حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ سامسونگ را در ویدیو معرفی ویژگی های آن ببینید

نوشته

5 سال قبل | 31 دیدگاه | پردازشگرها، تماشا کنید، سامسونگ

دو ماه پیش بود که چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ با معماری ۸ نانومتری ، NPU تکی، سرعت دانلود 2Gb/s و فیلم برداری 8k رسما معرفی شد و حالا سامسونگ یک ویدیو برای آن منتشر کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ سامسونگ را در ویدیو معرفی ویژگی های آن ببینید.

سامسونگ در این ویدئو به فناوری‌های هوش مصنوعی و هسته‌های پردازش مرکزی و گرافیکی جدید اگزینوس ۹۸۲۰ اشاره می‌کند. در این بین خیلی ریز به ۸ نانومتری بودن چیپست نیز اشاره می‌شود و این در مقابل دیگر رقبا مانند اپل، هوآوی و کوالکام یک نقطه ضعف حداقل در مشخصات روی کاغذ است.

هرچند که این چیست ویژگی های خاص و یکتایی مانند فیلمبرداری 8K دارد و سرعت ارتباط مخابراتی آن در مقابل رقبا بالاتر است اما برخی از توقعات را برآورده نمی‌کند. البته این به این معنا نیست که چیپست پرچمدار خوبی نیست اما در مقابل رقبا، نمونه رقبا میتواند قدرتمند تر باشد.

نظر شما درباره چیست پرچمدار سامسونگ اگزینوس ۹۸۲۰ چیست؟ فکر می‌کنید در مقابل رقبای مانند کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ یا هواوی کایرین ۹۸۰ می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
31 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اقای عطا یی یه طرح از آیفون اومده بیرون معلوم نیس فیکه یا نه پوشش میدین؟فون ارنا گذاشته

ahmad

جالبه مطلب و سایت عوض کرد خخخ

CAPCOM

این چیپست خیلی خیلی از کایرین سرتره و تنها برتریه کوالکام پردازنده گرافیکیشه که واقعا تو صنعته موبایل بی نظیره

vahid abedi

هم سامسونگ داشتم هم هواوی و از دوستداران سامسونگ و هواوی و شیاومی هستم و البته هر کدوم رو به دلایل جداگانه ای

کامنتهای هر دومون هم در سایت موجوده
میشه این برتری خیلی خیلی بر کایرین رو با اعداد و ارقام و لینک سایت های مرجع برام نشون بدی

من اطلاعات چندانی ندارم اصلا و در زمینه تکنولوژی بیسوادم

ممنون میشم به عنوان یک کاربر با تجربه ادعاتون رو برام در واقعیت به صورت مستند و با اعداد و ارقام و بدون کلمات کلی و احساسی و کوچه بازاری برام نشون بدید و بنده رو روشن کنید
منتظرم

یک بار هم در مورد برتری اسنپ 660 بود یا 710 در برابر کایرین 970 گفتین که اونجا هم پرسیدم جواب ندادین

نظراتی که میزاریم و دلایل و نحوه بیان و مقدار علم و منطق و مستنداتی رو که کاربران در نظراتشون به کار میبرند نوع شناخت کاربران سایت و همه از اون کاربر و دیدگاهش رو مشخص میکنه

در مورد شما قضاوت نمیکنم

قضاوت برا کاربرا با خوندن نظرات گذشته مون در تمامی پست ها.

منتظر تون هستم هم سایتی عزیز

نیما عرفانی

(البته این به این معنا نیست که چیپست پرچمدار خوبی نیست اما در مقابل رقبا، نمونه رقبا میتواند قدرتمند تر باشد.
نظر شما درباره چیست پرچمدار سامسونگ اگزینوس ۹۸۲۰ چیست؟ فکر می‌کنید در مقابل رقبای مانند کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ یا هواوی کایرین ۹۸۰ می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد؟)

آقای ع ط ا ی ی ، هجوم طرفداران سامسونگ طبق معمول از آنچه که در آیینه میبینید نزدیک تر است!

کهکشان

خخخخخ الان هجومی دیدی تو ؟ این لحن صحبت ها دیگه تکراریه برا ما اهمیت نمیدیم

ضمنا اگزینوس ۹۸۲۵ با قدرت تمام واسه نوت ۱۰ در راهه
دلم میخواد وقتی پردازنده ۳ نانو بیاد که فقط و فقط سام از عهدش بر میاد و tsmc حالا حالاها نمیتونه بزنه اپلو کوالکام شدن مشتریش اون موقع بازم از این بامزگیا در میاری یا ن

نیما عرفانی

شما فعلا در زمان حال زندگی کن ببین دورو برت چه خبره تا اون موقع که پردازنده ۳ نانومتری بیاد بازم باهم پیش میریم.
در ضمن باشه قبول شما فکر کن رفتار من جنبه ی بامزگی داشت، رفتار شما خوب و عاقلانست! زمانی که در جهت توضیحات علمی و موثق در گفتگوها الخصوص در مواردی به منظور گفتن برتری های سامسونگ ، طومار میفرستادم شما کجا بودی؟؟؟ شخصاً دیگه عادت کردم به این نوع گویش و طرز تفکر امثال شما.

