در مساجد İstanbul، کلیساها و کنیسه ها ایستاده و همچنان به عنوان شواهد فیزیکی استانبول و نماد تحمل و برادری ادیان در کنار هم ایستاده اند.

در سفر با تور استانبول می توان روی کاخ های رومی، بیزانس و عثمانی، مساجد، کلیساها، صومعه ها، بناهای تاریخی، دیوارها و خرابه ها رخ داد. مرکز شهر قدیم با مکان های پرستش، دولت، تجارت و سرگرمی، جایی بود که شهروندان مخلوط شدند و از مزایای امنیت و فضیلت دولت بهره مند شدند و در عین حال حفظ فرهنگ و شیوه زندگی خود را نیز داشتند.

با شکوه ترین بناهای تاریخی استانبول در شبه جزیره تاریخی، قطعه زمین مثلثی محاصره شده از دریای مرمره به سمت شرق و جنوب، توسط شاخ طلایی به شمال و دیواره های شهر به غرب، خوشه بندی شده است. مناطق تاریخی استانبول در فهرست میراث جهانی یونسکو در سال 1985 ثبت شد و بازدیدکنندگان را با یک بافت قابل توجه به چشم می خورد. میدان سلطان محمدی هسته شبه جزیره تاریخی است و نمونه های برجسته ای از معماری بیزانس و عثمانی در نزدیکی آن دیده می شود.

میراث زندگی بیزانس

در طول دوره بیزانس مرکز شهر Hippodrome و حومه آن بود. کاخ مرکز قدرت، حجاب سوفیا (آیزوفایا) برجسته ترین ساختمان های مذهبی بود؛ هیپ هاپوم به عنوان مرکز سرگرمی مشترک عمل می کرد و یربتان Sarnıcı (مخزن ریحانا) اکثر آب های شهر را تامین می کرد – همه در مرکز شهر یافت می شود. در دوران عثمانی، میدان که در آن ایستگاه هواپیما ایستاد، محل مراسم ختنه زنی فرزندان سلطان بود.

تور دبی

امارات متحده عربی یک کشور است که شما ممکن است در مورد آن شنیده باشید. شاید شما در مورد آسمان خراش های غول پیکر در دبی شنیده باشید و یا درباره ثروت نفتی ابوظبی شنیده باشید. با این حال، شما ممکن است با جزئیات متنوع کشور آشنا نباشید. در این پست، ما به شما یک نمای کلی از امارات متحده عربی می دهیم و همه چیز را که شما باید بدانید به شما می گویم.

امارات متحده عربی چیست؟

امارات متحده عربی یک کشور کوچک در خاورمیانه است که دارای 83،600 کیلومتر مربع است. امارات متحده عربی نام اختصاری امارات متحده عربی است. اصطلاح “امارت” به یک حکمت اشاره دارد. از اصطلاح “امیر” و به ویژه رهبران مذهبی که توسط یک پادشاه سلطنتی سلطنتی اداره می شود، می آید. در امارات متحده عربی، هفت امارات متحده عربی وجود دارد – ابوظبی (که به عنوان پایتخت خدمت می کند)، عجمان، دبی، فجر، رأس الخیمه، شارجه و ام القوان. هر امارت دارای پادشاه خاص خود است، اما ابوظبی به عنوان پایتخت خدمت می کند و امیر ابوظبی به عنوان رئیس جمهور امارات متحده عربی خدمت می کند.

پرچم امارات متحده عربی

پرچم امارات متحده عربی از یک خط قرمز عمودی و سه نوار افقی در سبز، سفید و سیاه تشکیل شده است. این رنگها به طور سنتی رنگ پان عرب هستند. علاوه بر این، سیاه و سفید مخالف شکست دشمنان، سفید برای صلح و آرامش، سبز برای امید و رشد و قرمز برای قدرت و شجاعت است.

تاریخ امارات متحده عربی

یافته های باستان شناختی نشان می دهد که سرزمین هایی که امارات متحده عربی در حال حاضر به هزاران سال پیش اشغال شده است. مردم منطقه به طور معمول معامله گران هستند، زیرا امارات متحدۀ عربی موقعیت بسیار استراتژیک دارد. به همین دلیل دزدی دریایی همیشه یک تهدید بود. بنابراین در اوایل قرن 19، بریتانیا امضای یک معاهده برای کمک به حفاظت از منطقه از دزدان دریایی (این همچنین اجازه دسترسی به بریتانیا به موقعیت استراتژیک امارات متحده عربی). شیخ طوفان های مختلف در منطقه به طور کلی به عنوان دولت های مرموز شناخته شده اند (از کلمه “معاهده”). با این حال، بریتانیا شروع به احساس مسئولیت پذیری در جهت نازک شدن کرد. تقریبا در همان زمان، کشورهای مرموز از آزادی بریتانیا شروع کردند. در 2 دسامبر 1971، کشورهای مرزی توافقنامه ای برای استقلال امضا کردند و به عنوان امارات متحده عربی شناخته شدند.

سیاست در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی پادشاهی مطلق است. امارات ابوظبی، امیر ابوظبی، به عنوان رئیس جمهور و امیر دبی به عنوان نخست وزیر عمل می کند. این عناوین رئیس جمهور و نخست وزیر، ارثی هستند.

رئيس جمهور فعلی امارات متحده عربی شیخ خلیفه بن زاید بن سلطان الهیهان امیر ابوظبی است. او پسر شیخ زاید بن سلطان الهیهان، پدر بنیانگذار کشور است که مسئول اتحاد ملت های مختلف بوده است. تور دبی از اصلی ترین سیاست های این کشور است.

نخست وزیر و معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی شیخ محمد بن رشید المکتوم امیر دبی است. شیخ محمد به خاطر تقویت رشد دبی به یکی از جهانگردان ترین شهرهای جهان است.

اقتصاد امارات متحده عربی

امارات متحده عربی با تولید ناخالص داخلی 407.2 میلیارد دلاری در سال 2017، دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب (درست بعد از اقتصاد عربستان سعودی) است. تقریبا یک سوم تولید ناخالص داخلی از درآمد نفت است. امارات متحده عربی در واقع دارای اقتصاد متنوع تر در جهان عرب است و بخش غیر هیدروکربنی در حال رشد است با سرعت بیشتری نسبت به بخش هیدروکربن.

 

به غیر از انرژی، بزرگترین کمک کنندگان در اقتصاد امارات متحده عربی، املاک (حدود 20 درصد)، خرده فروشی (حدود 12 درصد) و گردشگری (حدود 10 درصد) هستند. جای تعجب نیست که شما آسمان خراش ها، مراکز خرید عظیم و جاذبه های گردشگری زیادی را در نظر بگیرید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)