حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی ام ۲۰ با ردمی نوت ۷ : نبرد ۱۵۰ دلاری ها

در حالی که همه فکر می کردند گلکسی ام ۲۰ با قیمت دلچسب خود، کار را برای برندهای چینی مقرون به صرفه حسابی سخت خواهد کرد اما این شیائومی بود که بی‌مهابانه یک سرباز جنگجو در زیربرند ردمی خود معرفی کرد و ردمی نوت ۷ دستگاهی بود که وقتی قیمتش را می دیدید، اولین سوالی که برای شما پیش می آورد این بود “چرا نباید یکی از این ها را بخرم؟” همچنان اما گلکسی ام ۲۰ با قیمت ۱۵۰ دلاری قیمتی مستقیما برابر با ردمی نوت ۷ دارد پس باید یک نبرد ۱۵۰ دلاری ها داشته باشیم تا ببینیم کدام یک از این دو ارزش خرید بیشتری دارد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه گلکسی ام ۲۰ با ردمی نوت ۷ را داشته باشیم.

مقایسه گلکسی ام ۲۰ با ردمی نوت ۷

مقایسه گلکسی ام ۲۰ با ردمی نوت ۷

گلکسی ام ۲۰ و ردمی نوت ۷ در عین شباهت‌های زیاد اما تفاوت‌های اساسی هم دارند. ما سعی می کنیم روی چند بخش مهم از جمله طراحی، نمایشگر، دوربین و سخت افزار تمرکز کنیم و در هر بخش نظر خود را بگوییم و در نهایت نظر شما را بپرسیم.

مقایسه طراحی گلکسی ام ۲۰ با شیائومی ردمی نوت ۷

گلکسی ام ۲۰ بدنه پلاستیکی براق دارد که بهترین انتخاب سامسونگ برای این رده قیمتی بوده است اما ردمی نوت ۷ بدنه شیشه ای را انتخاب کرده که قطعا کیفیت و حس بهتری دارد. همچنین شیشه محافظ نمایشگر ردمی نوت ۷ از نوع گوریلا گلس ۵ است.

جایگاه حسگر اثرانگشت شیائومی ردمی نوت ۷ کمی پایین تر از گلکسی ام ۲۰ است که در استفاده طولانی مدت می تواند بهتر باشد اما این لزوما یک تفاوت خیلی اساسی نیست و شما در طول استفاده طولانی به هر دو آنها عادت می کنید.

گلکسی ام ۱۰ چند میلی متری جمع و جورتر است اما ضخامت آن کمی بیشتر بود که دلیلش مربوط به باتری حجیم تر است و در بخش سخت افزار بیشتر درباره آن صحبت می کنیم.

همچنین رنگ گرادیانت طور شیائومی ردمی نوت ۷ خیلی ترندی‌تر و جذاب است که در مقابل رنگ های گلکسی ام ۲۰ خود یک برگ برنده است.

به صورت کلی مشخصا اینجا باید گفت در بخش طراحی مشخصا شیائومی عملکرد بهتری داشته است و نظر ما با طراحی شیائومی ردمی نوت ۷ است.

مقایسه نمایشگر گلکسی ام ۲۰ با شیائومی ردمی نوت ۷

روی کاغذ باید گفت هیچ تفاوتی بین نمایشگر گلکسی M20 با ردمی Note 7 وجود ندارد. هر دو یک پنل ۶.۴ اینچی FHD+ دارند. این اندازه ای است که برای میان رده های این روزها در نظر گرفته شده و طرفداران نمایشگرهای بزرگ را حسابی به خود جلب خواهد کرد.

بریدگی نمایشگر گلکسی ام ۲۰ با ردمی نوت ۷ کمی متفاوت است و نمونه سامسونگ زاویه دارتر ظاهر شده است. این موضوع از نظر فنی تفاوت زیادی ایجاد نمی کند و برای کاربر هم اهمیت ویژه ای ندارد.

نسبت تصویر هر دو نمایشگر برابر و مقدار ۱۹.۵:۵ است. همانطور که در بخش طراحی گفتیم، شیشه گوریلا گلس ۵ ردمی نوت ۷ می تواند مقاوم تر ظاهر شود. شایان ذکر است که هر دو دستگاه حسگر تنظیم نور نمایشگر بر اساس نور محیط به صورت خودکار را دارند.

