حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی کاربران اندروید در ایران

نوشته

5 سال قبل | 33 دیدگاه | Android، اخبار داخلی، برترین‌های ترنجی

عموما عادت کرده ایم به مرور رفتار بازارهای خارجی چون عموما سازمان های پایش بازار، بازار ما را بررسی دقیق نمی کنند. امشب اما می خواهیم بر اساس یک آمار نسبتا قابل اتکا از یک سرویس با تعداد کاربر قابل توجه، بررسی کاربران اندروید در ایران را داشته باشیم تا عادت کلی بازار را دریابیم، با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

گزارش پیش روی شـما از تحلیل داده های کاربران ایرانی دارای موبایل اندرویدی در آذر ۹۷ به دسـت آمده اسـت. داده های این گزارش از طریق برنامه هایی که برای ارسال اعلان (پوش نوتیفیکیشن) و دریافت آمار کاربران از کتابخانه پوشـه اسـتفاده می کنند، گردآوری شده است. امیدواریم با انتشار این گزارش گامی در راستای رشد فضای استارت آپی کشور برداشته باشیم

تعداد اعلان بررسی شده ۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تعداد برنامه های بررسی شده ۶۰,۰۰۰
تعداد نصب های فعال ماهانه ۸۳,۰۰۰,۰۰۰
تعداد کاربر فعال ماهانه ۲۷,۰۰۰,۰۰۰

بر اساس این داده ها، پرطرفدارترین برندهای اندرویدی به تفیکیک کلی مدل های پرفروش آن ها از قرار زیر است:

سامسونگ گلکسی جی ۷ پرطرفدارترین موبایل اندرویدی در ایران

بررسی کاربران اندروید بازار ایران

بررسی کاربران اندروید بازار ایران

در این بین می توان به حضور پررنگ برند تازه جان یافته نوکیا اشاره کرد که در همین مدت با حدود ۱ درصد سهم بازار رسیده است. سامسونگ با سهم ۶۳٪ با فاصله بسیار زیاد نسبت به هوآوی و اختلاف بالای ۳ برابری ایستاده است، ال جی سومین برند پرفروش بازار اندروید ایران است و سونی هنوز در رتبه چهارم به عناون یکی از شرکت های قابل توجه ایستاده است.

لنوو به تنهایی بازار تبلت های ایران را قبضه کرده و تمام فروش این برند که چهارمین برند پرفروش بازار ایران است، تبلت ها هستند.

بررسی کاربران اندروید بازار ایران

بررسی کاربران اندروید بازار ایران

بررسی کاربران اندروید بازار ایران

بررسی کاربران اندروید بازار ایران

سیستم عامل اندروید ۶ پرکاربرترین نسخه اندورید در بازار ایران است

با اختلاف بسیار کم پس از آن اندروید ۷ قرار می گیرد و از آن اندروید ۵ خواهد بود. اندوید ۸ رتبه چهارم را در بازار ایران دارد. جالب است که تا آذر ۹۷ همانند بازار جهانی، سهم قابل ذکری از اندروید ۹ در بازار ایران نیز وجود ندارد.

نمایشگر ۵ اینچ HD اکثریت موبایل های اندرویدی حاضر در کشور را تشکیل می دهند. جالب است که رزلوشن QHD سهم اندکی از بازار را دارند. از آن جالب تر اینکه نسبت تصویر ۱۸:۹ در بازار کشور ما رشد قابل توجهی را داشته که بیشتر آن را مدیون هوآوی و سامسونگ است.

اما کاربران اندروید بازار ایران مشتری کدام اپراتور هستند و با چه فناوری و ارایه دهنده ای به اینترنت متصل می شوند؟

 

در این بین سهم بسیار گسترده مخابرات ایران در اینترنت ثابت برای من جالب بود. البته توجه دارید که این نتایج بر اساس داده های این منبع بوده و جامعه اصلی می تواند متفاوت باشد.

به صورت کلی می توان گفت اکثریت کاربران اندروید ایران در دسته پایین رده اقتصادی هستند

شما کاربر اندروید هستید؟ در کدام دسته از این موارد می گنجید؟ به صورت کلی می توان گفت اکثریت کاربران اندروید ایران در دسته پایین رده اقتصادی هستند.

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HiKa

در مورد گوشی j7 حدس میزدم. به نظر من این گوشی با اختلاف لقب خزترین گوشی ایرانو یدک میکشه. البته به دارندگان این گوشی توهین نشه بنده نظر فقط شخصیمو در مورد این گوشی گفتم.

