حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستبند شیائومی می بند ۴ با ویژگی مانیتور نوار قلب (ECG) ارایه می شود

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | شیائومی، گجت‌های پوشیدنی

پنج روز پیش بود که در ترنجی خواندیم دستبند شیائومی می بند ۴ (Mi Band 4) تا چند ماه آتی معرفی خواهد شد. امروز خبر می رسد که دستبند شیائومی می بند ۴ با ویژگی مانیتور نوار قلب (ECG) ارایه می شود و این یک ویژگی کلیدی اپل واچ نسل چهار است، ویژگی که حالا در ارزان ترین و محبوب ترین گجت پوشیدنی موجود ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خبرها حاکی از آن است که شیائومی دستبند سلامتی می بند 4 خود را  امسال عرضه خواهد کرد. یکی از مدیران Huami، شرکتی که منبع خبرهای پوشیدنی‌های شیائومی است اعلام کرد که می بند 3 هنوز هم فروش فوق‌العاده‌ای دارد و هیچ دلیلی ندارد که شیائومی مدل نسل بعدی را در این زمان عرضه کند. شایان ذکر است که دستبندهای سلامتی می بند به علت قیمت پایین فروش خوبی داشته‌اند. برای مثال، می بند 3 در سایت آمازون با قیمت 33.5 دلار عرضه می‌شود.

اگرچه شیائومی درباره‌ی ویژگی‌های جدیدی که ممکن است در می بند 4 ببینیم زیاد صحبت نمی‌کند اما برخی مشخصات آن فاش شده است. سایت MySmartPrice به دریافت گواهینامه بلوتوث SIG  اشاره کرده که نشان می‌دهد نسل بعدی دستبندهای سلامتی شیائومی از بلوتوث 5.0LE پشتیبانی می‌کنند که یک به روز رسانی از استفاده مدل فعلی بلوتوث 4.2LE است و از بهبود اتصال و رابط حکایت دارد. علاوه بر این، طبق اعلام وبسایت Bluetooth Launch Studio، دستبند سلامتی می بند 4 از قابلیت اتصال NFC دست کم در برخی بازارها بهره خواهد برد. نام دو نوع از این پوشیدنی در سایت ذکر شده است که در یکی از آن‌ها با شناسه مدل XMSH08HM قابلیت NFC  گنجانده شده و مدل دیگر تحت عنوان XMSH07HM فاقد این ویژگی خواهد بود.

شایعاتی نیز مطرح شده که دستبند شیائومی می بند 4 مثل ساعت هوشمند سری 4 اپل واچ دارای یک مانیتور نوار قلب (ECG) خواهد بود که ضربان نامنظم قلب را تشخیص می‌دهد. استفاده از این مانیتور عمدتا به این خاطر است که به کاربران، احتمال ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را هشدار دهد که می‌تواند به سکته، لخته شدن خون و بیماری‌های قلبی و مرگ منجر شود. گنجاندن مانیتور ECG در یک دستبند سلامتی آن هم به قیمتی پایین می‌تواند می بند 4 را به محصولی محبوب‌تر از نسخه پرفروش قبلی تبدیل کند، به خصوص اگر این ویژگی مثل گاه شمار اپل دقیق باشد. طبق شنیده‌ها، می بند 4 به ویژگی‌های ردیابی فعالیت بهتر و و صفحه نمایش رنگی و بزرگتر مجهز خواهد بود.

ECG اپل واچ

ECG اپل واچ

دستبند سلامتی شیائومی می بند 4 چنان موفقیتی در بازار جهانی کسب کرده که جایگاه بالای اپل واچ در میان وسایل پوشیدنی را به چالش می‌کشد. تا زمانی که شیائومی بدون افزایش قیمت، ویژگی‌های جدیدی به دستبند نسل بعدی خود اضافه می‌کند می‌توان حدس زد که دستبند سلامتی می بند 4 نیز مثل نسخه فعلی این محصول محبوب باشد. می بند 3 یک صفحه نمایش لمسی OLED دارد و در عمق 164 فوتی ضدآب است. این دستبند فعالیت‌های فیزیکی شما را کنترل کرده و قدم‌های شما را می‌شمارد. ضربان قلب شما را می‌سنجد و مدت خواب‌تان را تخمین می‌زند. علاوه بر این، پیام‌های اس ام اس و پیام‌های اپلیکیشن‌های خاصی مثل واتساپ را نمایش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تماس‌های دریافتی را رد کرده یا پاسخ دهید. با خاموش کردن مانیتور ضربان قلب باتری تا 20 روز کار می‌کند و روشن بودن مانیتور ضربان قلب، تعداد روزها به 3 تا 9 روز کاهش خواهد یافت.

شیائومی اولین دستبند سلامتی می بند را در جولای 2014 معرفی کرد و دو سال بعد نیز نسخه‌های بعدی عرضه شد. می بند 3 اواخر ماه می عرضه شد و به نظر می‌رسد که تا زمان معرفی و عرضه می بند 4، چند ماهی بیشتر باقی نمانده است.

نظر شما چیست؟ طرفدار دستبندهای شیائومی هستید؟ منتظر نسل چهارم آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
✔ TVKade

می باند2 رو دارم، منتظر 4 هستم. با 3 حال نکردم.

REZA

منم از این مدل خوشم اومده تاحالا نداشتم ،احتمالن اگه اومد بخرمش،نمیدونم قیمت سیصد تا چهارصد تومن ارزش داره یا نه

Milad7

قیمت مناسبی دارن😉

Saeed393

کاش علاوه بر اندازه گیری ضربان قلب، توانایی اندازه گیری فشار خون رو هم داشت

bangbang

اندازه گیری فشار خون نیاز به محاسبه‌ی فشار سیستولیک و دیاستولیک داره، از طریق فشاری که خون به دیواره‌ی رگ‌ها وارد میکنه و در شنونده دیجیتالی ثبت میشه که حتمن نیاز به دمنده‌ی هوا برای تماس مستقیم شنونده با رگ‌ها هست که فکر نمیکنم با این طراحی و توان باتری، فعلن بشه به همچین قابلیتی دست پیدا کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)