حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استیو وازنیاک می گوید اپل از بازار گوشی های تاشو عقب مانده است

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

استیو وازنیاک مرد دوست داشتنی اپلی که از بنیانگذاران این شرکت موفق بوده است هر از گاهی اظهارنظرهایی متفاوت می کند که عموما سوژه رسانه ها می شود. دلیل این اظهار نظرهای متفاوت را می توان در تفاوت دیدگاه او دانست، برای مثال او حتی معتقد بود که اپل می تواند موبایل اندرویدی تولید کند و از این پتانسیل برای گسترش سهم بازار خود استفاده کند! در اظهار نظر جالب دیگری او می گوید اپل از بازار گوشی های تاشو عقب مانده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

برخلاف سامسونگ و هواوی، شرکت اپل فعلا هیچ اقدام علنی در مورد توسعه گوشی های منعطف نکرده است. همین قضیه باعث شده تا استیو وزنیاک یکی از بنیانگذاران اپل در مورد جایگاه این شرکت در توسعه‌ی این گوشی‌های مدرن نگران باشد.

استیو وزنیاک یکی از بنیانگذاران شرکت اپل نظرات خود در مورد گوشی های منعطف را با ما به اشتراک گذاشته است. همانطور که سامسونگ و هواوی در حال حاضر هدایت کننده‌ی راه این فناوری هستند، واضح است که وزنیاک نگران این باشد که آیفون‌ها پشت سر این گوشی‌ها بمانند.

او در مصاحبه‌ای گفته است که این شرکت در زمینه‌های مختلفی در دنیای تلفن‌های هوشمند از جمله تاچ آیدی، فیس آیدی و پرداخت الکترونیکی اپل پی پیشتاز است. با این حال او نگران این است که سامسونگ و هواوی در دنیای گوشی های انعطاف پذیر پیشتازی می‌کنند. در حال حاضر این دو گلکسی فولد (سامسونگ) و میت ایکس (هواوی) را در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کرده‌اند.

طرح مفهومی گوشی تاش اپل

طرح مفهومی گوشی تاش اپل

وزنیاک می‌گوید شرکت اپل در این بخش پیشرو نیست که همین او را نگران کرده است، زیرا می‌داند که گوشی های منعطف تا چقدر می‌توانند مورد استقبال مشتریان قرار گیرند. ظاهرا این فناوری توجه وزنیاک را به خوبی جلب کرده است. وزنیاک همچنین خاطرنشان کرده است که همیشه اپل مردم را شگفت زده می‌کند و آن‌ها چیزی را در پشت صحنه توسعه می‌دهند.

اگرچه گلکسی فولد سامسونگ در بسیاری از جنبه‌ها جذاب است، اما شبیه به یک نمونه‌ی اولیه با حاشیه‌ای بزرگ و ضخامتی زیاد است. میت ایکس هواوی حس مدرن‌تر و بهتری را به کاربران ارائه می‌کند اما قیمت 2600 دلاری ممکن است از سوی مشتریان پذیرفتنی نباشد. هفته‌ی گذشته یک طراح هلندی به نام روی گیلسینگ یک گوشی آیفون منعطف مفهومی را طراحی کرده است و با نام آیفون ایکس فولد آن را صدا می‌زند.

البته فعلا خبری از سوی شرکت اپل در ارتباط با عرضه یک گوشی منعطف به بیرون درز نکرده است. این طرح مفهومی می‌تواند تا حدودی آنچه باید از یک آیفون تاشو انتظار داشته باشیم را به ما نشان دهد. نظر شما چیست؟ شاید اپل ۲۰۱۹ غافلگیرکننده باشد یا اپل ۲۰۲۰ خود را به بازار می رساند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3INA

“آیفون ایکس فولد”
اول که آیفون 10 به نظرم بهتر بود نوشته میشد

فکر نمی‌کنم اپل همچین اسمی رو انتخاب کنه (خلاقیت اپل این اجازه رو بهش نمیده)

در مورد حس مدرن تر میت ایکس به نظرم گلگسی فولد امنیت بیشتری داره نسبت به میت ایکس
میت ایکس ارزش اون هزنیه بالا رو هم نداره

یه مدل اولیه هست دستگاه کاملی هم نیست

چینی ها دیگه رو دست آمریکایی ها و کره ای ها پاشدن از نظر قیمت گذاری

Mosi

با این عقب افتادگی اپل تو زمینه فناوری از بقیه شرکتای دیگه روح استیو جابز فقید تو گور لرزید!!!

ahmad

من مخالف نظر ایشونم هنوز میری زمان میبره گوشی های تاشو به بذوغ برسن اپل هم اصلا اهل عجله نیس

BLACK

قبلاً هم گفتم به نظرم موبایل منعطف اندرویدی فقط یه آشغال انعطاف پذیره، حداقل تا زمانی که با این موبایل ها بشه کاری رو انجام داد که با موبایل های معمولی نتونیم انجامش بدیم
به خاطر نرم افزار های حرفه ای ویندوز و ios به نظرم این مسیر رو مایکروسافت یا اپل باید شروع میکردن.

Genesis

ولی بجاش تو کلاه گذاشتن سره مردم همیشه از بقیبه جلو تره😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)