حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سونی موبایل از بازار جنوب شرق آسیا خارج می شود؟

نوشته

5 سال قبل | 17 دیدگاه | سونی

در حالی که به نظر می‌رسد سونی موبایل برای سال ۲۰۱۹ محصولات هیجان انگیزی را در چنته داشته باشد اما احتمالاً امسال تعداد کمتری از بازار های موبایل محصولات این شرکت را تجربه کنند. پس از خروج تدریجی سونی موبایل از بازار های مختلف حالا به نظر می‌رسد که بازار بعدی که دیگر موبایل سونی را، حداقل به صورت رسمی، به خود نخواهد دید بازار جنوب شرق آسیا است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این شنیده‌ها بیشتر صحبت کنیم.

اکسپریا ایکس زد ۳

اکسپریا ایکس زد ۳

شاید بپرسید منظور ما از بازار جنوب شرقی آسیا چه کشورهایی است؟ کشورهایی مانند سنگاپور، اندونزی، تایلند و ویتنام از جمله کشورهایی است که در این منطقه اهمیت قابل توجهی برای بازار موبایل دارد.

اندونزی کشوری است که سونی پیش از معرفی خانواده اکسپریا ایکس با آن خداحافظی کرد و آخرین موبایلی که در این کشور به صورت رسمی تحت برند سونی به فروش رسید خانواده اکسپریا زد ۵ بود.

آخرین دستگاهی که در مالزی از سونی موبایل رسما به فروش رسید اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم بود. به نظر می رسد که این کشور اکسپریا ایکس زد ۳ را هم دریافت نکند. به این دلیل چنین نتیجه می‌گیریم که سونی مالزی از وب سایت خود بخش موبایل را حذف کرده است. فروشگاه های محلی نیز می‌گویند که این دستگاه را ارائه نخواهند کرد.

توجه به این شرایط به نظر می‌رسد که سونی از اکثر بازار های موبایل جنوب شرق آسیا خارج شده باشد. سونی موبایل بیشتر تمرکز خود را در بازارهای مانند اروپا و چین گذاشته و در بازاری مانند امریکا با حضور کمرنگ دیده می شود. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید آینده سونی موبایل به کدام سمت پیش برود؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

تو چین که شانسی نداره اما تو اروپا می‌تونه فروش خیلی خوبی رو تجربه کنه ،
من هرگز دوست ندارم سونی از بازار موبایل خارج بشه

amer

پیمان جان فکر اینکه از صنعت موبایل خارج بشه از ذهنت خارجش کن خود مدیران سونی گفتن .ولی اینجا به خاطر اینکه چند سال ضرر کردن میخوان با محدود کردن و کوچک کردن بازار فروش جلوی ضرر پیش بینی نشده رو بگیرن به خاطر همین میگم همه چیز بعد نمایشگاه MWCمشخص میشه

✔ TVKade

خیلیا میگن سونی بخاطر بروز نبودن طراحی، زیاد بودن حاشیه،… از دور داره خارج میشه ولی مشکلش این چیزا نیست در واقع اگر بازاریابی، قیمت گذاری و در دسترس بودنشو درست می کرد این اتفاق ها براش نمی افتاد.
بهترین کالای ممکن رو داشته باشی ولی براش بازاریابی نکنی فروش نمی ره.

chalton

😂😂😂عجب داستانی شده،الان طرفدارای سونی بهونه جدیدشون رو ارائه میدن،حالا جدا از شوخی کلا دیگه سونی موبایل در کشور هایی که در جهان فعالیت داره انگشت شمار هست و هر سال هم داره تو اون چند تا کشور کم رنگ تر میشه.

amer

سلام اقای عطایی ایا مدیران سونی موبایل این خبر تایید کردن؟

amer

پس فعلا نمیشه نظر قطعی داد و هنوز تایید نشده .باز هم خدا رو شکر

amer

اقایون به نظرم همه چیز تو نمایشگاه MWCمشخص میشه اگه مدیران سونی بفهمند فروش موبایل امسال زیاد شده شک نکنید بازار کشورها رو زیاد میکنه

amer

استراتژی بازار ثابت کرده فروش بیشتر به دنبالش گسترش بازار را در پی داره.وقتی امسال بفهمه فروش موبایل با استقبال مواجه شده با قاطعیت میگم بازار فروش به کشورهای دیگه افزایش میده

Miladkheyri

به نظر من سونی موبایل چون وضع مالی خوبی نداره، از آسیا خارج میشه تا تمرکز خودش رو بزاره تو بازارهای دیگه، احتمالاً سونی تو کشورهای دیگه هم بازاریابی و عرضه و خدمات ضعیفی داره مثل ایران و خاورمیانه و تلاشش اینه که تو بازارهای دیگه با قدرت وارد بشه تا بعد موفقیت نسبی بتونه به آسیا هم خدمات مطلوبی ارائه بده.
سونی تو چند سال گذشته خدماتش تو ایران خیلی ضعیف شده بود، فقط با ورود Xperia Z که آرمان همراه آرین وارد میکرد خدمات مطلوبی داشت بعد از یکی دو سال واقعاً ضعیف شد، قطعاً تو کشورهای دیگه هم خدماتش افت کیفیت داشته.

amer

همین که تو چین فروش داره کفایت میکنه چون که هر چی تو چین هست به امارات متحده عربی صادر میشه.یا اینکه از فروشگاه اینترنتی چینی میتونی بخری یا فروشگاه امازون یا بست چین

ali.k77

سونی توی دنیا و مخصوصا تو ایران یه برند کاریزماتیک بود/هست . ناخودآگاه با کودکی دهه شصت و هفتاد گره خورده . دنیایی که پر از تبلت و موبایل هوشمند و هزاران بازی کامپیوتری نبود. توی این 10 سال خیلی افت کرد اما هنوزم با کیفیته . یه زمانی سونی مترادف کیفیت و اصالت بود . با اینکه وضعیت خوبی تو بازار موبایل نداره ولی به شدت پرطرفداره تو ایران . به امید روز های خوب برای سونی موبایل

نیما عرفانی

سونی به هیچ عنوان تصمیم نداره با سایر رقبا رقابت کنه و با تغییر مدیریت و استراتژی میخواد جلوی ضرردهی بیشتر رو بگیره و داره تلاش می‌کنه که بازار کشور مادر یعنی ژاپن رو از اپل پس بگیره و میزان فروشش رو به محصولات خودش اختصاص بده. بیشترین آمار فروش گوشی های سونی در بازار اروپا هستش که سونی در سال ۲۰۱۹ فعلا تصمیم داره روی بازار کشور خودش و اروپا تمرکز کنه تا شرایطش بهتر بشه بعداً عرضه ی محصولات رو به سایر نقاط گسترش بده.
امیدوارم زودتر سونی شعار معروفش رو محقق کنه SONY Make Believe

Jahandar

طوفان سونی در راه است!!
زاررررررت 💨💨💨 😂😂😂

Alif16

زارتت تو دهنتت

Jahandar

تو دهن جد و آبادت طویله زاده 💨 همراه با این : 💩

amer

سلام اقای عطایی خواهشی که دارم یه فکری به حال امثال این جهاندار بکن انصاف هم خوب چیزیه کامنت این اقا رو نگاه کنید .لااقل به فکر ابرو سایت باشید ما که تا میتونیم امثال این اقا رو تحمل میکنیم.با تشکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)