CAPCOM

باتوجه به وضعیت اقتصادیه مردم بیشترازاین نمیشه انتظار داشت درضمن نسخه جی ۷ های که دست مردمه همه تا مدل ۲۰۱۷ است زمانی که گوشی هنوز گرون نشده بود

CAPCOM

درود برشما

MR.CAMPER

البته جناب عطایی من نظرم اینه ک هرکسی با توجه به نیازش گوشی میخره و هرکسی به جیبش نگاه میکنه اون عزیزی ک جی ۷ میخره شاید فقط کارش برای تلگرام اینستگرام و تماس هست هرکسی بسته به نیازش گوشی میخره خیلیا هستن که اینجورین گلکسی جی ۷ در کنار یک دوربین خوب نمایشگر خوب امکانات خوب و قیمت مناسبی ک داشت انتخاب خیلیا بود ی زمانی جی۷ حدود ۱ تومن بود اگ اشتباه نکنم که خب با بودجه ۱ تومن گوشی خوبی بود ولی انتخابهای بسیار بهتری هم اون موقع با بودجه ۱ تومن تا ۱۱۰۰ بود مثل سونی ایکس و زد۳ پلاس ولی فروشنده ها هم برندی رو میفروشن که بیشتر براشون سود داره یکی هست از موبایل هیچ اطلاعی نداره میره مغازه میگه اقا گوشی میخوام تا ۱ تومن چی داری
میگه گلکسی جی۷ هست دوربین ۱۳ نمایشگر بزرگ داخلی ۱۶ دو سیم کارته و…. طرف میگه خوبه همینو میخوام
من خودم تو بازار موبایل ی مدت کار کردم فوت و فن کاسب هارو میدونم مغازه دارها جنسی رو میفروشن ک بییشتر براشون استفاده داره و دلشونم به حال مشتری نمیسوزه

Ebinem

آره با این استدلال پراید هم ماشین خوبیه و پرطرفدار بودن و انتخاب خوب بودن اون محصول رو می رسونه.

HiKa

بله قطعا همینطوره. کسی منکر خوب بودن این گوشی یا بقیه گوشی های میانرده نشد. نظر من به اونجایی برمیگرده که تقریبا از هر ۱۰ نفر، ۳،۴ نفر از خانواده جی۷ استفاده میکنن و یجورایی حس خوبی حداقل به من منتقل نمیکنه.

Aria ?

میدونی کارت مثل این بود که به طرف فحش بدی بعد بگی بهتون توهین نکردم نظر شخصیمو گفتم ?

HiKa

نخیر دوست عزیز من هرگز به خودم این اجازه رو نمیدم به کسی به خاطر داشتن یک محصول توهین بکنم. اگر هم کسی ناراحت شده عذر میخوام ازش.
دلیل ناراحت شدن بقیه از حرفم فقط به خاطر استفاده من از کلمه “خز” بوده که یکم تند و تیز به نظر میرسه.

کهکشان

داداش هم قیمت و هم رده جی ۷ زیاد هست لابد با توجه به قیمتش خوبه که مردم رفتن سراغش پس توهین نکن

HiKa

از لحاظ گارانتی و خرابی درسته چون گوشی های سامسونگ به راحتی تعمیر میشن و همه قطعاتشون توی بازار پیدا میشه.
ولی فکر نمیکنم از لحاظ مشخصات فنی بهترین های قیمت خودشون باشن.

CAPCOM

بررسیه کاملا درست و بجای بود

Milad7

بررسی جالبی بود ?

Aria ?

والا قبلا ک بهتر بود … از الان به بعد همون جی ۷ هم وسع مردم نمیرسه بخرن … گوشییه آدم خراب شه مستقیم باید بده سراغ ۱۱۰۰

MR.CAMPER

(در این بین سهم بسیار گسترده مخابرات ایران در اینترنت ثابت برای من جالب بود.)

خب این واضحه الان خطوط اینترنت adsl کابلهاش شده فیبر نوری بیش از ۵۰ درصد
بعد انحصار فیبر نوری هم دست مخابراته خب معلومه سهمش میره بالا مخابرات هم اصلا سرویس دهنده خوبی نیست هم دزده هم سرعت اینرنتش پایینه هم قطعی زیاد داره
تو این مملکت ما انحصار طلبی شرکتها باعث شده روند پیشرفت به سمت پسرفت بره روز به روز بدتر میشه سرعت اینترنتش

dele_tanha

والا من 3 سال هست از مخابرات adsl گرفتم سرعت 16 به هیچ عنوان قعطی و این مشکلات رو نداشتم سرعتمم تا 16 راحت میره. البته فاصله کافو نوری تا خونه ما 60 متر هست.

Pouya

من دومگشو دارم سرعتش ۱۲۰ کیلوبات بیشتر نشد?

pedram_01

منم برای کارم مخابرات داشتم انقدر قطعی داشت انقدر حجم دزدی داشت و انقدر پاسخگویی ضعیفی داشت که 15 روز مونده حساب تموم شه و 5 گیگ داشتم رفتم جمع اوری کردم !! گفتم فقط جمع کنید . رفتم شاتل گرفتم هنوز نمیتونم نظر بدم ولی تو این 20 روزی که خوب بوده .

