حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکشن کم سونی RX0 II با نمایشگر بازشو و قیمت ۷۰۰ دلار رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | دوربین‌های دیجیتال، سونی

اکشن کم (Action Cam) که در فارسی به دوربین ورزشی شناخته می شود، دسته بندی از دوربین های کوچک و مقاوم است که در موقعیت هایی با حرکت های سریع بتواند خاطرات ما را ثبت کند. هر چند شاید وقتی اسم اکشن کم به گوش شما می خورد به یاد گوپرو بیافتید اما سونی هم در این زمینه از شرکت های باسابقه است. این شرکت ژاپنی تصمیم گرفته تا در این دسته بندی کمی نوآوری کند و در نتیجه این نوآوری اکشن کم سونی RX0 II با نمایشگر بازشو و قیمت ۷۰۰ دلار رسما معرفی شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پیش از پرداختن به مشخصات دوربین اکشن RX0 II، دانستن این نکته بد نیست که شرکت سونی برای آن برچسب 700 دلاری را در نظر گرفته که یک سر و گردن بیشتر از قیمت سایر مدل‌های مشابه در بازار است. در حقیقت این وجه مشترک محصولات سونی در اکثر دسته بندی هایی است که فعالیت می کند.

شاید در نگاه اول قیمت 700 دلاری برای چنینی دوربینی زیاد باشد، با این حال ممکن است در ادامه با مرور مشخصات و ویژگی‎های آن منطقی به نظر برسد. بر این اساس دوربین اکشن RX0 II به عنوان جایگزینی برای RX0 راهی بازار خواهد شد و به دلیل داشتن صفحه‌نمایش پاپ‌آپ با قابلیت چرخش 180 درجه می‌تواند به رقیبی جدی برای دوربین‎های GoPro تبدیل شود.

سونی RX0II

سونی RX0II

دوربین اکشن RX0 II از بدنه‌ای بسیار با کیفیت ساخته شده و قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 10 متری دارد. این دوربین در برابر شک الکتریکی، نفوذ گرد و غبار و ضربه مقاومت بالایی دارد؛ هرچند که اطلاعاتی از گواهینامه عایقی آن در دست نیست.

سنسور 15.3 مگاپیکسلی CMOS این دوربین به لطف همگام شدن با تراشه BIONZ X، قابلیت تصویر برداری با تفکیک رنگ بالا به صورت 16 فریم بر ثانیه را ارائه می‌کند. دوربین اکشن RX0 II همچون نسل قبلی دارای لنز زایس Tessar T 24mm با دیافراگم F3.0 است که اکنون با بهینه سازی‌های انجام شده قابلیت فوکوس بر روی سوژه از فاصله 20 سانتی‌متری را دارد. هرچند بر اساس اعلام شرکت سازنده، محدوده ISO بین 80 الی 12800 تنظیم شده، با این حال بایستی کیفیت تصاویر ثبت شده در شب را در تست‌های عملی مورد ارزیابی قرار داد.

دیگر قابلیتی که سونی برای بخش سلفی این دوربین در نظر گرفته، پشتیبانی از فناوری Eye AF است که بر روی چشمان سوژه قفل و فوکوس می‌کند و همچنین افکت Soft Effect را اعمال می‌کند تا با حذف لکه‌ها و چروک‌های احتمالی صورت، نمای هر چه بهتری از سوژه ثبت شود. همچنین سونی RX0 II از پروفایل تصویری S-Log2 هم پشتیبانی می‌کند که برای ویرایش رنگ‌ها پس از فیلم برداری کارایی دارد.

دوربین اکشن کم سونی RX0II

اما در بخش فیلم برداری شاهد وضوح تصویر 4K با نرخ 30fps و فیلم‌برداری به صورت فوق آهسته با نرخ 1000 فریم بر ثانیه هستیم که میان مدل‌های مشابه تقریباً بی‌نظیر است. این دوربین همچنین دارای حالت عکس‌برداری پی‌درپی برای ویدئوهای تایم‌لپس است. از دیگر ویژگی‎های شاخص دوربین اکشن RX0 II سونی می‌توان به پشتیبانی از میکروفن جانبی، خروجی HDMI برای انتقال تصاویر به صورت Uncompressed و سازگاری با اپلیکیشن Imaging Edge برای کنترل از راه دور اشاره کرد.

