حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواپیمای سقوط کرده در کرج متعلق به ارتش و ایرانی است + فیلم

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در ارتباط با جزییات حادثه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۰۷ اعلام کردند هواپیما به منازل مسکونی شهرک زیبا دشت کرج برخورد کرده است و از ۱۶ سرنشین این پرواز تنها مهندس پرواز زنده از داخل هواپیما خارج شده است. همچنین هواپیمای سقوط کرده در کرج متعلق به ارتش و ایرانی است.

این در حالی است که تا لحظه انتشار خبر اطلاعی از سرنوشت اهالی ساختمان مسکونی در دست نیست. لحظات اولیه صبح امروز یک فروند هواپیما در حوالی فرودگاه فتح کرج و صفا دشت دچار سانحه شد.

هواپیمای باری ۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

مسئولان هواپیمای کشوری به فارس گفتند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه برخورد می‌کند.

منابع خبری گفتند این هواپیما متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده است. این هواپیمای باری حامل محموله گوشت از قرقیزستان بوده است.

سقوط هواپیما کرج

سقوط هواپیما کرج

خالدی سخنگوی اورژانس به خبرنگار فارس اعلام کرد این پرواز ده خدمه داشته است و یک بالگرد، یک اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شده‌اند.

به گفته یکی از کارشناسان در این‌باره، لااقل در چارت پروازی فرودگاه پیام و AIP ایران حتما باید قید شود که فرودگاهی با باند و جهت مشابه در نزدیکی فرودگاه وجود دارد که خلبان اشتباه نکند؛ اگر کرو پرواز خارجی باشد که این شرایط باید بسیار دقیق‌تر رعایت شود.

یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری به فارس گفت بررسی دلایل قطعی وقوع سانحه هواپیماهای نظامی در کمیته بررسی سانحه همان نهاد نظامی انجام می‌شود.

 چرخساز مدیرعامل هلال‌احمر البرز گفت:  ۸ تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و عملیات جست‌وجو در شهرک مسکونی را آغاز کردند.

براساس گفته‌ کولیوند رئیس اورژانس کشور تا این لحظه جسد یک نفر از خدمه پروازی کشف شده است و با یک نفر مهندس پرواز جمعا ۲ نفر از خدمه پروازی تکلیف‌شان مشخص شده است.

رئیس اورژانس کشور گفت: مهندس پرواز این هواپیما عنوان کرده است که خدمه پروازی ۱۶ نفر بوده اند که تلاش برای یافتن ۱۴ نفر باقی مانده به صورت زنده یا فوت شده ادامه دارد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
baran

نشد یه روز یه خبر بد نشنویم😑😑😑
واقعا تا کی قراره همش خبر بد بشنویم؟؟
عادی شده دیگه برامون این همه اتفاق بد!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)