کهکشان

کسی که بحث علمی میکنه از این کامنتای ( منم با مزم بهم بخندید ) نمیفرسته
دیدی که کسیم هجوم نیاوردو به کامنتتم نخندیدن

نیما عرفانی

دوست عزیز به قول یکی از دوستان عاقلان میخوانند و عاقلان تصمیم میگیرند.
اگه قراره کسی به کامنت بنده بخنده ، من مشکلی ندارم و شما هم اگه تمایل داری میتونی بخندی.
من مسئول اصلاح تفکرات و رفتار دیگران نیستم .
چند ماهه که مرتب در این سایت فعالم و همیشه سعی کردم از روی آگاهی و معلومات اظهار نظر کنم با هدف کمک به سایر افرادی که براساس منطق و استدلال و برهان عادلانه نظر میدن.
من کامنت های بیشتر کاربران رو میخونم از جمله شخص شما و اینگونه برداشت کردم ازش، شما هرجا که منافعت اونجا باشه ظاهر میشی و در بقیه موارد حضوری نداری یعنی گاهی اوقات از دور نزدیکی و گاهی اوقات از نزدیک دوری!!! و مورد آخر من خیلی به کامنت های شما و آقای مصیب دقت و فکر میکنم ،خیلی به هم شباهت دارین و اینگونه به نظر میاد که ۱ روح در ۲ جسم هستین🙂 یعنی ظاهرتون متفاوته ولی باطن یکسانه.

Pouya

بعیده واسه نوت ۱۰ ۹۸۲۵ بزاره وقتی واسه اس ۱۰ ۹۸۲۰ میزاره پردازنده این دو سری همیشه یکی بوده معمولا هر سال این شایعات میاد که نوت x پردازنده بهتری داره نسبت ب اس x مثل این خبر ب نظرم با همون ۹۸۲۰ میاد

نیما عرفانی

دقیقا همینطوره
من فراموش کردم جواب این قسمت کامنتش رو بدم . یجوری میگه اگزینوس ۹۸۲۵ با تمام قدرت برای نوت ۱۰ میاد که انگار سامسونگ میخواد ارتقاء کلی نسبت به ۹۸۲۰ بده و لیتوگرافیش رو عوض کنه ، نه برادر داری اشتباه میزنی خودتو با گفتن این حرفا توجیه نکن. اگرم قرار باشه ۹۸۲۵ برای نوت ۱۰ بده ، نهایت تفاوتی که با ۹۸۲۰ داره در بحث بالابردن فرکانس و ارتقاء سرعت ۵ جی هستش. مثل ارتقاء جزئی کایرین ۹۸۵ نسبت به ۹۸۰.

Pouya

بله درسته قطعا اگر ۹۸۲۵ هم بزاره تغییر زیاد و چشم گیری نداره چون قطعا نمیزاره تفاوت بین نوت ۱۰ و اس ۱۰ در این بخش زیاد باشه

کهکشان

نه پویا جان بعید نیست چون فن آوری euv به مرحله تولید رسیده

کهکشان

عرفانی جان دوست بامزه من خصوصیات 9825 قرار بود رو 9820 انجام شه که بخاطر تکمیل نشدن euv انجام نشد ! حالا که به مرحله بهره برداری رسیده سامسونگ میخواد 9825 رو جایگزینش کنه و احتمالا نوت 10 فقط نسخه اگزینوس باشه وقتیم انحصارا اگزینوس بزنه لزومی نداره بخاطر همگام سازی با اسنپ محدودش کنه دوست لیتوگرافی دونم مهندس معماری پردازنده ها !!!! اینم بدون شما تو خط تولید پردازنده هاش نیستی که انقدر قاطعانه میگی نهایتا تغییر فرکانس و این چیزا باشه ! منم نیستم ولی حداقل بد نیست بدونی 7 نانوی euv خیلی بهتر از 7 نانوی اپتیکاله ! باشه عزیزم ؟