پنل گلکسی ام ۲۰ از نوع PLS TFT بوده و پنل ردمی نوت ۷ از نوع IPS LCD است. تفاوت این دو پنل را باید در عمل دید و روی کاغذ نمی توان درباره برتری آن ها اظهار نظر داشت.

در نتیحه باید گفت بخش نمایشگر را تا وقتی که مقایسه های کنار به کنار این دو دستگاه منتشر نشود می توان گفت که برابر هستند.

مقایسه گلکسی ام ۲۰ با ردمی نوت ۷

مقایسه گلکسی ام ۲۰ با ردمی نوت ۷

مقایسه دوربین گلکسی ام ۲۰ با شیائومی ردمی نوت ۷

دوربین بخشی است که شیائومی احتمالا روی کاغذ خیلی حرف‌ها برای گفتن داشتن باشد و البته نمی توان منکر انتظار برتری آن در دنیای واقعی هم شد. دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت ۷ رزولوشن های ۴۸+۵ مگاپیکسلی و گلکسی ام ۲۰ رزولوشن های ۱۳+۵ مگاپیکسلی را ارایه می کنند.

هر چند ردمی نوت ۷ در حالت عادی رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی دارد و عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی آن در حالت پرو انجام می شود اما بزرگتر بودن حسگر تصویر می تواند برتری اصلی دوربین ردمی نوت ۷ نسبت به گلکسی ام ۲۰ باشد. مقایسه کنید اندازه حسگر تصویر نیم اینچی (۱/۲) شیائومی ردمی نوت ۷ را که اتفاقا ساخت خود سامسونگ است با حسگر تصویر ۱/۲.۸ اینچی گلکسی ام ۲۰. همچنین نمونه شیائومی با f/1.8 ارایه می شود که نمونه سامسونگ f/1.9 دارد.

در مقابل گلکسی ام ۲۰ نیز خیلی دست بسته به میدان نیامده و حتی برای شخص من جذاب تر است چون دوربین دوم با زاویه دید فوق عریض دارد. این به شما یک اپتیک متفاوت می دهد و دست شما را در عکاسی متفاوت تر به خصوص در فضاهای بسته یا در مقابل نماهای بزرگ باز می گذارد.

دوربین سلفی ردمی نوت ۷ برابر ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی گلکسی ام ۲۰ یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است. هر دو دستگاه می توانند با هر دو دوربین عکاسی پرتره هم داشته باشند.

به صورت کلی انتخاب بین دوربین گلکسی ام ۲۰ و شیائویم ردمی نوت ۷ علاوه بر اینکه هنوز نیاز به داده های مقایسه ای بیشتری دارد، به نیاز شما مربوط می شود. دوربین زاویه دید عریض می خواهید یا دوربین پررزلوشن تر؟

مقایسه سخت افزار گلکسی ام ۲۰ با شیائومی ردمی نوت ۷

چیپست اسنپدراگون ۶۶۰ در شیائومی ردمی نوت ۷ حضور دلگرم کننده تری نسبت به اگزینوس ۷۹۰۴ در گلکسی ام ۲۰ دارد. انتخاب بین این دو چیپست به نیاز شما بستگی دارد و انتظار می رود که عملکرد مشابهی داشته باشند. در حقیقت امتیاز بنچمارک Antutu این دو دستگاه حدود ۱۱۰ هزار و برابر یکدیگر است.

حافظه داخلی و حافظه رم نسخه پایه نیز در هر دو دستگاه ۳ و ۳۲ گیگابایتی است که از این نظر تفاوت زیادی نمی کنند.

باتری گلکسی ام ۲۰ در مقابل باتری ردمی نوت ۷ می تواند انتخاب دوست داشتنی تری باشد چون حداقل روی کاغذ ۲۵٪ حجم بیشتری دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری گلکسی ام ۲۰ مشخصا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای فروشش خواهد بود. همچنین هر دو دستگاه با پورت USB C ارایه می شوند که گلکسی ام ۲۰ شارژر سریع ۱۵ واتی درون جعبه اش دارد اما ردمی نوت ۷ بدون شارژر سریع دورن جعبه اما با پشتیبانی از شارژر سریع ۱۸ واتی ارایه می شود.

