حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تو ایران کجا برم مسافرت؟

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

مسافرت کردن یکی از کارهایی هست که برای هرکدام از ماها لازمه ، کلی ریلکس میشیم و استراحت میکنیم و بعدش میتونیم با انرژی بیشتر برگردیم و کارهامون رو با یاری خداوند مهربان بهتر پیش ببریم ، حالا سوال پیش میاد که تو ایران کجا برم مسافرت؟

تو این صفحه سه تا از شهرهای جذاب برای مسافرت را براتون اوردیم تا انتخاب راحتری داشته باشید.

سفر به مشهد و گشت و گذار معنوی سیاحتی

وقتی میری مشهد بعد از یک زیارت و درد دل حالی به تو دست می دهد سرشار از شعف و شادی و مهربانی خواهی شد .سرشار از انرژی می شوی ومی خواهی پرواز کنی.مشهد پراز اماکن زیارتی است که می توانی به آنجا بروی و بعد از حرم رضوی در کنار ایشان نیز آرامشی  وصف ناپذیر بیابی .بی شک زائران حرم امام هشتم در تور هوایی مشهد از تهران و یا سایر شهرها اجر و  قرب خاصی نزد سایر امامزادگان و مقربین درگاه الهی خواهند داشت .

بعد ازحرم رضوی که چهلچراغ زیبای کشورمان است و انگیزه و مقصد سالانه بیش از 20 میلیون ایرانی است  اماکن زیارتی و دیدنی بسیاری که اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم :

  • آرامگاه پیر پالاندوز مربوط به دوره صفوی و سال ۹۸۵ هجری قمری میباشد و در ضلع شرقی حرم امام رضا (ع) واقع شده است. آرامگاه پیر پالاندوز که یکی از اماکن مذهبی مشهد نیز میباشد در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۳۷۵ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.آرامگاه پیر پالاندوز متعلق به محمد عارف عباسی، از عرفای بزرگ قرن دهم هجری است. بنای آرامگاه پیر پالاندوز چهار ضلعی بوده و دارای گنبد پیازی شکل و ایوان آجری زیبا است. در داخل بقعه بر سقف ها بقایای نقاشی هایی از دوران صفویه وجود دارد. بنا با کاشی های ساده فیروزه ای رنگ تزئین شده است.
  • امامزاده یاسر و ناصر (علیهما السلام) با هجرت حضرت امام رضا (ع) و گروهی از برادران آن حضرت ،به نقاط مختلف ایران بویژه خراسان کوچ میکنند. امامزادگان سید ناصر و سید یاسر (ع) بنا بر متون کهن اسلامی از جمله کنزالانساب به قلم سید مرتضی ، از برادران بلاواسطه امام هشتم می‌باشند.زمان مشخصی برای ساخت اولین بنای بقعه امامزادگان سید ناصر و سید یاسر (علیهما السلام) در دست نیست. گفته میشود تا سال ۱۳۴۲ هجری شمسی ،مزار این دو امامزاده بصورت بقعه‌ای گلین بوده که به همت خیرین و به تدریج متحول گردید و اکنون این آستان متبرکه با زیربنای ۳۰۰۰ متر
تو ایران کجا برم سفر

تو ایران کجا برم سفر

سفر به قشم و دیدنیهای بکر

اینجا جزیره زیبائی های طبیعی است .جزیره زیبا و بزرگ که شکل ظاهری آن نیز شبیه دلفین است و برای دیدن دلفین ها باید کمی حوصله کنید و البته به جزیره قشم سفر کنید که یکی از بهترین راهها تور قشم هوایی مختص شما است .اگر اهل غواصی باشید نیز برای سفر به قشم تردید نکنید و حتماً می دانید که قشم بهترین مقصد غواصی ایران است . زیبا و دنیایی متفاوت با آنچه که ما هر روز خواهیم دید و البته تجربه این ماجراجویی چیزی نیست که آن را از دست بدهید . ورزش ها و تفریحات دریایی دیگر را نیز هرگز از دست ندهید  . دوچرخه سواری و موتور سواری نیز از تفریحات مورد علاقه گردشگران است که به طور معمول انجام می دهند  . برای خرید اگر قشم را انتخاب نکرده اید حتماً یکسر به درگهان قشم سری بزنید حتماً نظر شما عوض خواهد شد و دست به جیب خواهید شد . لذت های این تور را هرگز دست کم نگیرید علی الخصوص اگر از غذاهای خوشمزه لذت می برید .

