حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایفون ۲۰۱۹ پورت USB C نخواهد داشت

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، شایعات

روز به روز به تعداد گوشی های هوشمند مجهز به درگاه USB C افزوده می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد اپل در سه دستگاه آیفون سال ۲۰۱۹ نیز قید پورت یواس‌بی سی را خواهد زد. اما راهکار شرکت برای جایگزینی این استاندارد چیست؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بعد از رونمایی از پورت لایتنینگ در سال 2012 اپل همچنان به این راهکار پایبند مانده است. با وجود رسیدن به سال 2019 و تعدد گوشی های هوشمند مجهز به درگاه یو اس بی C به نظر می‌رسد همچنان قرار نیست شاهد این استاندارد در محصولات اپل باشیم.

عدم حضور پورت USB C در آیفون‌های ۲۰۱۹

بر اساس اخبار منتشر شده توسط وب سایت ژاپنی Mac Otakara، اگرچه اپل برخی از نمونه‌های اولیه محصولات آتی خود را به درگاه یو اس بی C مجهز کرده بود، اما در نهایت تصمیم گرفته برای یک سال دیگر نیز از پورت لایتنینگ استفاده کند. مهمترین دلیل اتخاذ این تصمیم، کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری است.

در حال حاضر، لوازم جانبی مبتنی بر درگاه لایتنینگ کاملا جدید نیز با دستگاه‌های قدیمی اپل (از سال 2012 و به بعد) کار می‌کنند، به همین دلیل مجهز کردن آیفون‌های 2019 به درگاه یو اس بی C سبب وارد آمدن یک شوک به بازار لوازم جانبی آیفون خواهد شد. بر اساس منبع منتشرکننده خبر، همانند سال‌های گذشته، باز هم درون جعبه‌های آیفون‌های 2019 یک شارژر 5 واتی به صورت پیش‌فرض وجود خواهد داشت.

با در نظر گرفتن حرکت هواوی و سامسونگ به طرف فناوری شارژ سریع 40 واتی، تصمیم اپل در صورت تبدیل شدن به واقعیت، واقعا ناامیدکننده خواهد بود. اپل حتی در جعبه آیپد پروهای جدید نیز یک شارژر دارای توان خروجی 18 وات قرار می‌دهد، اما به نطر می‌رسد قرار نیست سرعت شارژ آهسته گوشی های آیفون تغییری به خود ببیند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این تصمیم اپل برای آیفون های ۲۰۱۹ خوب است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

تا مشتری های پولدار و وفادار این برند هستند چه نیازی به پورت USB-C هست؟!

Vahid

ب نظرم اپل باید روی این قسمت کار میکرد
ن اینکه عوضش کنه
باید سرعت انتقال داده افزایش میداد
و تبلیغات زیادی روش میکرد
قطعا الان تحت فشار نبود و چ بسا سود اوری بیشتری داشت
در کل این لاتینگ خیلی باحاله شبیه ی نماد
مثل دکمه سایلنت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)