همچنین گلکسی ام ۲۰ با سیستم عامل اندروید ۸.۱ و ردمی نوت ۷ با اندروید ۹ ارایه می شوند. در پایان البته وجود فرستنده مادون قرمز در نماینده شیائومی از برتری های آن و دو سیم کارت+مموری از برتری های گلکسی ام ۲۰ است.

انتخاب شما: گلکسی ام ۲۰ یا شیائومی ردمی نوت ۷؟

[poll id=”219″]

در نهایت این به انتخاب شما بستگی دارد که کدام دستگاه را انتخاب می کنید؟ دلیل شما برای انتخاب‌تان چیست؟

شیائومی ردمی نوت ۷

شیائومی ردمی نوت ۷ (Redmi Note 7) با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و اسنپدراگون ۶۶۰ با قیمت ۱۵۰ دلار رسما معرفی شد

اشتراک در
اطلاع از
36 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sir_HiraD

این نکته خیلی مهم صفحه نمایششون رو جا گذاشتید
ردمی نوت ۷ صفحه نمایش ips
ام ۲۰ صفحه نمایش tft
قضاوت با خودتون:

✔ TVKade

همینطور اسنپدراگون 660 خیلی قویتر از 7904 هست مخصوصا در زمینه گرافیک، انتوتوی m20 حدود 105 هزاره (ضعیف تر از اسنپدراگون 636 که حدود 115 هزاره) و انتوتوی RN7 حدود 145 هزار، بنابراین میشه گفت حدود 30 درصد قوی تره
بعلاوه اندروید مدل ردمی نسخه 9 هست که نوشتید 8.1

✔ TVKade

اشتباهه. تفاوت فاحشه
بنچمارک ردمی نوت 7: https://youtu.be/75OLCShWAgg?t=90 انتوتو: 144 هزار
بنچمارک ردمی نوت 5 با اسنپدراگون 636: https://youtu.be/oXfsL26t08c?t=155 انتوتو 116 هزار
بنچمارک ام 20: https://www.youtube.com/watch?v=2YxChQew1kM&feature=youtu.be&t=404 انتوتو 107 هزار
در زمینه گرافیک ردمی نوت 7 با Aderno 512 و 240 GFlops خیلی سریع تر از Mali-G71 MP2 با 52 GFlops هست. (منبع: https://gflops.surge.sh/)

✔ TVKade

در هر صورت چیپ سامسونگ ضعیف تره، در یه حد نیستن.
دو تا برتری سخت افزاری دیگه مدل ردمی داره. اول اینکه از Dual Wi-Fi، استانداردهای وای فای 802.11 a/b/g/n/ac و همزمان از فرکانس های 2.4GHz و 5GHz پشتیبانی میکنه و به بهترین وای فای که بالاترین سیگنالو میده وصل میشه ولی مدل سامسونگ فقط تک بانده هست 802.11 b/g/n و فرکانس 5GHz رو پشتیبانی نمیکنه.
مورد دوم نوع مموری استفاده شده هستش. ردمی نوت 7 دارای 3،4 و 6 گیگابایت مموریه که همگی از نوع DDR4X هستن که عملکرد پرچمدارها رو در این زمینه ارائه میکنه اما مدل m20 با 3 و 4 گیگ رم میاد ولی هیچ اطلاعاتی از نوع رم استفاده شده توسط کمپانی اعلام نشده که نشان دهنده استفاده از حافظه های قدیمی DDR3 هست.

✔ TVKade

منبع رو اعلام میکنید؟ توی خود سایت سامسونگ که چیزی نزده جایی هم ندیدم به این مورد اشاره کرده باشه.

Mortazavi

احتمالا عمداً نگفتن که TFT تو زاویه رنگهاش افتضاح میشه

✔ TVKade

چت بین دو استفاده کننده M20 و Redmi Note 7
-یوزر RN7: ما اسنپدراگون 660/675 و اندروید 9 پیش فرض گوشی داریم
-یوزر M20: ما 5K باتری داریم

-یوزر RN7: ما بدنه شیشه ای و رنگ گرادیانت داریم
-یوزر M20: ما 5K باتری داریم

-یوزر RN7: ما دوربین بهتر، پشتیبانی وسیع از کاستوم رام ها و Camera Night Mode/Api2/HAL3 داریم
-یوزر M20: ما 5K باتری داریم

-یوزر RN7: ما گوریلا گلس 5، مقاومت در برابر ضربه و نفوذ اب داریم
-یوزر M20: ما 5K باتری داریم

-یوزر RN7: ما IR Blaster و LED Notification داریم
-یوزر M20: ناگهان از چت خارج شد.

