حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت در گوگل

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

شاید بپرسید رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ آگهی به سبکی از تبلیغات اطلاق می شود که خواننده ، گزارش تبلیغاتی شما را مطالعه می کند بدون آنکه متوجه جنبه تبلیغاتی آن بشود تا جایی که تصور می کند این یک متن عادی و کاملا بی طرف است .

حتما حدس میزنید اثرگذاری و نتیجه بخشی این سبک از آگهی بسیار بالاتر از نمود های رایج دیگر است چراکه مشتری بدون آنکه خود را در یک چاله تبلیغاتی حس کند ، بدون هیچ مقاومتی تحت تاثیر قرار می گیرد.

متاسفانه با گذشت زمان ، تکراری شدن روش های تبلیغاتی ، هوشیاری مخاطبان  و گارد همیشگی آنها نسبت به تبلیغات اعتماد آنها به اکثر سبک های تبلیغاتی کم شده و در نتیجه بازده تبلیغاتی نیز کاهش یافته است .

نگران نباشید ، وقتی رپورتاژ آگهی هست، اینجا انتهای افق تبلیغات است . رپورتاژ آگهی ها به همین دلیل به کار گرفته می شوند و تجربه ثابت کرده در مسیر های تبلیغات اینترنتی و برند سازی نتایج خیره کننده ای کسب کرده اند .

مدت نمایش این آگهی بر خلاف انواع دیگر تبلیغات اینترنتی نامحدود است و هرگز از صفحه وب تبلیغ کننده حذف نمی شود ، پس مشتری همیشه به آن دسترسی دارد .

یک قاعده ی معروف در امر تبلیغات و آگهی می گوید : “بهترین تبلیغات ، تبلیغاتی است که تبلیغ به نظر نرسد !”

روش های تبلیغاتی سنتی امروزه توجه مخاطبان را ب ههیچ وجه جلب نمی کند اما این مشکل ، یک مسیر بن بست نیست و فرمول رهایی با عنوان reportage advertisement در دسترس شما قرار دارد .

اگر متقاعد شده اید که رپورتاژ آگهی ، راه حل بن بست شماست بهتر است آشنایی با اصول و قواعد این سبک از تبلیغات را فرا بگیرید.

انواع رپورتاژ آگهی

انواع رپورتاژ آگهی

قدم اول : آشنایی با انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی بر اساس رسانه ای که قرار است در آن قرار بگیرد ، انواع و اقسام متفاوتی دارد . رپورتاژ آگهی های مشهور شامل : رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی منتشر شده در سایت های خبری و یا رسانه های دیجیتال دیگر ( به طور کلی می توان آنها را رپورتاژ آگهی اینترنتی نامید ) ، رپورتاژ آگهی های کاغذی مانند روزنامه و رسانه های کثیرالانتشار. البته نگارش متن رپورتاژ آگهی ها به این سادگی ها نیست و نیاز به فن و اصول مخصوص به خود دارد

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت در گوگل

رد پای رپورتاژ آگهی در مسائل مربوط به سئو و رتبه گوگل هم دیده می شود.
در مقوله‎ی سئو ، به رپورتاژ آگهی به چشم یک محتوا نگاه می شود ، در حقیقت عملکرد این نوع متن ها مانند نوشتن یک پُست مهمان است .
فقط کافیست لینک سایت تان در متن رپورتاژ آگهی درج کنید تا سیگنال رتبه بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال شود .
بدیهی است داشتن یک لینک از وب سایتی که اعتبار بالایی دارد ، سایت شما را از کوخ به کاخ می رساند . البته اشتباه نکنید ، رپورتاژ آگهی سئو سایت شما را مستقیما تحت تاثیر قرار نمی دهد اما به صورت غیر مستقیم هم تاثیر قابل توجهی دارد . تاثیر غیر مستقیم رپورتاژ آگهی بر سئو سایت به این صورت است که به کارگیری یک رپورتاژ آگهی با حداقل هویت تبلیغاتی ، بیشترین بازده را برای محصول یا برند را دریافت خواهید کرد  . مخاطبان زیادی از طریق لینک درج شده به سایت شما می آیند و به همین سبب تعداد ورودی های سایت شما با سرعت بالایی افزایش می یابد. افزایش ورودی های سایت هم معنایی جز بهبود رتبه سایت شما ندارد .  از نگاه دیگر ، همه شما به معجزه ی ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پربازدید در ارتقای رتبه گوگل اطلاع دارید .

