حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شد

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | خودرو

تویوتا پس از ۱۷ سال، در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ از مدل جدید خودروی سوپرای خود رونمایی کرد. تویوتا سوپرا ۲۰۲۰، نسل پنجم این سری پر طرفدار و قدرتمند خودروساز ژاپنی است. تویوتا حدود ۵ سال پیش خودروی مفهومی به نام FT-1 رونمایی کرده بود که اکنون مشخص شد همان تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ بیشتر آشنا شویم.

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰

قرار است این مدل خودرو در تعداد زیاد تولید و هر سال ده‌ها هزار نسخه از آن به فروش برسد. قیمت رسمی پیش‌خرید تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ حدود ۵۰ هزار دلار اعلام شده است و از سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

این خودروی اسپرت و نسبتا گران‌قیمت، از موتور پیشرانه ۶ سیلندر خطی توربوشارژر ۳ لیتری متعلق به شرکت BMW سود می‌برد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی ۳۳۵ اسب بخار در ۵ هزار الی ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و ۴۹۴ نیوتن متر گشتاور در ۱۶۰۰ الی ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰

جعبه دنده سوپرا ۲۰۲۰ هشت سرعته اتوماتیک است. این خودرو در مدت زمانی ۴.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته، حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. وزن این خودرو نیز ۱۵۲۰ کیلوگرم است.

سوپرای جدید دارای طول ۴۳۸۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۶۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۲۹۵ میلی‌متر است. ضمن آنکه فاصله بین محور جلو و عقب در این خودرو ۲۴۷۰ میلی‌متر است. از سیستم تعلیق و شاسی جدیدی سود می‌برد که با همکاری تیم مسابقه‌ای GAZOO طراحی شده است.

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰

نمای بیرونی این خودرو بسیار شبیه به نسل ۴ و خودروی مفهومی FT-1 است و کمی عضلانی‌تر به نظر می‌رسد ولی نمای داخلی این خودرو تغییرات اساسی دارد و بیشتر شبیه به داخل کابین خودروی رودستر آلمانی شده است.

صفحه‌نمایش لمسی شبیه به آیپد برای اطلاعات و سرگرمی، کنترل‌کننده روی کنسول مرکزی و صفحه آمپر دیجیتالی برای نمایش اطلاعاتی مانند شتاب جانبی مهم‌ترین چیزهایی هستند که به چشم می‌خورند.

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ به صورت پیشرانه جلو و دیفرانسل عقب طراحی شده است ولی می‌خواهد سه مدل از آن روانه بازار کند. علاوه بر مدل با مشخصات بالا، دو مدل با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۲۵۵ و ۱۸۹ اسب بخار قدرت نیز وارد بازار می‌شود.

از نظر ظاهری نیز در سه مدل استاندارد، پریمیوم و لانچ ادیشن قابل خریداری است. قیمت مدل استاندارد آن ۵۰ هزار دلار است و مدل‌های پریمویم و لانچ ادیشن به ترتیب با قیمت‌های ۵۴ هزار دلار و ۵۵۲۵۰ دلار عرضه می‌شوند.

علاقه‌مندان خودروهای تویوتا و اسپرت می‌توانند برای این خودرو، تجهیزات جانبی مانند سیستم صوتی JBL و راهیاب ماهواره‌ای با پرداخت هزینه‌های اضافی خریداری کنند.

نظر شما درباره خودروی اسپرت تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

عروسک به تمام معنا .این نسل ژاپنی به احتمال قوی از لحاظ ژنی ،ترانسفرماسیون باشن.احتمالا

amer

اقای عطایی اولین فروش این خودرو دیروز بوده.در نمایشگاه خودرو بوده و یه تاجر این خودرو به قیمت 2.1میلیون دلار خریداری کرده

amer

وظیفه است

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)