حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امام جمعه اسالم درخواست رفع فیلتر تلگرام را دارد، اظهار نظر مثبت امام جمعه قم درباره فضای مجازی

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی

در فضای عجیبی به سر می بریم. در حالی که سه هفته پیش وزیر ارتباطات گفت فیلترینگ شدیدتر می شود اما رئیس جمهور می گوید فیلتر و فیلترینگ به تدریج به تاریخ خواهد پیوست. همچنین در حالی که گفته می شود فیلترینگ فضای مجازی سکان پیشبرد اهداف انقلاب را از جوانان مومن و متعهد می‌گیرد، خبر می رسد که احتمال آغاز دور جدید فیلترکردن فیلترشکن ها وجود دارد. در خطبه های نماز جمعه گذشته امام جمعه اسالم درخواست رفع فیلتر تلگرام را دارد و شاهد اظهار نظر مثبت امام جمعه قم درباره فضای مجازی هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

امام جمعه اسالم: تلگرام را رفع فیلتر کنید

حجت الاسلام محمدجواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش اسالم ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و ابعاد مختلف زندگی کوتاه اما پر برکت ایشان، اظهارکرد: وجود بی بدیل حضرت زهرا(س) نه تنها برای زنان جامعه بلکه در راه دفاع از ولایت و ایستادگی بر سر آرمان‌ها برای مردان به ویژه سیاسیون نیز الگویی شایسته است.

مراقب VPN رایگان باشید

مراقب VPN رایگان باشید

وی به در پیش بودن بهمن ماه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای مهم انقلاب در این سالها اشاره کرد و افزود: به‌رغم تهدیدها، تحریم، فشارها و حتی جنگ‌های مستقیم و نیابتی سرعت حرکت انقلاب در مسیر توسعه فناوری و تکنولوژی به حدی بوده که بدون هیچ حمایتی حتی به دانش فضایی نیز دست یافتیم.

امام جمعه اسالم با اشاره به کارکردهای مثبت فضای مجازی و بیانات مقام معظم رهبری که «فضای مجازی می‌تواند ابزاری برای زدن بر دهان دشمنان باشد»، تصریح‌کرد: فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی سبب خروج بسیاری از نیروهای ارزشی و انقلابی از پیام‌رسانی همچون تلگرام و حضور افسار گسیخته دشمنان در این میدان شده است.

وی با بیان اینکه فیلتر کردن تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد، ادامه داد: تلگرام باید رفع فیلتر شود تا جوانان انقلابی با استفاده از همین فضا بر دهان دشمن بکوبند.

تهدید سلامت اخلاقی جوانان و جامعه با استفاده از فیلترشکن

باقری با اشاره به اینکه فیلترینگ یعنی بالابردن دستها به نشانه تسلیم و پاک کردن صورت مسئله بوده که یقینا راه حل مشکل نیست، افزود: کشوری که می تواند موشک‌های دوربرد و ماهواره بسازد قطعا توانایی کنترل فضای مجازی را نیز دارد.

وی گفت: مردم در حالی از استفاده برخی امکانات فضای مجازی محروم می شوند که وزرای دولت، وکلای مجلس و برخی مسئولان ارشد نظام خودشان توئیت می کنند و فیلترها را دور می زنند. به جای فیلتر کردن باید فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی را نهادینه کنیم.

تلگرام آلفا دسکتاپ

تلگرام آلفا دسکتاپ

امام جمعه اسالم با بیان اینکه دولت و متولیان امر فضای مجازی دستشان را از دکمه فیلترینگ بردارند، اظهارکرد: با فیلترکردن تلگرام مردم برای دسترسی به این پیام رسان به فیلترشکن روی آورده‌ و نه تنها از تلگرام دست برنداشته‌اند بلکه دریچه‌ای نامحدود به فضای مجازی برای آنها باز شده که مفاسد بیشتری به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: با این اقدام سلامت اخلاقی جوانان و جامعه به شدت تهدید می شود.

باقری ضعف پیام رسان‌های داخلی را هم از عوامل دیگر اقبال مردم به استفاده از فیلترشکن و دور زدن فیلترها دانست و گفت: وقتی نتوانسته‌ایم جایگزین و رقیبی همپای تلگرام ایجاد کنیم نباید آن را فیلترمی کردیم، با این کار اعتماد مردم از رسانه‌های داخلی سلب و متوجه رسانه‌های خارجی شد.

وی ادامه داد: پس از گذشت یکسال از فیلترینگ تلگرام، آمارها حکایت از عدم اقبال مردم به پیام رسان‌های داخلی و هجوم به سمت فیلترشکن یا نرم افزارهای مشابه تلگرام دارد.

