حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد اچ تی سی در آغاز سال ۲۰۱۹ با ۷۰ درصد کاهش روبه‌رو شد

شاید این روزها خیلی از کاربران طرفدار برندهای چینی نوپا باشند که البته این حقیقتا به دلیل سخت کوشی و لیاقت این برندهاست اما به یاد نمی آوردم کنگره جهانی موبایلی را که شایعات HTC پیرامون آن نبوده باشد. امسال یعنی سال ۲۰۱۹ سالی است که حتی برای مهم ترین رخداد فناوری و موبایلی سال حتی شایعاتی هم پیرامون HTC وجود ندارد. علاوه بر آن می توان گفت که درآمد اچ تی سی در آغاز سال ۲۰۱۹ با ۷۰ درصد کاهش روبه‌رو شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی در روزهای اوج خود در سال 2011، سهم قابل توجه 8.8 درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت. از آن زمان به بعد افت این شرکت آغاز شد و هر سال شاهد کاهش فروش بیشتر محصولاتش بودیم. ظاهراً اوضاع اچ‌تی‌سی در سال 2019 نیز تعریف چندانی ندارد و به نظر می‌رسد که امسال برای هشتمین سال متوالی شاهد نتایج منفی در کارنامه این شرکت خواهیم بود.

مجموع درآمدهای اچ‌تی‌سی در ماه ژانویه 2019 چیزی در حدود 32.7 میلیون دلار بوده است و اگر این عدد را با درآمد 110 میلیونی شرکت در مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم، متوجه افت شدید و 70.46 درصدی درآمدها خواهیم شد که می‌تواند برای شرکتی مانند اچ‌تی‌سی کمرشکن و مهلک باشد. همچنین میزان درآمد شرکت در مقایسه با ماه قبل‌تر از آن، یعنی دسامبر 2018، نیز 25.63 درصد افت داشته و از 44 میلیون به 32.7 میلیون رسیده است.

اچ تی سی دیزایر ۱۲ اس (HTC Desire 12s)

اچ تی سی دیزایر ۱۲ اس (HTC Desire 12s)

مسئولان اچ‌تی‌سی در حال حاضر تأیید کرده‌اند که در ادامه سال 2019، تمرکز این شرکت بیشتر بر تولید گوشی‌های پرچمدار رده بالا و میان‌رده معطوف خواهد بود و قصد دارد تا با اتکا به حاشیه سود بالای این دسته از محصولات، سهم از دست رفته خود از بازار را تا دوباره بازیابد.

البته این کمپانی تایوانی برای رسیدن به چنین هدفی باید محصولاتی واقعاً جذاب و هیجان انگیز را روانه بازار کند و اگر در آینده نزدیک موفق به این کار نشود، در این صورت کسب سهم بیشتر از بازار گوشی‌های هوشمند و در نهایت سودآوری، به امری بسیار سخت و شاید هم غیرممکن بدل خواهد شد. در هر حال، سال 2019 اصلاً شروع خوبی برای اچ‌تی‌سی نداشته و این شرکت در ماه ژانویه بدترین شرایط مالی خود از سال 2003 به این طرف را تجربه کرده و البته امید زیادی وجود ندارد که در ماه فوریه، آمار بهبود چشمگیری داشته باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سرانجام اچ تی سی چه خواهد شد؟ خریده شدن توسط چینی ها یا انحطاط؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
raminkhan

اچ تی سی دیگه نياز به انقلاب داره برای نجات

amer

براش ارزوی موفقیت دارم انشا…که در اینده با فناوری و نواوری به روز سروسامون بگیره و فروش خوبی داشته باشه

Ali.v

زمانی خودم فقط HTC استفاده میکردم آخرین گوشی من از اچ تی سی One A9 بود،
اگه به این روز افتاده تقصیر خودشه،گوشیاش نه شارژدهی مناسب داره نه آپدیت دهی حتی متوسط هم نداره.
امیدوارم نجات پیدا کنه چون شخصا طرفدار برند های با اصالت هستم

vahid abedi

واقعا ناراحت کننده است

اچ تی سی جزوی از اولین خاطرات کاربران موبایل های هوشمند اندرویدی هستش

امیدوارم با تغییر رویه دوباره موفق بشه
هر وند که سخت هستش ولی غیر ممکن نیست

مشکل اچ تی سی فقط مدیریت و تصمیم سازی هستش

xXx

شرکت با اصالتی مث اچ تی سی که تو خیلی چیزا اولین بوده به چه روزی افتاده
چرا باید به این روز بیفته
امیدوارم‌ نجات پیدا کنه …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)