حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت کروم ۷۳ برای دسکتاپ عرضه شد: تم تاریک برای macOS Mojave

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | نرم افزار

اگر کاربران کروم دسکتاپ هستید و آپدیت خودکار مرورگر شما باز است احتمالا می دانید که نسخه 73 مرورگر گوگل کروم امروز منتشر شد. گوگل جدیدترین نسخه پایدار مرورگر خود را در دسترس کاربران مک و ویندوز قرار داد. این نسخه کروم تاکنون در حالت بتا به‌سر می‌برد و امروز با اضافه‌شدن چند ویژگی دیگر به طور رسمی منتشر شد. آپدیت کروم ۷۳ برای دسکتاپ عرضه شد و تم تاریک برای macOS Mojave را به ارمغان می آورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت کروم ۷۳ برای دسکتاپ

کروم ۷۳

کروم ۷۳

مرورگر کروم در نسخه ۷۳ از حالت تاریک (Dark Mode) در سیستم‌عامل macOS Mojave پشتیبانی می‌کند. این قابلیت هنگامی که گزینه حالت شبانه در مک فعال می‌شود، تمامی پنجره‌ها و محیط مرورگر را مشکی نمایش می‌دهد. هنگامی که شما در حالت ناشناس (Incognito Mode) مرورگر را استفاده می‌کنید، نوارها و پنجره‌ها کمی تیره‌تر از حالت تاریک به‌نظر می‌رسند.

ویژگی‌های دیگری که به این نسخه از کروم اضافه شده‌اند، گروه‌بندی تب‌های مرورگر برای سازماندهی بهتر تب‌های متعددی که باز هستند، پشتیبانی از کلید‌های مالتی‌مدیا کیبورد در مرورگر و فعال‌شدن خودکار قابلیت تصویر‌در‌تصویر (PiP) هنگامی که از یک تب پخش ویدیو، خارج می‌شوید از قابلیت‌های ویژه‌ای است که گوگل به کاربران این مرورگر ارایه کرده است.

بخش جدید همگام‌سازی و سرویس‌های گوگل (Sync and Google Services) در منوی تنظیمات اضافه شده تا کنترل جمع‌آوری داده‌ها و سایر گزینه‌ها از یک وب‌سایت را راحت‌تر کند. از قابلیت‌هایی که در این نسخه کروم بهبود یافته، بررسی نگارش صحیح کلمات در هنگام تایپ است.

ویژگی‌های ایجاد شده برای توسعه‌دهنگان در نسخه 73 کروم هم شامل تغییر روش‌های مبادله در پورت HTTP بوده و این تغییر منجربه بالارفتن امنیت کاربران در وب‌سایت مربوطه خواهد شد.

شما کروم را به نسخه ۷۳ آپدیت کرده اید؟ نظر شما درباره تغییرات نسخه جدید آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

به نظر من هیچ مرورگری به فایرفاکس نمیرسه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)