عکس العمل گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید لینک سازی یک امر بسیار اصولی و تخصصی است .از طرفی رپورتاژ آگهی هم از طریق همین لینک دهی کار می کند .
پس در صورتی که این لینک دهی مطابق با قواعد ریز و درشتش پیاده سازی نشود ،  علاوه بر اینکه بی نتیجه است بلکه ممکن است مورد خشم و مجازات گوگل قرار بگیرید .

برای موتور جست و جوی ایرادگیر گوگل ، مهم است که خواننده هویت تبلیغاتی متن را نفهمد چرا که نمی پسندد محتواهای غیر رایگاه گمراهی کاربران را به دنبال داشته باشد . اگر می خواهید مورد خشم این موتور جست و جوگر قرار نگیرید در نگارش متن رپورتاژ آگهی دقت کنید که نحوه نگارش به صورتی باشد که خواننده هدف تبلیغاتی لش را کشف نکند .
از دیگر ترفند هایی که شما را از مجازات گوگل مصون می دارد استفاده از لینک های نوفالو است .

اگر در استفاده از این لینک ها سهل انگاری کنید  گوگل رپورتاژ آگهی را با خرید بک لینک یکسان می داند و سایتی که متن رپورتاژ ارائه داده را جریمه می کند .
به صورت کلی ، رپورتاژ آگهی ها نباید با لینک های خریدنی هم سطح قرار بگیرند و حتما باید دارای تگ “rel=”no follow باشند تا بر رتبه بندی گوگل اثری نکند .

به کارگیری رپورتاژ آگهی در دنیای وب با عنوان سئو کلاه خاکستری معروف است .

نکات مهم در رپورتاژ آگهی

نکات مهم در رپورتاژ آگهی

در رپورتاژ آگهی چه نکاتی حائز اهمیت است ؟

اگر این سوال برایتان پیش آمده که چرا دردسر رپورتاژ آگهی را به جان بخریم در حالی که لینک های خریدنی بی درد سر تر هستند ؟ جواب ساده است ؛ رپورتاژ آگهی محدودیت ندارند و همیشگی هستند به این مفهوم که متن تبلیغاتی شما برای همیشه در سایت آگهی دهنده وجود دارد  وبرای تمدید و حق عضویت ماهانه نیاز به پرداخت مبلغی نیستید . برعکس خرید بک لینک که ماهانه به جیب شما صفایی میدهد !
اما قبل از خرید رپورتاژ آگهی نکات زیر را به کار بگیرید :

  • ۱- بین سایت شما و سایت آگهی دهنده ترجیحا ارتباط محتوایی وجود داشته باشد
  • ۲- سایت های خبری را از دست ندهید
  • ۳- پارامتر های اعتبار دامنه و عمر دامنه سایت را در نظر بگیرید . فاکتور سنجش اعتبار دامنه مقادیر بالاتر از 50 است.
  • ۴- امتیاز اسپم یا spam score سایت آگهی دهنده نیز پارامتر مهمی است . به سایت هایی اعتماد کنید که spam score آن ها بین صفر تا سه است.

بهتر است بدانید  اعتبار دامنه و spam score سایت بر اساس فاکتورهای شرکت moz طبقه بندی می شوند که با فاکتورهای گوگل زمین تا آسمان تفاوت دارد .

باز هم کپی کاری ممنوع ! محتوای کپی شده ،توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند. هر رپورتاژ یک متن منحصر به فرد می طلبد . وقتی می گوییم منحصر بفرد یعنی متن رپورتاژ در سایت خود شما هم وجود نداشته باشد چون سایت شما هم یکی از گزینه هایی است که توسط گوگل هوشمند چک می شود . هرچه متن رپورتاژ منحصر به فرد تر ، تمرکز و توجه گوگل روی آن بیشتر !
قرار دادن سه لینک در متن کافیست . با افزایش تعداد لینک ها ارزش و اعتبار اختصاص داده شده به هر لینک کم میشود  و حتی اعتبار کل صفحه نیز بر تعداد لینک ها تقسیم می گردد !
هر صفحه از سایتتان ، تنها یک لینک نیاز دارد و نه بیشتر . حتی اگر با مضامین متفاوت به یک صفحه لینک دهید ، گوگل بجز لینک اول بقیه را نادیده گرفته و رد می کند .یک نکته مهم این است که به صفحاتی از سایت تان لینک دهید که از رقابت کمتری برخوردارند چرا که در رتبه گیری بازده بهتری دارند .
در کنار تمام نکاتی که قید شد ، ویدئو یا تصویر خوب هم در نظر بگیرید .