HasanHoseinPoor

جدی ir blaster داره کنترل دستگاه های مادون قرمز؟

✔ TVKade

بله این روزها فقط گوشیای شیائومی و یه سری مدل های هواوی اینفراردو نگه داشتن. سامسونگ از اس 6 این سنسورو حذف کرد.

Mortazavi

واای پسر عالی بود
دمت گرمممم

abolfazlbt

من الان ردمی نوت ۴ دارم واقعا راضیم ازش ولی دوس دارم گوشیه بعدیم سامسونگ باشه البته نوت ۷ نسبت به ام ۲۰ برتری داره ولی خب دوست دارم یکم تنوع داشته باشم فقط این وسط منتظر miui 11 هستم ببینید چی از اب در میاد چونmiui 8 تا۱۰ کاملا شبیه هم بودن بجز یه تغییرات خیلی جزئی خوب باشه میرم سراغ نوت ۷

ahmad

قطعا شیائومی زیباتر و جذابتره

mostafa67

نوت ۷ فکر کنم با اندروید ۹ باشه اگه اشتباه نکنم ، دوربین اصلیه با کیفیت تر برای من خیلی جذابتره تا دوربین دوم واید پنل شیشه ای با گوریلا گلس ۵ که اکثر تولید کنندگان تو میانرده هاشون اعلام نمیکنن نسخه گوریلا گلسو و یا نهایت نسخه ۳ رو استفاده میکنن ، وجود پردازنده اسنپدراگون نعمتیه که دنیایی از کاستوم رامهارو در اختیار میذاره ، در بخش باتری فقط من برتری رو با سامسونگ میبینم ، در ضمن تو بخش گرافیک آدرنو حتی تو قدرت برابر بهتر از مالی ظاهر میشه در نهایت انتخاب من ردمی نوت ۷…

علی شیخ زاده

خیلی دوس دارم بخاطر باتری به ام ۲۰ رای بدم اما این گوشی فقط باتری بزرگتری نسبت به نوت ۷ داره که بازم بخاطر نوع صفحه نمایش مشخص نیست شارژدهی این گوشی در چه حدیه‌‌ احساس میکنم پنل tft پر مصرفه.
در باقی موارد برتری کاملا با نوت ۷ شیائومیه

Vahid

الان ما همه داریم از روی مشخصات قضاوت میکنیم
و منم با دیدن این مشخصات قطعا برنده رو ردمی میدونم
و مطمئنم در دوربین و سخت افزار برتری کامل با ردمی هست و حتی نیازی ب دست نباشه
ولی بحث کیفیت ساخت و پنل نمایشگر تا تست نکردید از نزدیک نباید نظر داد

arshia

کیفیت ساخت که …
معمولا سامسونگ توی قیمت های پایین زیاد مته به خشخاش نمیذاره و فقط پک میکنه میده بیرون،دنبال کیفیت و دوام نیست
از طرفی شیاومی هم کم خرابی نداره و میشه گفت از این نظر فرقی با هم ندارن

Milad7

هر دو در یک حد هستن انتخاب سلیقه ای هست 🙂

Arrow

روی کاغذ که شیائومی بهتره باید دو گوشی بیان ببینیم در عمل کدوم بهتره

m.b

درسته سامسونگ سابقه بیشتری داره تو گوشی سازی…
اما هیچ برندی به اندازه شیائومی در ضمینه تولید گوشی های اقتصادی و به صرفه، سابقه و تجربه نداره…
از لحاظ سخت افزار که شیائومی انتخاب بهتریه…
از لحاظ نرم افزار هم شیائومی به پشتیبانی طولانی مدت معروفه…
تازه سری m اگر هم بخواد مثل میانرده شیائومی دو نسخه آپدیت بگیره، تازه میرسه به اندروید 10…
در حالی که شیائومی با دو نسخه آپدیت میرسه به اندروید 11…