نیما عرفانی

صبر کن جواب این حرفتم بدم که امشب با خیال راحت خوابت ببره

نیما عرفانی

خب
شرکتی به بزرگی سامسونگ که چندین ساله رتبه یکو داره و شما همیشه سنگشو به سینه میزنی چرا نباید خصوصیات اگزینوس ۹۸۲۵ رو در۹۸۲۰ پیاده سازی کنه؟؟؟ جواب واضحه چون از وقتی که ساخت پردازنده های کوالکام شد برعهده ی tsmc ، سامسونگ خواست متمایز و خودمختار باشه و مسیرخودشو بره که بگه محصول من متفاوته. شما جزو افرادی بودی که خیلی بابت تکنولوژی euv اگزینوس ۹۸۲۵ و فناوری ۸ نانومتریش پا فشاری میکردی که با فناوری ۷ نانومتری بقیه شرکت ها تفاوتی نداره وحتی کم مصرف تره.
خب دوست عزیز اگه سامسونگ از این کارش رضایت داشت و بازخوردهای مثبتی میدید نمیومد تغییرش بده که برای نوت ۱۰ ۹۸۲۵ رو با لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید کنه.
پس خودش فهمیده متفاوت بودن نشان از برتر بودن نیست.
درضمن از کجا دراوردی که اگزینوس ۹۸۲۵ با فناوری ۷ نانومتریش قوی تر از رقباست؟؟؟
کدوم رقبا؟؟؟ کایرین ۹۸۵؟ a12 ؟ یا اسنپدراگون ۸۵۵؟
نوت ۹ نزدیک به ۱ سال دیرتر از پردازنده های هواوی و اپل معرفی میشه و این فاصله ارزشی در توانمندیش نداره، اگه قرار باشه قدرت نمایی کنه فقط ۱ ماه فرصت داره چون اپل ۱ ماه بعدش آیفون هارو با پردازنده ی a13 و هواوی هم حدود ۲ ماه بعدش سری میت ۳۰ رو با کایرین ۹۹۰ معرفی می‌کنه که نسل دوم فناوری ۷ نانومتری یا لیتوگرافی جدیدتر و پیچیده تری دارن که در اون صورت پردازنده ی اگزینوس ۹۸۲۵ سوار بر نوت ۱۰رو با خاک یکسان می‌کنه .
یا نظر نده یا نظری رو میدی کامل و جامع ارائه کن و به بیان تمام ابعاد بپرداز .
شبت خوش

نیما عرفانی

کاربر هالک
جواب کامنت شمارو دادم ، در انتظارِ بررسیه!

نیما عرفانی

(شما جزو افرادی بودی که خیلی بابت تکنولوژی euv اگزینوس ۹۸۲۵ و فناوری ۸ نانومتریش پا فشاری میکردی).
این قسمت اشتباه شد.اگزینوس ۹۸۲۰ منظورم بود .

Rog_Pc_Gamer

از این ور نگا میکنی پردازنده اپل و هواوی میان میزنن تو سرش
پس از این ورم نگا کن اگزینوس و اسنپ تا اخر تابستون حسابی جولان میدن حدود ۲۰ درصد طبق بنچمارک انتوتو قوی تر از هواوی هستن که خوب پردازنده های معمولا همین حدودا هرساله ارتقا دارن یعنی یک سال جلوترن
همین امسالم هواوی چندان آش دهن سوزی نبود پردازندش گرافیکش تازه به اگزینوس قبلی رسیده از این ورم به سختی و ارفاق ۱۰ درصد قوی تر از اسنپ و اگزینوس هست ( تازه تو 6t تقربیا یکین )

نیما عرفانی

نه خب اگه بخوای اینجوری حساب کنی یه روال چرخشی هستش که در برهه ای محصول یک شرکت می‌تونه برتری هاشو به رخ دیگران بکشه تا معرفی محصولات جدیدتر.
ایشون اومدن از زمان آینده صحبت کردن که حدود ۸ ماه دیگه نوت ۱۰ معرفی میشه و هنوز خیلی زوده بخوایم درباره مشخصاتش صحبت کنیم و با اطمینان بگیم که پردازنده ۹۸۲۵ خیلی بهتر از ۹۸۲۰ ظاهر میشه چون هیچ موقع سری نوت با إس تفاوت فاحشی در پردازنده نداشتن ، من هم در جواب کامنت اولشون گفتم فعلا در زمان حال زندگی کنه ، اون موقع هم باهم پیش میریم.از نظر من قیاس پردازنده های اگزینوس و کوالکام با کایرین و اپل به خاطر فاصله زمانی که دارن اشتباست.
پردازنده ی اپل باید با کایرین مقایسه بشه و اگزینوس با کوالکام.
کایرین ۹۸۰ آش دهن سوز نبود؟!
به جز گرافیک در همه زمینه ها از اگزینوس ۹۸۱۰ سرتر بود دوست عزیز.شما کلیت ماجرا رو نگاه کن
هرسال فاصله ی کایرین داره کمتر میشه .
در مجموع چیزی که از تجربه مشخصه پردازنده ی a13 اپل و کایرین ۹۹۰ هواوی با فاصله‌ی زمانی ۱ تا ۲ ماه قطعاً از اگزینوس ۹۸۲۵ با فاصله قوی تر میشن ولی اگزینوس و اسنپدراگون نسل بعدی در مواردی برتری دارن نسبت به کایرین ۹۹۰ و a13 اما این برتری به اندازه ی تفاوت کایرین ۹۹۰ و a13 مقابل اگزینوس ۹۸۲۵ نیست.
بازم میگم از الان نمیشه دقیقاً نظر داد در این خصوص . فعلا باید منتظر موند تا سری إس ۱۰ معرفی بشه اون وقت با قیاس حقیقی عملکرد اگزینوس ۹۸۲۰ با اسنپدراگون ۸۵۵ بهتر میشه درباره ی تغییرات ۹۸۲۵ نظر داد.