افزایش استفاده از تلگرام در آذرماه

امام جمعه قم: در فضای مجازی آرمانی‌های انقلاب ترویج شود

امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید انقلابی فکر کرده، عمل کند و انقلابی بماند گفت: در این راستا جوانان و مسئولان قم اجازه نمی دهند تا دشمن، این شهر را از محوریت انقلابی خارج کند.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر تاکید کرد: تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی و تبدیل قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) به مظهر دنیای مدرن غربی، نقشه دشمن است که بزرگان و مردم غیرتمند قم اجازه دست یابی این دستان خائن برای رسیدن به اهداف پلید خود را نمی دهند.

وی تصریح کرد: مصمم هستیم تا با هدایت مراجع و حوزه علمیه و با همت زنان، مران و جوانان قمی به اذن خدا و با برنامه ریزی و تدبیر و لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، کسانی که ناآگاهانه در این راستا حرکت می کنند را ارشاد کرده و دست کسانی که آگاهانه، مغرضانه و سازمان یافته قصد تخریب قم را دارند با کمک دستگاه های انقلابی قم قطع کنیم. اولویت کار مسئولان باید حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشرهای ضعیف باشد و از تریبون نماز جمعه از زبان عموم از دولتمردان می خواهیم به طور ملموس نشان دهند که به فکر حل مشکلات آحاد جامعه هستند.

اینستاگرام

اینستاگرام

سعیدی با تاکید بر اینکه ارائه آمار و خلاصه شدن در شعار، دردی از مشکلات مردم را دوا نمی کند، افزود: با وجود تذکرات رهبری، افرادی ظالمانه با انحصار طلبی و دلال بازی مانع پیشرفت کشور شده و در مسیر توسعه کشور کارشکنی می کنند.

سعیدی همچنین با بیان اینکه دولتمردان باید مراقب حرف و موضع گیری خود بوده و از رفتارهای اشرافی گری پرهیز کنند گفت: دشمن با شایعه سازی به دنبال خدشه به اعتماد مردم به مسئولان است که مردم باید نسبت به این توطئه دشمن آگاه بوده و مسئولان نیز در مسیر حل مشکلات مردم گام برداند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از فضای مجازی به منظور ترویج آرمان های اسلامی و انقلابی تاکید کرد: جوانان باید در راستای منویات رهبری از فضای مجازی برای ترویج انقلاب اسلامی استفاده کارآمد کنند.

خطیب جمعه قم در ادامه، داشتن عقلانیت در برابر یاوه گویی های آمریکا و غربی ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید در برابر یاوه گویی های آنها عقب نشست، چرا که وعده، تهدید، امضا و تضمینشان هیچ اعتباری ندارد. قدرت حقیقی عالم، قدرت لایزال الهی است و امام راحل با تکیه بر این آموزه الهی فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

به این صورت به نظر می رسد با نزدیک شدن به ماجرای یک ساله فیلترینگ تلگرام و عدم خروج کاربران از این پیام رسان یا به عبارت بهتر، “شبهِ شبکه اجتماعی” شاید شاهد تغییر سیاست ها باشیم. به هر حال خطبه های نماز جمعه همواره برشی از نگاه مقام های بالاتر به اتفاقات مطرح شده است.

نظر شما چیست؟ درباره اینترنت و فضای مجازی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

جلل خالق

ali.k77

به نظر من باید از هر قدم مثبتی در راستای آزادی رسانه ها هر اندازه کوچک هم که باشد حمایت کرد

Pouya

حتما یه اشتباهی شده 😐 از اینا بعیده این حرفا

Ali.v

اعتمادی به هیچکس نیست،
اما کاش رفع‌ فیلتر بشه

MR.CAMPER

جلل خالق باز چه نقشه ای دارن
باز میخوان چیکار کنن
از این جماعت تیوپ به سر چیز خوب در نمیاد
وقتی میگن میخوایم فیلتر کنیم خب مشخصه وضعیت
وقتی درخواست رفع فیلتر میدن من موهای تنم سیخ میشه چون بعدش چیز قابل پیش بینی ای نیست
ضرب المثل
ادم مارگزیده از ریسمون سیاه سفید هم میترسه
حکایت منه

Mostoul

فک کنم پروکسی گیرش نیومده 😂😂😂

Komeil

دستاورد های انقلاب😑😑😑
کدوم دستاورد اخه؟؟؟؟لامصب؟؟؟؟

Pouya

دستاورد داشته منتها دستاوردهاش در راستای بد شدن اوضاع زندگی مردم بوده

MohammadFarhaadi

مدیونید اگه فکر کنید خطبه های نماز جمعه از بالاتر دیکته میشه و اینا حرفای قلبی خودشونه!یعنی تابلوئه که میخوان با این اخبار ضدونقیض مردم رو سرکار بزارن تا حواس مردم از اتفاقات دوروبرشون پرت بشه و به فساد و معضلات اقتصادی که گریبانگیر مملکت شده گیر ندن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)