آیا فرآیند خرید بک لینک با رپورتاژ آگهی متفاوت است ؟

رپورتاژ آگهی یکی از انواع لینک سازی در گوگل می باشد اما یک تفاوت اساسی با برادر خود یعنی خرید بک لینک دارد . خوشبختانه اقلب افراد به رپورتاژ آگهی  به چشم محتوایی قابل اعتماد نگاه می‌کنند. همچنین اگر مقالات آشنایی با رپورتاژ اگهی را مطالعه کرده باشید حتما دیده اید که روی همیشگی بودن رپورتاژ آگهی بسیار مانور داده شده . در واقع تفاوت اساسی رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک نیز همین مادام العمر بودن رپورتاژ آگهی است .

یکی از نقاط منفی بک لینک این است که ، خرید بک لینک نیاز به تمدید در برهه های زمانی خاص دارد . بعضی بک لینک ها هفتگی ، ماهانه و سالانه نیاز به تمدید دارند و شما به ازای هربار تمدید ، هزینه ی مورد متناسب را پرداخت می کنید . وقتی بک لینک شما از صفحات یک سایت حذف میشود در واقع یک هشدار جدی برای گوگل ارسال میشود. اگر این موضوع به کرات اتفاق بیوفتد آثار غیر قابل جبرانی برای سایت شما دارد.

آیا تا بحال بک لینک سایت های برتر ایران را در جایی دیده اید؟
اما رپورتاژ آگهی حضور دائمی دارد آنهم تنها با پرداخت یکبار هزینه ! رپورتاژ آگهی هیچوقت از سایت میزبان پاک نمی شود (حداقل در 99 درصد سایت ها این گونه است!) و نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید بازده باورنکردنی را شاهد خواهید بود .

خرید رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی از سایت های مرتبط یکی از نیازهای مخاطبین سئو بوده است. سایت لینکدون در این زمینه فعالیت خوبی داشته و مجموعه خوبی از سایت ها را برای شما علاقه مندان بهخرید رپورتاژ آگهی جمع آوری کرده است. لینک زیر مجموعه سایتهای ایرانی را برای خرید رپورتاژ آگهی موثر نشان میدهد.

خرید رپورتاژ آگهی

باید ها و نباید ها در محتوای رپورتاژ آگهی :

  • تعداد کلمات بین 700 تا 1200 کافیست .
  •  پارگراف بندی  به وسیله تگ هدینگ h2 فراموش نشود .
  • انکرتکست های رپورتاژ آگهی دقیقا مشابه عبارتی که قرار است در آن رتبه کسب کنید ، باشد .
  • استفاده از عبارات طولانی در لینک سازی توصیه می شود .
  • حداکثر پنج لینک در متن رپورتاژ کفایت می کند .
  • یک لینک به نام برند ضروری است .
  • استفاده از تصویر در متن رپورتاژ توصیه می شود
  • تمام لینک های خود را به صورت فالو ایجاد کنید

مشخصات فنی رپورتاژ آگهی :

قبل از شروع نگارش نکات زیر را رعایت کنید:

  1. موضوع مناسب انتخاب کنید  :
    نوع محتوا باید به گونه ای انتخب شود که اهداف و راهبرد های برند یا شرکت شما را به خوبی نمایش دهد اما احساس مطالعه متن تبلیغاتی را از خواننده به شدت سلب کند .
  2. برای افزایش تاثیر محتوای ، خلاقیت را چاشنی تکنیک های بازاریابی و تبلیغاتی خود در متن کنید 
  3. هرچند واضح اسن ولی دقت کنید که سایتی که رپورتاژ آگهی شما را درج می کند باید رتبه بالاتری از سایت شما داشته باشد

چرا رپورتاژ آگهی مفید تر از دیگر روش های تبلیغات اینترنتی است ؟

•    تبلیغات اینترنتی تبلیغ کسب و کار را به صورت مستقیم انجام مید هند در حالی که رپورتاژ آگهی با هویت یک خبر مفید و غیر مستقیم تبلیغات انجام میدهد.
•    رپورتاژ آگهی به دلیل حضور دائم در سایت پذیرنده تاثیر طولانی مدتی دارند نسبت به تبلیغات اینترنتی
•    اعتبار سایت های خبری که رپورتاژ می پذیرند باعث اعتبار بخشی به برندها می شود .

