حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی در حال توسعه شبکه 6G یا نسل ششم شبکه های مخابراتی است

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | ال‌جی

با وجود اینکه در لحظه نگارش این خبر حتی اینترنت 4G نیز در بسیاری از نقاط جهان هنوز به یک استاندارد رایج و همه‌گیر تبدیل نشده است و در همین حین جا دارد که از شبکه 4G و 4.5G دایر در کشورمان خوشحال باشیم، ال جی کار بر روی توسعه و تحقیق اینترنت 6G را آغاز کرده است. این در حالی است که هنوز برای به کار بردن اسم شبکه 5G هم زود است. امشب خبر می رسد که ال جی در حال توسعه شبکه 6G یا نسل ششم شبکه های مخابراتی است، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

طبق گزارش‌های پیشین انتظار می رود که اینترنت 5G به طور گسترده از سال جاری میلادی برای عموم عرضه شود و احتمالا چند سال طول می‌کشد تا این استاندارد جدید در سراسر جهان جا بیفتد. این همچنین به معنای آن است که درست مشابه اینترنت 4G مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا نسل بعدی یعنی اینترنت ۶ جی یا شبکه 6G جایگزین نسل پنجم شبکه اینترنتی موبایل شودژ اما به نظر می‌رسد که ال‌ جی چنین عقیده‌ای ندارد و از همین حالا کار بر روی تحقیق و توسعه این نسل از اینترنت موبایل را شروع کرده است.

ال جی

ال جی

این کمپانی کره‌ای به طور رسمی و از طریق خبرگزاری فون آرنا در کشور کره اعلام کرده است که آنها با همکاری KAIST یک مرکز تحقیقاتی اینترنت 6G را راه‌اندازی خواهند کرد. هر چند که به نظر تحقیق برای توسعه اینترنت 6G خیلی زود است، آن هم در حالی که گجت ها و اسمارت‌ فون ‌های 5G هنوز به بازار عرضه نشده‌اند. اما ال جی ادعا می‌کند که آنها می‌خواهند برای این استاندارد جدید آماده شوند.

طبق گفته های پروفسور Cho Dong-Ho که از زبان کره‌ای ترجمه شده است، “این اهمیت دارد که جو رقابتی فناوری‌های ارتباطی موبایل کشور کره را ارتقا دهیم و برای آینده‌ی صنعت در جایی که ده سال از آغاز توسعه فناوری ارتباطی موبایل 6G می‌گذرد آماده شویم.”

 

به طور خلاصه، او عقیده دارد که ال ‌جی می‌خواهد خود را در رقابت با دیگر کمپانی‌ها در رسیدن به قطار اینترنت 6G پیشتاز کند، آن هم سالها قبل از اینکه برندهای دیگر وارد این حوزه شوند.

البته در حال حاضر خیلی زود است که درباره تغییراتی که اینترنت 6 جی می‌تواند به کاربری‌های روزمره ما بیاورد صحبت کنیم. همین حالا کمپانی‌هایی هستند که تازه برای کشف قابلیت‌های اینترنت 5G مشغول شده‌اند؛ بنابراین تحقیق و توسعه نسل ششم نیاز به زمان بیشتری دارد.

هنوز البته هیچ استانداردی برای این شبکه تدوین نشده است اما خب، عنوان خوبی برای پیشرو بودن یک شرکت است! نظر شما چیست؟ ارتباطات مخابراتی تا چه سطحی پیشرفت خواهند کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

هیچ ما فقط برای نگاه کردن افریده شده ایم

نیما عرفانی

برندی که در هر سطحی بی حاشیست و همیشه درسکوت و خفقان و به دور از شایعات فعالیت می‌کنه ، استحقاق چنین موفقیتی رو داره. درسته که این فناوری هنوز در آغاز راه هم نیست ولی شهامت و نوآوری الجی موضوعی نیست که بشه به راحتی کتمانش کرد.
در زمانه ای که اکثر شرکت ها باهم چشم تو هم چشمی دارن و به خاطر مسائل سیاسی افتادن به جون هم، ارزش کاره الجی نمود بیشتری پیدا می‌کنه .
با آرزوی موفقیت روزافزون برای این برند دوست داشتنی 🙂

CAPCOM

ما فقط واسه نفرین کردن آفریده شدیم بریزیم تو خیابون مرگ بر اینو اون
جمع کنید بابا دنیا داره باسرعت نور پیشرفت میکنه ما فقط فکر فیلتریم یا فلیتر

chalton

هنوز 5G نیومده الجی رفته سراغ 6،عجب!!! گفت یه خبری بدم تا اسمم دوباره بیاد سر زبونا.
دیگه خبرها چرت شدن پس تا 1 اسفند خدافظ.

Amin B3DA

خداوکیلی ایران که هیچ، خیلی از کشورای مطرح دنیا هنوز زیرساخت 5G رو آماده نکردن اونوقت 6G؟؟
ولی به هرحال خوبه اگ از نسخه قبلش بهتر باشه با تفاوت زیاد البته

نیما عرفانی

آقای ع ط ا ی ی لطفاً پوشش بدین.
https://m.gsmarena.com/vivo_apex_2019s_full_display_fingerprint_reader_impresses_on_video-news-35259.php
عملکرد حسگر اثرانگشت درون صفحه ی ویوو اپکس ۲۰۱۹ خیره کنندست.

Alif16

الجی خوبه پرچمدار وی 40هم خوب بود فقط ضعف باتری دارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)