حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپتاپ های جدید دل اینسپایرون ۱۵ سری ۵۰۰۰ با APU جدید AMD Picasso معرفی شدند

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | لپ‌تاپ

همانطور که انتظار می رفت، در کنار CPU های نسل ۹ از سری H کلاس لپ تاپ اینتل، CPUهای AMD Ryzen جدید با لیتوگرافی 12 نانومتری نیز آماده ورود به بازارهای جهانی بوده و حتی تا کنون در چند مدل از لپ تاپ های گیمینگ و غیر گیمینگ، مورد استفاده قرار گرفته اند. لپتاپ های جدید دل اینسپایرون ۱۵ سری ۵۰۰۰ با APU جدید AMD Picasso معرفی شدند و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

هر چند که میعادگاه اصلی این 2 پلتفرم پردازشی جدید در “کامپیوتکس 2019” خواهد بود، اما تا پیش از آن، چند نوت بوک را با پردازنده های فوق مشاهده کرده ایم. شرکت “دل” به تازگی یک خانواده از لپ تاپ های پر طرفدار Inspiron 15 5000 را در حالی عرضه می کند که همگی آنها به APUهای جدید AMD Ryzen بر اساس ریزمعماری Zen+ و کد Picasso مجهز هستند. پردازنده های فوق از دسته بندی APU بوده و این به معنی وجود گرافیک داخلی در آنها است.

در این میان “دل” یک نمونه از لپ تاپ هیبریدی Inspiron 14 5000 را نیز با پیکربندی همین APUها معرفی کرده است. مدل پایه از پردازنده AMD Ryzen 3 3200U بهره برده و دارای گرافیک داخلی Radeon Vega 3 بوده با قیمت 530 دلار به فروش می رسد. این مدل با 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه SSD عرضه می گردد. دومین نمونه دارای پردازنده Ryzen 5 3500U با 4 هسته و 8 رشته پردازشی است؛ این نسخه با گرافیک داخلی Radeon Vega 8 و 8 گیگابایت حافظه DDR4 به همراه 256 گیگابایت حافظه SSD پیکربندی شده و با قیمت 680 دلار به فروش می رسد.

برترین Dell Inspiron 15 نیز با پردازنده ی Ryzen 7 3700U و گرافیک مجتمع Radeon Vega 10 به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه سالید به فروش می رسد. این مدل با قیمت 780 دلار راهی بازار شده و پردازنده فوق در آن می توان به اوج فرکانسی 4.0 گیگاهرتز در تمامی 4 هسته خود دست یابد. به هر حال با فشار سنگینی که بر خطوط تولید اینتل وارد شده است، برخی سازندگان لپ تاپ به سمت APU/CPUهای Picasso متمایل شده اند.

نظر شما درباره لپتاپ های جدید دل اینسپایرون ۱۵ سری ۵۰۰۰ با APU جدید AMD Picasso چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)