حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ ۶۱٪ و هوآوی ۲۳٪ کاربران اندروید ایران را تصاحب کرده اند

نوشته

5 سال قبل | 18 دیدگاه | Android، اخبار داخلی، برترین‌های ترنجی

عموما موسسه های قابل اتکایی برای بررسی بازار در ایران نداریم اما سرویس های همه‌گیر داریم که می توانند با انتشار داده ها به ما دید خوبی نسبت به بازار بدهند. کافه بازار که محبوب‌ترین فروشگاه نرم افزار اندرویدی ثالث در ایران است امروز آمار جالبی را برای توسعه دهنده های خود منتشر کرده است. از این گزارش جامع ما روی یک برش تمرکز ویژه ای خواهیم داشت که سهم برندهای اندرویدی از بازار ایران را نشان می دهد. این به ما می گوید که سامسونگ ۶۱٪ و هوآوی ۲۳٪ کاربران اندروید ایران را تصاحب کرده اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

سهم برند های مختلف برندهای اندرویدی از بازار ایران

سهم برند های مختلف برندهای اندرویدی از بازار ایران

همانطور که در نمودار بالا می بینید، سامسونگ با حدود ۶۱٪ از بازار اندروید ایران برند اول است. بیشترین سهم از محصولات اندرویدی سامسونگ برای گلکسی جی ۷ و گلکسی جی ۵ است. در حقیقت تقریبا می توان گفت از هر ۱۰ نفر کاربر اندرویدی ایران که کافه‌بازار را روی موبایل خود نصب دارند، یک نفر گلکسی جی ۷ و یک نفر گلکسی جی ۵ دارد که سهم بسیار قابل توجهی است.

هوآوی سهم حدود ۲۳ درصدی از بازار اندروید ایران را برای خود تصاحب کرده است که دومین رتبه برند پرفروش بازار ما به شمار می رود و فاصله زیادی با رتبه سوم دارد. دستگاه شاخص هوآوی در ایران را می توان یک پرچمدار از این شرکت دانست، یعنی هوآوی P8 که قابل توجه است. آنر 4C نیز به عنوان یکی از خوش‌قیمت‌ترین و خوش‌مشخصات‌ترین در زمان خود فروش خوبی را داشته است.

جایگاه سوم و چهارم بازار اندروید ایران با تفاوت اندک در اختیار ال جی و سونی است. پنجمین رتبه نیز در اختیار تبلت‌های لنوو است. البته اینجا مشخصا اشاره نشده است که دستگاه های لنوو تبلت هستند اما خب اکثر فروش این برند روی تبلت های آن است.

به این ترتیب همان نتیحه بررسی بازار اندروید ایران قبلی تقریبا تکرار شده است. اگر شما جز توسعه‌دهنده‌های اندروید هستید و با کافه بازار همکاری می کنید، گزارش کامل را با تپ کردن روی منبع مطلب، دریافت کنید و آن را مرور نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

ولی تو گنبد کاووس موتورلا طرفدار زیاد داره خودم باور کنید همه گوشیهام اندروید بود هیچ وقت سام هواوی دستم نگرفتم

Pouya

یکی بود میگفت تو کلاسمون از 32 نفر امار گرفتم 23 نفرشون j7 و j5 دارن😐

MR.CAMPER

ما که جز اون ۳/۱۸ درصدی هستیم که سونی دارن
ما ۳ سالو نیم پیش یک پرچمدار سونی خریدیم هنوز که داره کار میکنه واسمون با این اشفته بازار کسی نمیتونه گوشی عوض کنه

ali.k77

اگه برندهایی مثل وانپلاس و اوپو و… به بازار ایران توجه میکردن با توجه به وضعیت قیمت ها میتونستن به پرفروش ترین برندها تبدیل بشن ولی در حال حاضر قیمت هاشون تو ایران برخلاف بازار جهانی بعضا گرون تر از گوشی های سایر برندها هست و گارانتی و قطعات و…. خوبی هم ندارن .به نفع خریدار هم هست با پولی که بابت میان رده های سامسونگ میده میتونه گوشی های چینی با امکانات خیلی بهتر انتخاب کنه

Alif16

گوشیهای چینی بیشترین ضررو به بدن انسان دارن

Arrow

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

علی شیخ زاده

این جدول نشون میده چقدر مردم ایران بدبختن دقت کنید پرفروش ترین گوشی ها همه از دم پایین رده هستن.

