حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر عامل هواوی می گوید گلکسی فولد در حد نمونه اولیه کنسل شده میت ایکس هم نیست!

نوشته

5 سال قبل | 21 دیدگاه | سامسونگ، هواوی

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی فولد (Galaxy Fold) و گوشی تاشو هواوی میت ایکس (Mate X) دو راهبرد کاملا متفاوت را نسبت به فرم فکتور موبایل تاشو ارایه کردند. نظر من و خیلی از دیگر اصحاب رسانه این است که رویکرد هواوی به صورت کلی پخته تر است، هر چند برخی هم طرفدار انتخاب سامسونگ هستند. حالا مدیر عامل هواوی در اظهار نظر جنجالی می گوید که آن ها یک نمونه شبیه به گلکسی فولد در بین موبایل های تاشو در حال توسعه خود داشته اند و به دلیل طراحی افتضاح آن، آن را کنسل کردند! در حقیقت مدیر عامل هواوی می گوید گلکسی فولد در حد نمونه اولیه کنسل شده میت ایکس هم نیست! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

مقایسه گوشی تاشو سامسونگ با هواوی

مقایسه گوشی تاشو سامسونگ با هواوی

مدیرعامل هواوی در یک اظهار نظر جنجالی مدعی شده که طراحی سامسونگ گلکسی فولد حتی درحد بدترین نمونه‌های اولیه هواوی میت ایکس هم نیست!

با وجود تعدد گوشی های هوشمند قدرتمند و زیبای معرفی شده در جریان نمایشگاه MWC 2019، هیچ کدام نتوانستند به اندازه سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس نگاه کاربران را به خود خیره نگه دارند. هر چه باشد، از هشت سال قبل منتظر رونمایی اولین گوشی هوشمند منعطف بوده‌ایم! با وجود ارائه محصولاتی مشابه توسط دیگر شرکت‌ها طی نمایشگاه MWC سال جاری و حتی قبل از آن، دو شرکت هواوی و سامسونگ اکنون پرچمداران اصلی دنیای گوشی های هوشمند انعطاف پذیر تلقی می‌شوند.

یچارد یو مدیرعامل هواوی عقیده دارد طراحی سامسونگ گلکسی فولد مناسب نبوده و طراحی هواوی میت ایکس به آن برتری دارد! وی در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت Business Insider مدعی شد یکی از نمونه‌های اولیه میت ایکس شبیه به گلکسی فولد بود، اما شرکت به دلیل نامناسب بودن آن، این طراحی را کنار گذاشت. به عقیده این مدیر، ترکیب دو نمایشگر در یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر به افزایش وزن آن منجر می‌شود.

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)

طراحی سامسونگ گلکسی فولد در حد بدترین‌های هواوی که کنسل شده است، به شمار می رود

هواوی به طور همزمان، سه پروژه جداگانه برای توسعه یک گوشی منعطف زیر دست داشت. ریچارد یو یکی از این پروژه‌ها، که در نهایت به خاطر نامناسب بودن هرگز تبدیل به محصولی تجاری نشد، را به مراتب بهتر از طراحی سامسونگ گلکسی فولد دانست!

شرکت در نهایت طراحی و فرمی که در حال حاضر در هواوی Mate X مشاهده می‌کنیم را انتخاب کرد. به صورت عادی، یک تبلت 8 اینچی در اختیار خواهید داشت. با تا کردن نمایشگر، یک نمایشگر 6.6 اینچی رو به روی کاربر قرار می‌گیرد. در عین حال، نمایشگر پشتی 6.38 اینچی نیز قابل استفاده است.

گلکسی فولد

گلکسی فولد

مزیت هواوی میت ایکس در مقایسه با نحوه طراحی سامسونگ گلکسی فولد ضخامت پایین آن است. این گوشی بعد از تا شدن، فقط 11 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت که شدیدا از ضخامت گلکسی Fold حین تا شدن آن کمتر است.

با وجود نامناسب بودن طراحی سامسونگ گلکسی فولد از نظر ضخامت دستگاه، مزیت آن مصون ماندن از خط و خش در زمان تا شدن است، در حالی که نمایشگر هواوی میت ایکس همواره در معرض آسیب قرار دارد.

طراحی هواوی Mate X با در نظر گرفتن ضخامت آن حقیقتا ستودنی است، اما ایرادی قابل توجه در آن وجود دارد. بررسی‌های دقیق به تازگی نشان داده نمایشگر منعطف هواوی میت ایکس چندان بدون ایراد نیست!

نظر شما درباره این اظهار نظر جنجالی مدیر عامل هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

به هر حال چیزی که مهمه هیچکدامشان به درد نمیخورن
در هر صورت پنل محافظ نداره برای هر دو گوشی
ولی کلا نمونه هواوی خیلی بهتره

Pouya

دیگه مدیر عامل هواوی حس میکنم اغراق کرده منم قبول دارم طراحی میت ایکس بهتره (از نظر زیبایی ) ولی دیگه گلکسی فولد اینجوری که مدیر عامل هواوی میگه هم نیست

