حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ فیس تایم تایید شد، تا ارایه آپدیت بعدی آن را غیر فعال کنید

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، امنیت، برترین‌های ترنجی

باگ جدیدی در پلتفرم تماس ویدیویی فیس تایم (FaceTime) اپل پیدا شده که خبرهای مربوط به آن در چند ساعت گذشته شبکه های اجتماعی را پر کرده است. شما میتوانید از طریق فیس تایم با مخاطب مد نظر خود تماس بگیرید و فارغ از آنکه فرد گوشی را جواب دهد یا نه صدای محیط پیرامونی مخاطب را از طریق میکروفون آیفون وی شنود کنید. در حال حاضر باگ فیس تایم تایید شده و توصیه می شود تا ارایه آپدیت بعدی آن را غیر فعال کنید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

سرویس تماس ویدیویی فیس تایم اپل یکی از محبوب ترین ویژگی های اکوسیستم iOS و مک OS است که کاربران زیادی دارد. در باگ جدید فیس تایم، اگر کسی بخواهد می تواند پیش از پاسخ دادن شما به تماس، صدای شما را بشنود یا حتی تصویر شما را بببیند.

یکی از سخنگویان اپل در باره این باگ فیس تایم گفته:

ما از این مساله آگاه هستیم و پچ مربوطه برای رفع این باگ را هم پیدا کرده ایم که همین هفته از طریق یک آپدیت نرم افزاری در اختیار کاربرانمان می گذاریم.

ظاهرا امکان شنود میکروفن تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که هر دو آیفون از iOS 12.1.2 استفاده نمایند.

باگ فیس تایم چطور کار می کند؟

در ابتدا باید از طریق فیس تایم با فرد مورد نظرتان که نامش در اپ Phone قرار دارد تماس ویدیویی بگیرید. پیش از آنکه آن فرد گوشی را بردارد می توانید صفحه را به بالا سوایپ کنید تا شماره موبایل خودتان را به تماس اضافه کنید. بعد از این مرحله فیس تایم به یک ویدیو کنفرانس فعال بدل می شود و صدای فردی که با آن تماس گرفته اید را حتی اگر هنوز گوشی را جواب نداده باشد برای شما پخش می کند.

به بیان دیگر اگر مشاهده کردید که موبایل شما با استفاده از تماس ویدیویی فیس تایم زنگ می خورد احتمال می رود شخصی که از این طریق به شما زنگ می زند پیش از آنکه گوشی را جواب دهید میکروفون گوشی شما را شنود کند. اما این باگ تنها در صورتی وجود خواهد داشت که سیستم عامل شما از چت گروهی فیس تایم پشتیبانی کند یعنی روی iOS 12.1.2 باشید.

نکته دیگر آنکه اگر یکی از این ویدیو کنفرانس های «جعلی» اتفاق بیفتد و گیرنده تماس دکمه پاور یا صدا را بزند تا از مزاحمت آن جلوگیری کند نتنها، صدای وی که تصویرش هم برای فرد تماس گیرنده پخش می شود.

آموزش غیر فعال کردن فیس تایم

این باگ همانطور که تایید میکنید کاملا جدی به نظر می رسد و ضروری است که هرچه سریع تر از سوی اپل رفع گردد. مک رومرز اما گزارش داده که باگ یاد شده روی مک نیز وجود دارد و حتی از آیفون هم ترسناک تر است چراکه فیس تایم روی مک برای مدت طولانی تری زنگ می خورد.

در برهه کنونی شاید بهترین کار این باشد که از طریق تنظیمات و قرار دادن دکمه مقابل فیس تایم روی وضعیت Off این اپ را غیر فعال نمایید. در مک اما کافیست اپ فیس تایم را باز کنید و سپس با مراجعه به Preferences تیک مقابل به بخش ٖEnable this account را بردارید.

نظر شما درباره این باگ فیس تایم چیست؟ بهتر است تا ارایه آپدیت بعدی فیس تایم خود را غیر فعال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
User

واقعا ناراحت کننده اس که اپل به این بزرگی دو ساله که انواع و اقسام باگ تو سیستم عاملش پیدا میشه و به جای این که درست بشه روز به روز بدتر میشه

amer

سلام اقای عطایی مشخصات XPERIA XZ4فاش شد منبعgizchina

amer

البته اقای عطایی مشخصات کاملش تو سایت Technobezz با حتی دوربین نوشته

Alireza.se

اسپم

chalton
amer

سلام چالتون حالت چطوره شنیدم سامسونگ میخواد شرکت تولید سنسور با زوم 25برابر بدون افت کیفیت بخره خیلی خوبه اگه بخره شیائومی بدبخت انوقت چکار کنه!خخخ

Milad7

جدیدا اپل داره پرنوسان کار میکنه 😐

CAPCOM

واقعا خوب نیست
ببینید دوستان الان سیستم عاملios تا جایی که تونسته خودشو محدود کرده که امنیت سیستم بالا بره
اما بااین حال ماداریم میبینیم که مشکل از درون سیستم عامله که اینبار واقعا فراموش نشدنیه فکرشو بکنید یه دستگاه شنود تو خونتون باشه
بازم میگم که بهترین و بی نظیرترین سیستم عامل برای موبایل بدون شک اندرویده و خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)