حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه رم ۱۲ گیگابایتی سامسونگ برای موبایل به تولید انبوه رسید

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | سامسونگ

برای اولین بار حافظه رم ۱۲ گیگابایتی را روی گوشی‌های سال ۲۰۱۸ دیدیم. سامسونگ نیز از همین ابتدا این بازار را جدی گرفته و تولید انبوه رم ۱۲ گیگابایتی موبایل را برای سال جدید میلادی در دستور کار قرار داده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سامسونگ در کنار تولید تلفن‌های هوشمند، قطعات آن از جمله نمایشگر، پردازنده و رم را نیز به تولید می‌رساند. در حالی که هنوز رم 12 گیگابایتی برای گوشی های موبایل امری غیرمعمول بوده و تنها تعداد بسیار کمی از گوشی‌های بالا رده و پرچمدار از آن استفاده می‌کنند، سامسونگ دست به تولید انبوه رم 12 گیگابایتی موبایل زده تا پیش از آنکه رقیبانش عرض اندام کنند، گوی سبقت را از آن‌ها برباید.

رم ۱۲ گیگابایتی موبایل سامسونگ از نوع LPDDR4X DRAM خواهد بود و تنها برای گوشی‌هایی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و امکانات به تولید می‌رسد. برای نمونه، تنها گوشی‌هایی به رم 12 گیگابایتی سامسونگ مجهز خواهند شد که دوربین چندگانه دارند، قابلیت اتصال به شبکه 5G داشته باشند و از هوش مصنوعی بهره ببرند. این رم با معماری 10 نانومتری (1y-nm) ساخته خواهد شد و می‌تواند داده‌ها را تا سرعت 34.1 گیگابایت در ثانیه انتقال دهد.

چرا ۱۲ گیگابایت رم موبایل؟

یکی از مزایای مهم رم ۱۲ گیگابایتی موبایل مصرف انرژی پایین آن برشمرده می‌شود. همچنین مهندسان سامسونگ این قطعه را بسیار نازک و با ضخامت تنها 1.1 میلی‌متر طراحی کرده‌اند؛ بدین ترتیب می‌توان باتری حجیم‌تری را درون دستگاه گنجاند و شاهد طراحی‌های زیباتر و شکیل‌تری برای پرچمداران سال 2019 خواهیم بود. در کنار تمامی این مزایا، نباید حجم 12 گیگابایتی رم را فراموش کنیم که با سرعت هرچه بیشتر به درخواست‌های کاربر پاسخ می‌دهد. ماژول رم 12 گیگابایتی با شش چیپ 16 گیگابایتی LPDDR4X ترکیب می‌شوند و در یک بخش واحد قرار می‌گیرند.

سامسونگ پیش از تولید انبوه رم ۱۲ گیگابایتی موبایل دست به تولید انبوه حافظه eUFS 3.0 زده بود که حداکثر ظرفیت آن 512 گیگابایت در نظر گرفته شده است. هر دو خط تولید جدید سامسونگ نوآوری بزرگی در صنعت تولید قطعه تلفن همراه محسوب می‌شود و در جدیدی به سوی عملکرد بهتر اسمارت فون‌ها باز خواهد کرد. کره‌ای‌ها به فکر تصاحب بخش اعظمی از بازار سخت افزار موبایل هستند و در نیمه دوم سال 2019 تولید رم 8 گیگابایتی LPDDR4X DRAM خود را تا 300 درصد افزایش خواهند داد، چرا که طبق پیش‌بینی‌های سامسونگ میزان تقاضا برای این قطعه با افزایش چشم‌گیری همراه خواهد بود.

به نظر شما رم ۱۲ گیگابایتی روی یک تلفن هوشمند کارآمد خواهد بود؟ آیا رم ۸ گیگابایتی برای استفاده روی پرچمداران ناکافی بوده و پاسخگوی نیازهای کاربران نیست؟ به احتمال زیاد این حافظه رم برای پردازش های واقعیت مجازی و افزوده نیاز باشد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

سامسونگ همیشه پیشتاز دنیای تکنولوژی بوده،عقب مونده های هوآوی و سونی نگاه کنید،
و اما در رابطه با ایراد نرم افزاری اس 10 به اینا نمیگن مشکل،یه ایراد جزئی هست که با یه آپدیت حل میشه و دوباره رو سیاهی طرفدارای ابله هوآوی و سونی میمونه،دقت کنید مشکل نیست ایراد جزئی نرم افزاری هست که تا چند روز دیگه کاملا رفع میشه.
یه چیزی به من ثابت شد و اینه که طرفدارای هواوی و سونی همشون ابله و بچه هست خیلی هالو هستن فقط دنباله شلوغ کردن،خانواده هاشون پارک نمیبرنشون میان اینجا خودشون رو تخلیه میکنن.

saeed_l

اگه میخواید دنیا تغییر بدید بهتر اول از خودتون شروع کنید و خودتون تغییر بدید
ما نخواسته با بعضی از حرف هامون باعث رنجش دیگران میشیم. احترام، احترام میاره
پیشاپیش سال نوتون مبارک 🌷

Milad7

فعلا برای سیستم عامل اندروید به بیشتر از 8 گیگابایت رم نیازی نیست 🙂

HPYK1

بلاخره باید فرقی بین شرکت هایی که فروششون بالاست با شرکت هایی که جز other هستن باشه!😎

vahid abedi

سامسونک بزرگترین و بهترین چیپ ساز و حافظه ساز دنیاست و کلا بزرگترین شرکت تولید کننده نیمه هادی ها در جهان سامسونگ هستش.

در ضمن اسم بردن از هواوی در تمامی اخبار و پست ها توسط ….التون از لحاظ روانشناسی نشانه ای خطرناک هستش.

این ترس به حدی در وجودش لانه کرده که نمیتونه دو جمله بنویسه بدون اینکه از هواوی نام نبره.

فکر نکنم انسان در برابر یک چیز بی ارزش اینهمه واکنش و ترس از خودش نشون بده و حتی در خواب هم اسم اون رو بیاره بعد ادعای پوچ بودن اون رو بکنه

معمولا انسانها برای چیزهای پوچ و بی ارزش وقت نمیگذارن مگر بالعکس.

و روانشناسان با همین تکنیک رفتاری و گفتاری ترس ها و مشکلات درونی رو بر اساس تاکیدات گفتاری اون شخص پیدا میکنند.

CAPCOM

آفرین به سامسونگ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)