Mohammad 13759

150 دلار که پایین ترین رقم گوشی خوبه نمیتونیم تو ایران بخریم چه برسه پرچمدارا

ARMTIN

تنها نکته بارز m20 در بخش باتری هست …. اما بخش طراحی ؛
جنس درب پشتی m20 ( تلق پلاستیکی ) بدجور تو ذق میزنه
😐😐😐😐
ردمی Note 7 نه تنها در بخش سخت افزار و نرم افزار از m20 بهتر هست ، بلکه در بخش طراحی و کیفیت هم واقعا دلبری 💓 میکنی
.
.
( نظر شخصی )
بنظرم ردمی نوت 7 خیلی وسوسه کننده است و حس یک گوشی لوکس اونم تو رنج قیمتی ۱۵۰ دلار واقعا هر کسی رو قلقلک میده
😊😊😊
خیلی از ما در برابر برند شیاومی در بخش موبایل هاش نسبت به خریدش مقاومت میکنیم ، اما کیه که ندونی تو این وضع بد اقتصادی مردم ارزش گوشی ها شیاومی بیش از بیش نمایان شده

Pouya

انتخاب منم ردمی نوت ۷ عه قطعا

ronin

قطعا ردمی نوت ۷
از همه نظر برتره
m20 یه باتری حجیم داره فقط

saeed_l

شیاومی تنها برندی هست که قیمت گذاری پایین موبایل هاش تاثیر روی کیفیتش نداره
من یه پاور بانک شیاومی دارم مثل خر داره کار میکنه😅
مسلماً انتخاب من ردمی نوت 7
👌

Mosi

دو تا گوشی خوب نسبت به قیمت ۱۵۰ دلاریه، که تو طراحی بدنه و دوربین قطعا نت۷بهتر کار کرده، و تو زمینه باتری قطعا میشه گفت ام ۲۰ بهتره… تو زمینه سی پی یو و جی پی یو (نظر شخصی بنده) بنظرم اسنپدراگون با آدرنو نتیجه بهتری رو رقم میزنه…. تو ایران اگه این دوتا گوشی وارد شن بنظرم سامسونگ ام ۲۰ بیشتر از شیائومی نت ۷ میفروشه… چون تو ایران برند سامسونگ شناخته تره تا شیائومی….. ولی اونایی که دنبال برند نیستن قطعا نت ۷ میخرن چون میدونن چه ازرش بالایی نسبت به قیمتش داره

Faraz

قیمت صد و پنجاه دلار با باتری پنج هزار میلی آمپری فوق العادس من حتما میخرم این گوشی رو به عنوان گوشی دوم میخوام ببینم با صد و پنجاه دلار میشه این همه خوش گذرانی کرد …برند سامسونگ رو با شیائومی مقایسه نکنید خیلی خنده داره ..

ARMTIN

دوست عزیز
سامسونگ برای رقابت با شیاومی در هند کارخونه موبایل تاسیس کرده ، سری m هم در هند ساخته میشه ، سری m یک استراتژیک بازاریابی در هند توسط سامسونگ هست که عرضه جهانی نداره
.
.
شیاومی چهارمون برند پرفروش جهان و اولین برند پرفروش هند هست و تنها برندی که بازارش در کل دنیا با سرعت بالایی درحالا گسترش هست
« قیمت شدیداً رقابتی »
« تولید با کیفیت بالا »
« پیش رفتن با ترند ها جدید »
« سخت افزار قدرتمند و بروز »
« نرم افزار و پشتیبانی عالی »
« فروش اینترنتی »
راز ها موفقیت این برند خوش نام چینی هست ، پس افزایش محبوبیت محصولات شیاومی در ایران با این شرایط بد اقتصادی بی مورد نیست
موفق باشی 💓

CAPCOM

دلیلش فقط اسنپ ۶۶۰

Mortazavi

مثل این میمونه مزدا3 نیو هاچ بک(نوت۷) و ۲۰۶ تیپ۲ (ام۲۰) رو بخاطر هاچ بک بودن مقایسه کنی😏

✔ TVKade

اقای عطایی مقایسه تست سرعت و دوربین (+GCam) این دو گوشی:
سرعت: https://www.youtube.com/watch?v=Roj-6r0QdTE
دوربین: https://www.youtube.com/watch?v=SSSmPlkq5jo

_V_

فقط یا کسی که ترول سامسونگه یا کسی که گوشی اصلی خیلی خوبی داره و گوشی دوم بین اینا فقط برا باتری برمیداره میره سراغ ام۲۰،،،قطعا تو همه چی جز باتری ردمی بهتره،،حتی قیمت هم تو ایران فکر کنم ردمی کمتر شه به خاطر برند :)))

_V_

بله انگار باتری هم بدتر بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)