✔ TVKade

@نیما عرفانی
اگزینوس اصلا 9825 وجود خارجی نداره و نخواهد داشت کافیه اگزینوس 9815 رو سرچ کنی، از این شایعه ها هر سال توسط فن های سامسونگ میاد تا خودشون رو ارضا کنن، وگرنه همه میدونن سری نوت سخت افزاری همیشه همون سری اس بوده با یه قلم اضافه.

نیما عرفانی

فکر کنم اینو باید به کاربر هالک میگفتی .
من که با فرستادن توضیحات کامل در حد طومار نتونستم قانعش کنم ، یعنی خودش همیشه در پذیرفتن حقایق ممانعت میکنه.حالا اگه فکر می‌کنی با ۴،۵ خط کامنت شما کوتاه میاد من حرفی ندارم!

Amin

منظورت از هجوم، منم دیگه؟!
چون تا جایی که یادمه من اینکارو می‌کردم.

حالا که شما منتقد من هستی بفرما کدوم بخش عرائضم در خصوص ۹۸۲۰ اشتباه بود تا متوجه اشتباهم بشم.

ممنون.

نیما عرفانی

خیر آقا امین منظور شما نبودی و من هم اسم شخص خاصی رو نبردم. درسته که شما جزو طرفداران سامسونگ هستی اما دلیل نمیشه هدفم شما باشی .
نظر من کلی بود که یکی از اشخاص مدنظر خودشو همون موقع نشون داد و جواب هم شنید.
حالا شما یکم صبوری کن به مرور نفرات بیشتری خودشونو نشون میدن.
در مجموع سوء تفاهم نشه چون فکر کنم منو دیگه شناختی ، اگه منظورم شما بودی به مانند مواردی که قبلا پیش اومد مستقیم اقدام میکردم نه غیر مستقیم .

Amin

آها.
بله.
ممنون.

کهکشان

خخخخخخخ باور کن منظورت منم نبودم ولی چون جوابی دادم که بهت برخورد حالا گفتی من ! ضمنا من به این پست هجوم نبردم به کامنت تو هجوم بردم !
پاسخ دادن = هجوم ! از دیدگاه طوماریون ضد سامسونگی

نیما عرفانی

جوابت به من برخورد؟
چرا همچین فکری کردی؟ چرا باید به من بربخوره؟
اگه صحبتت منطقی بود من سکوت میکردم یا خودم اعتراف میکردم که حق به شماست . اما در مقابل حرف زور و نظراتی که بر اساس تعصبات کاذب باشه همیشه ایستادم .
منظورم شما نبودی ؟ 🙂
همون‌طور که به امین گفتم من اسم شخص خاصی رو نبردم و بحثم کلی بود اما اگه شما یکی از افراد مورد نظر نبودی نمیومدی سریع اعلام حضور کنی.
گفتم که شما و امثال شما هرجا منافعتون اونجا باشه ظاهر میشین و اگه اونجور رفتار نمیکردی من تعجب میکردم.
فکر کنم دیگه سکوت کنم بهتر باشه.

علی شیخ زاده

چیپست های امسال همگی نزدیک به هم هستن و نمیشه یکی رو برتر مطلق دونست

Milad7

چطوری ماشالا 🙂

Amin B3DA

میتونه عالی باشه. بنظرم مهم خروجی و کیفیته نه اندازه 7 یا 8 نانومتریش. امیدوارم سامسونگ هم قدم بزرگی برداره تا باز هوآوی و… تلاش بیشتری کنند و این رقابت ها به نفع خریدار میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)