این جزیره بهترین غذاهای دریای ایران راداراست و غذاهای محلی نیز به قدر کافی و وافی خوشمزه و متنوع است که شما در پایان سفر خود هنوزغذاهای بسیاری را امتحان نکرده باشید ، پس بهذائقه خود کمی جسارت داده و غذاهای جدید را در قشم امتحان کنید و البته این جسارت و تنوع را به بهای بسیار مناسب انجام خواهید داد . قشم اگر همین یک جاذبه را داشت برای من کافی بود تا برای رفتن کوله پشتی ام را جمع کنم .سفر به شما نیز خوش بگذرد  …

سفر به چابهار همیشه بهار

صفای مردم بلوچستان را در شاهنامه خوانده ایم ، مردمی از جنس پهلوان بزرگ ایران زمین رستم و داستانهای حماسی وی . اگر با مردم بلوچ همنفس و همسفره شده باشید می بینیدکه فردوسی داستان هایشرا براساس واقعیات زندگی مردم بلوچ چنان حماسی سروده است . وقتی با تور چابهار به این شهر همیشه بهاری سفر میکنید میبینید که مردمی خونگرم و میهمان نواز و طبیعتی بی نظیر در تمام منطقه پخش شده است. طبیعتی عجیب در سایه سرزمینی با چهار بهار که نام آنرا چابهار نامیده اند تا حق مطب را ادا کرده باشند . دوست داشتنی ترین ساحل ایران ، جائی که تپه های رمل به دریا می ریزند  و زیبایی را خلق کرده و با جمع این دو ناممکن در کنار هم قدرت طبیعت را به رخ ما می کشد . دیدنقطعه ایدر مریخنشستنرویکوههای مریخی و نوشیدنیک فنجان چای را  با این تصورکه در مریخ نشسته اید می تواند آرزوی هردانشمند و فضانوردی باشد.

آرزوی دیرین بشر سفر به مریخ است و زندگی و راه رفتن روی آن و شما این شانس را قبل از تمام بشریت دارید . اگر برای ماهیگیری به این شهر آمده اید ، باور کنید بهترین انتخاب زندگی تان را انجام داده اید و خودتان را با قلاب خود  درکنار اقیانوس هند تصور کنید . چابهار را اگربرای خرید هم انتخاب کرده اید  جای درستی آمده اید . اهل برند هستید ؟ بهترین برندهای دنیا را به قیمت کپی آنها و ارجینال تهیه نمائید .اگرفکر می کنید ممکن است در تورچابهاربه شما خوش نگذرد و برایتان سخت بگذرد پس یعنی دل خود را همراه نمی خواهید ببرید وگرنه امکان این را به شما نمی دهد این سرزمین تا خوش نگذرانید .

تا اینجا به سه تا از شهرهای فوق العاده دیدنی ایران آشنا شدید ، و خوبه که با یه آژانس مسافرتی معتبر که متخصص اجرای تورهای داخلی است هماهنگ کنید و برنامه سفرتان را بچینید ، آژانس فارا گشت کوروش کبیر با یاری خداوند مهربان چندین سال است که بعنوان متخصص تورهای داخلی مشغول به فعالیت میباشد ، پیشنهاد میکنم به وب سایت www.faragasht.com سری بزنید مطمئنا براتون کلی برنامه های فوق العاده مسافرتی دارند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shamim1362

دوستان بهترین جای دنیا ایران هست، از آب و هواش گرفته تا مناطق دیدنی‌هاش،

ARMTIN

فعلا که با این وضع خراب تا سر کوچه هم نمیشه بری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)