majidbolhasani

یعنی آقای شیخ زاده دقیقا زدی هدف.سامسونگ بخرهاش فقط میان رده میخرن و گوشیهای بالاردش چون گرونه کسی از ایران به اون صورت باید و شاید نمیخرش و هواوی هم خریدارهاش کمی وضعیتشون به دلیل مناسب بودن قیمت هاش بین پرچمدار و میلن رده هستش.و بقیه تعطیل اند یادمه یه زمانی پشت ویت ین مغازه ها اوایل ورود گوشی لمسی فقط اچ تی سی دیزایر فلان و دیزایر بهمان بود ولی الان کو اچ تی سی.دیگه کسی طرفش نمیره و البته اینو خود شرکت اچ تی سی هم فهمیده و از میزان و کیفیت و تنوع تولیدات کمش میشه فهمید.

vahid abedi

فارغ از فروش انصافا بهترین پوشش نمایندگی و قطعات و لوازم جانبی و گارنتی رو سامسونگ و هواوی دارن.

خواهر بنده اچ تی سی u11 داشت

شیشه پشتش شکست گارانتی به کنار حتی نمایندگی گفت فقط ال سی دی شو داریم والسلام.

ali

دلیل اصلی این امار رو من این می دونم که هواوی وسامی در اکثر شهر ها وحتی برخی روستا ها نمایندگی دارن ولی بقیه برند ها نه ،مثلا تو تبریز من تا حالا نمایندگی شیا یا htc یا ایسوس و… ندیدم ولی تو نزدیک خونه ما سامسونگ دو تا وهواوی ۳ تا نمایندگی داره این باعث شد من با وجود علاقه به برخی گوشی ها مثل ایسوس راگ فون یا htcu 12 plusاونا رو نخرم برم s9 plus بخرم اونم برخی مشکلات داشت فروختم میت ۲۰ خریدم .به طور کلی ترجیح می دم به دلیل وجود نمایندگی در شهرمون برای خودم وخوانوادم موقع خرید گوشی فقط بین هواوی وایفون وسامی انتخاب کنم .

Amin

خاک بر سر اون احم‌قی که فکر کنه توی بازاریاب هوآوی، اس۹ خریدی.

majidbolhasani

دمت گرم که رفتی میت ۲۰ خریدی.حرف نداره

Phanosesabz

به نظر میاد که تو نمایندگی هوایی کاز می کنی ه این حرفا رو میزنی اولا هوآوی اصلا نمایندگی و خدمات پس از فروش رسمی تو ایران نداره نهایتا تو مرکز استان ها و شهرهای بزرگ دفتر فروش داره که به اسم.نمایندگی فعالیت دارن ولی یه شرکتی مثل الجی تو کل ایران نمایندگی داره وخدمات پس از فروش رسمی هم ارائه می کنه حتی نمایندگی های پارس مایکروتل و هماهنگ و یا پارس مایکروتل به صورت غیر رسمی و با هماهنگی با شرکت سامنگ موبایل ایران تعمیرات گوشی انجام میدن و زیر نظر خود شرکت سامسنگ نیستش

Phanosesabz

خطاب به جناب علی به نظر میاد که تو نمایندگی هوایی کار می کنی که این حرفا رو میزنی اولا هوایی اصلا نمایندگی و خدمات پس از فروش رسمی تو ایران نداره نهایتا تو مرکز استان ها و شهرهای بزرگ دفتر فروش داره که به اسم.نمایندگی فعالیت دارن ولی یه شرکتی مثل الجی تو کل ایران نمایندگی داره وخدمات پس از فروش رسمی هم ارائه می کنه حتی نمایندگی های پارس مایکروتل و هماهنگ و یا پارس مایکروتل به صورت غیر رسمی و با هماهنگی با شرکت سامنگ موبایل ایران تعمیرات گوشی انجام میدن و زیر نظر خود شرکت سامسنگ نیستش

Mortazavi

چقدر حال میده که جزو سه درصد خاص جامعه باشی😉

pedram_01

Mortazavi کی گفت اون سه درصد خاص هستن ؟ از کی تاحالا برند های متفرقه خاص شدن ! خخ

majidbolhasani

شمایی که میگی گوشیهای چینی بیشترین ضرر رو به بدن انسان میرسونن پشت گوشیت ر یه نگاه بنداز یا نوشته made in China یا نهایتا نوشته made in Vietnam .همینجوری دیمی چیزی رو نگو.تمام گوشیهای در دست من و شما و مردم اولا یا ساخت چین هستن یا ساخت ویتنام و دوما سامسونگ و هواوی و شیائومی و آیفون و ….. طراحیشون اگر هم چین انجام نشده باشه ولی ساختشون در چین انجام شده.

Phanosesabz

این آمار….شر محض هستش برای اینکه خیلی از کاریران اندروید اصلا بازار نمیزن و به گدکل پلی میرن بعدش هم الجی حدود 22 درصد سهام بازار ایران رو داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)