اکشن کم سونی RX0II

اکشن کم سونی RX0II

به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد، از طریق ایجاد یک اکسس پوینت می‌توانید 50 عدد از این دوربین را به صورت هم‌زمان کنترل کنید که این رقم در تابستان و پس از عرضه یک Camera Control Box تا 100 عدد قابل افزایش است. طبق اعلام شرکت سازنده، دوربین اکشن RX0 II از ماه آینده با قیمت 700 دلاری راهی بازار ایالات متحده خواهد شد.

نظر شما درباره دوربین اکشن کم سونی RX0II چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

نصف تکنولوژی بخش آلفاش رو تو موبایلاش بکار میبرد الان هواوی نمیرف اون بالا بشینه سونی هم ۷۹ بگیره, کل گرد و خاک عراق تو فرق سر بخش موبایل

amer

چقدر خفنه.افرین بر ابر تکنولوژی جهان.به نظرم ارزش1000دلار داره.حیف که پولمون بی ارزش شده

saeed_l

ابر تکنولوژی جهان میگه 700 دلار ارزش داره amer میگه ارزش 1000 دلار داره
واقعا چه نیازی به این همه بزرگ نمایی هست ؟؟؟
خیلی
ادم
خفنی
هستی
😂👏

amer

محصولات با کیفیت برتر جهانی سونی تا حدی برای من ارزش بالایی دارن که حاضرم 300دلار بیشتر بدم.در ضمن فقط فن های سونی معنای کیفیت میفهمن و دلیلش واضح هست برای مثال یک گوشی بنجل چینی هر چقدر کیفیت ساخت داشته باشن باز در مقابل کیفیت گوشی های سونی کم میارن.به خاطر همین تکنولوژی و کیفیت فقط در یک کلمه خلاصه میشه =SONY

saeed_l

اقای خفن بنده خودم سونی دارم
والا من بخاطر یه فن باسواد و با اخلاق سونی به سمت این برند رفتم
میگم چرا انقدر بزرگ نمایی میکنی؟؟
وای مگه داریم مگه میشه 😂

Star

بسیار عالی و پیشرفته… محصولات سونی باور نکردنی هستند از نظر تکنولوژی و کیفیت :
مثلاً ویدئو پروژکتور پیشرفته VPL-VZ1000ES بخاطر پنل SXRD سونی میتونه از فاصله 15 سانتی متری از دیوار تصویر 100 اینچی با کیفیت 4K HDR پخش بکنه…
یا رادیو پخش MX100BT که چهار خروجی 100 واتی صدا داره و یه دکمه اختصاصی برای بیس قدرتمند ExtraBass که بی رقیب هست تو این زمینه…
دوربین بدون آینه آلفا 900 رو داره که فوکوس 600 نقطه‌ای داره و سرعت شاتر بسیار عالی
سیستم صوتی شیک 100D رو داره که قدرت معادل 4800 وات صدا ایجاد میکنه که اگه صداشو تا ته ببری بالا شیشه ها رو به لرزه درمیاره طبق گفته سایت یکنام.
سونی پیشتاز محصولات صوتی و تصویری در دنیاس.

amer

جناب سعید این بزرگنمایی نیست و سونی نیازی به بزرگنمایی من و بقیه نداره!
تو یا خیلی باهوشی یا شرمنده خیلی ترولی یا اینکه .من در کامنتم نوشتم برای من ارزش 1000دلار داره مشکلی داری با این قضیه دوست دارم بیشتر پول بدم مشکلی هست.در مورد ابر تکنولوژی باز واقعیت گفتم دروغ که نگفتم پس بزرگنمایی نیست اوکی یا باز هم واضح تر بگم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)