MR.CAMPER

هواوی و سامسونگ مث دوتا دختر بچه می مونن که باهم چشم هم چشمی دارن ی روز سامسونگ به هواوی تیکه میندازه ی روز هواوی به سامسونگ وقتایی هم که دعوا بالا میگیره کار به دادگاه و شکایت میکشه
گرچه محصولات هردوشون انقلابی بود ولی هنوز جای خیلی زیادی واسه توسعه داره و هنوز نمیشه گف کدوم کم ایراد تره

amir_galaxy

تا جایی ک من میدونم سامسونگ اصلا تیکه ای به هواوی ننداخته

chalton

معلومه خیلی فشار بهش وارد شده و کاملا فهمیدن طراحیشون خنده داره که اینطوری به سامسونگ حمله کردن،میت ایکس در حالت باز 8 اینچ در حالت بسته حدود 7 اینچ😏😏به خاطر یه اینچ منعطف درست مردی؟؟؟؟ 😂😂
گلکسی فولد در حالت باز 7 اینچ در حالت بسته 4 اینچ،میت ایکس که کلا موج صفحه‌نمایش‌ش که موج داره و کاملا یه ایراد خیلی بزرگ حساب میشه،اینجاست پختگی و سابقه سامسونگ مشخص میشه که چه برند با علمی هست،گلکسی فولد به داخل بسته میشه که کار برندهای دیگه نیست چون سخت تر هست،و دیگه خط و خش نمیگیره،و در برابر آسیب ها مقاوم هست و راحت میتونی در جیبت حمل کنی،ولی میت ایکس رو نمیتونی چرا چون هر جا بزاری به فنا رفته،همین جوریش صفحه‌نمایش‌ موج داره بغلش هم که مثل چراغ راهنمایی سر چهارراها میمونه خدایی بدون هیچ تعصبی خیلی طراحی میت ایکس ضایع هست،هواوی با این کارش ثابت کرد میت ایکس نقطه ضعف های زیادی داره و طراحیش در مقابل گلکسی فولد مثل شوخی میمونه،با این حرفی که زد گوشی خودش رو برد زیر سوال و معلوم شده حول حولکی گوشی رو معرفی کردن،گوشی منعطف با صفحه نمایش موج دار مثل موج دریا.
http://uupload.ir/files/pqq9_supersaf-20190225-0002.jpg

http://uupload.ir/files/pgsl_supersaf-20190225-0001.jpg
چقدر ضایع تا میشه هواوی خیلی ضایع هست موقع تا شدن گوشی انگار یکی واست لقمه گرفته.

Arrow

گلکسی فولدو با تو شست و پهن کرد 🤣🤣

Saeed Mohammadipouya

نخونده میگم کامنتت چرتینگ

BLACK

(میت ایکس در حالت باز 8 اینچ در حالت بسته حدود 7 اینچ😏😏به خاطر یه اینچ منعطف درست مردی؟؟؟؟ 😂😂)

گلکسی اس ۱۰ پلاس ۶.۴ اینچ گلکسی فولد ۷.۳ اینچ، واسه کمتر از یه اینچ منعطف درست کرده یا واسه اینکه این آشغالو با قیمت دو برابر فرو کنه به یه عده احمق؟

Genesis

دقیقا باهات موافقم .جالبه مردم احمق ما هم میان ضد سامسونگ حرف میزنن .همین ها باعث شدن چینی های متقلب اینجوری هرچی دارن بفروشن به ما دیگه.
گاوداری راه انداختیم😂

m.b

تازگیا گاو ها هم مگه گاوداری میزنن؟

Arrow

خودتو میگی دیگه 🤣🤣

محمد شادکانی

یک توهین نکن ! دوما نظر که توش توهین باشه من به شخصه نمیخونمش اصلا

Naranj

چالتون داستان این مدیر عامل هواوی رو خبر نداری؟ 😁

chalton

خبر مدیر عامل هواوی رو به زودی میزارم.

pouya

حالا خودت ناراحت نکن

m.b

دیگه این مدیر عامله خداییش دیگه خیلی جوگیر شده اینو گفته…😂

.Alireza.

یکی اینو جمع کنه چی میگه این؟
البته اون دوستمون راست میگه ۳ نا دوربین هواوی عین چراغ قرمز چهار راه هست😂

به نظرم نمونه سامسونگ بهتره چون قیمتش خیلی خیلی کمتر هست شاید بگیم مثلا میت ایکس ناچ نداره و دوربین اصلیش سلفیش هم هست و فست شارژ قدرتمندی داره ولی به قیمتشم فکر کنین که ۳۲۰۰ دلار هست!!! ولی گلکسی فولد ۱۹۰۰ دلار

m.b

قیمتو دقیقاً از کجاتون در میارید شما…
2000 و 2300 هست مال سامسونگ و هوآوی…

علی شیخ زاده

همچنین نمونه هواوی باتری بزرگتر و نمایشگر بزرگتر و ضخامت کمتر در حالت باز و بسته داره و همچنین ۵جی هست و پرسرعت ترین و بهترین مودم دنیا رو داره.

اما من معتقدم قیمت جفتشون بالاست و غیر منطقی!
ولی با توجه به قیمت گلکسی فولد و با وجود این همه برتری میت ایکس نسبت به گلکسی فولد، گران تر بودن میت نسبت به نمونه سامسونگ قابل توجیه.

در کل فرم فکتور شیائومی بهتر از هردوتاس

m.b

اونم مثل اینکه دست نگه داشته تا بعدا و کاملتر و با قیمت معقول تر معرفی کنه…

Naranj

ایشون شکر خورده، اصلا نمیدونسته پنل منعطف چی هست رفته اطلاعاتش رو از سامسونگ دزدی کرده داده براش ساختن حالا امده چرت میگه
اینها رو فقط ترامپ بلده ادم کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)