همچنین شما با فروش رپرتاژ آگهی بدون اینکه لطمه ای به شهرت سایت خود وارد کنید میتوانید براحتی کسب درآمد کنید. برای فروش رپورتاژ آگهی میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

فروش رپورتاژ آگهی

 

کدام رپورتاژ آگهی را میتوان موفق نامید؟

موفقیت یک مفهوم نسبی ست. با اینحال میتوان خصوصیات کلی یک رپورتاژ آگهی موفق را جهات مختلف را زیر ذره بین برد. در نگاه کلی تنها یک رپورتاژ آگهی که منجر به خرید برای شما شود رپورتاژ موفقی نامیده می شود. اما گاهی این عمل خرید بسرعت صورت نمیگیرد. گاهی رپورتاژ آگهی به برند سازی برای شما کمک میکند و گاهی سوال هایی در ذهن مخاطب ایجاد میکند و او برای دریافت پاسخ یک مشتری وفادار وبسایت شما میشود.

مزایای رپورتاژ آگهی :

مردم از دیدن رپورتاژ آگهی‌ در رسانه‌ها لذت می‌برند. خریدارانِ بالقوه تبلیغات را به چشمِ «اخبار قابل استفاده» نگاه می‌کنند که اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری آگاهانه در خصوص خرید هر آنچه به آن نیاز دارند، برای‌شان مهیا می‌کند. یک رپورتاژ آگهی که به‌خوبی نگاشته شده باشد، این اطلاعات را در قالبی جالب‌توجه و گیراتر از تبلیغات معمولی ارائه می‌دهد. رپورتاژ آگهی‌ها به نظر خوانندگان سرگرم‌کننده و مفید و برای آگهی‌دهنده‌ها ابزاری قدرتمند به حساب می‌آیند. آگهی‌دهنده‌ها با استفاده از رپورتاژ آگهی «چهره»‌ای به کسب‌و‌کارشان می‌بخشند، آن را واجد صفات انسانی می‌کنند و خود را نسبت به رقبایشان متمایز می‌کنند. انسان موجودی اجتماعی است؛ ترجیح ما این است که به جای سروکار داشتن با یک شرکت با انسان‌های دیگر تعامل کنیم. رپورتاژ آگهی این فرصت را به هر کسب‌وکار می‌دهد تا با معرفی نیروی انسانی‌اش و روایت داستان کسب‌وکار خود امکان چنین تعاملی را فراهم کند.

 

  • ۱- رپورتاژ آگهی هزینه کمتری نسبت به تبلیغات اینترنتی دارد .
  • ۲- رپورتاژ آگهی، یک روش قابل اعتماد برای ساخت بک لینک است.
  • ۳- انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید ترافیک ورودی سایت شما را افزایش می دهد
  • ۴- انتشار رپورتاژ آگهی باعث بهبود سئو سایت شما می شود
  • ۵- انتشار رپورتاژ در سایت معتبر ، باعث اعتبار سایت و برند شما می شود
  • ۶- بازده به کار گیری رپورتاژ چشمگیر است
  • ۷- به دلیل علاقه مخاطبان به مقالات و متن های غیر تبلیغاتی ، خوانندگان متن رپورتاژ آمار بالاتری خواهد داشت

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

وقتی رقابت شدید و تنگاتگ باشد ، ممکن است دوپینگ کنید .
رپورتاژ آگهی هم حکم دوپینگ دارد . پس واضح است بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که جزو نتایج اولیه گوگل در لیستش باشید .به زبان ساده بهتر است زمانی از رپورتاژ آگهی استفاده کنید که جایگاه قابل قبولی (مثلا در صفحه اول یا دوم گوگل) در کلمه کلیدی مورد نظرتان داشته باشید .

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

مرسی مفید بود 👌🏻❤

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)