Pouya

هر چی جز مخابرات خوبه ولله من مجبور شدم پارس انلاین داشتیم اونم عالی بود خونمون جا ب جا شد گفتن منطقتون فیبر نوری نداره یه همچین چیزی، فقط مخابرات میشه

Jahandar

@αяsαłłααη1992
۱- شما سنت قد نمیده وگرنه تهش نمیگفتی بجای پیشرفت سمت پسرفت میریم و سرعت اینترنت روز به روز بدتر میشه!!! اینو به مرغ پخته بگی پا میشه بندری میرقصه. من سالها از دایال آپ و 2g استفاده کردم. کسایی که سنشون قد میده میدونن چه عذابی بود. عمر و پولمون پای اینترنت دایال آپ و دعوا سر اشغال نکردن خط تلفن سوخت.
با اومدن اینترنت adsl با سرعت ۱۲۸ مخابرات انگار زندگی مجازیمون کن فیکون شد! (بدون اشغال شدن خط تلفن!) پشت بندشم که اینترنت ۱۲۸، با سرعت واقعی دو مگ از همین مخابرات و الانم سرعت ۱۶ مگ که البته سرعت واقعیش حدود ۱۴ مگه!
حجم هم که الان با پرداخت ماهانه حدود ۴۰ تومن ، سرعت اسمی ۱۶ مگ و ۱۷۵ گیگ حجم دارم که همین قیمت و حجم هم در مقایسه با سرعت و حجم در مقایسه با سرویس یکی دو سال پیشم عین رنسانس میمونه، چه برسه به سالهای استفاده از دایال چپ …
از اون طرفم اومدن اینترنت 3g و بعد 4G عین یه رنسانس در سرعت اینترنت همراه بود. که الان در محل زندگی خودم سرعت نزدیک ۳۵ مگ با 4.5G دارم و در بسیاری جاها سرعت بالاتر از این.

۲- اینترنت محله های فیبر نوری شده تا قبل از تصمیم اخیر وزیر جدید ارتباطات بطور قانونی در انحصار مخابرات بود اما با تصمیم این وزیر چند ماه پیش قانون انحصارش برداشته شد و محله هایی که فیبر نوری شدند و در اونها کافوی نوری نصب شده از انحصار مخابرات خارج شدند اما هیچ شرکتی ، تاکید میکنم هیچ شرکتی حاضر نشد پول خرج کنه و تجهیزات مخصوص خطوط فیبر نوری رو وارد و نصب کنه. خودم بعد از اعلام وزیر جدید بارها با سایر شرکتها تماس گرفتم (های وب و پارس آنلاین و …) اما بدون استثنا جوابشون این بود که فعلا برنامه ای برای ارائۀ سرویس روی خطوط فیبر نوری نداریم … (میخواستم بدلیل دادن حجم بیشتر از طرف سایرین، از مخابرات مهاجرت کنم! الان مخابرات حجماشو بیش از دوبرابر کرده.)
و نکته اینکه بسیاری محله ها (اگر نگم همشون) اگر خطوطشون فیبر نوری نمیشد، امکان ارائۀ سرعت بالاتر از یکی دو مگ براشون مهیا نمیشد. (چیزیه که متصدی مخابرات به من گفت! الله اعلم!!!)

۳- اینترنتی که من از مخابرات گرفتم مشکلاتی که شما گفتید رو انقدر کم داشته که اصلا یادم نیست (هر چند که در همون دفعات کم مخابرات پاسخگویی درست حسابی نداشته) آخرین باری که با قطعی مواجه شدم کی بوده.

۴- مشکل فعلی من با مخابرات سرعتمه که بجای ۱۶ مگ اعلام شده، ۱۴ مگه. و البته قبلا از مخابرات سرعت هشت مگ داشتم و حدود نه مگ بهم سرعت میداد.
مشکل دیگه که من با مخابرات داشتم عدم پاسخگویی درست اپراتورهاش و متصدی هاش بوده که این مشکل با بوجود اومدن امکان شکایت به سازمان تنظیم مقررات از طریق ۱۹۵ تا حدودی رفع شده. (که کلا بسیاری هموطنان ما در هر جایگاه و شرکتی که باشند به ارباب رجوع پاسخ درست حسابی نمیدن…) و البته همین انحصار سابقا قانونی مخابرات هم باعث نارضایتی بنده بود چون هر خریداری دوست داره گزینه های متعددی برای انتخاب داشته باشه.
و مشکل دیگرش اینه که برای شارژ سرویس یا باید تلفنی از طریق پشتیبانی ۲۰۲۰ شارژ کنم یا باید پا شم عنرعنر برم مرکز مخابراتی مربوطه!!! اما تا قبل از غیرحجمی شدن سرویسها میشد اینترنتی سرویس رو شارژ و تمدید کرد. (نمیدونم مخابرات سایر شهرها هم بهمین صورته یا خیر؟!)
حجمی که مخابرات پس از اصطلاحا غیرحجمی شدن سرویس adsl ارائه داد کمتر از اکثر شرکتها بود که الان تا حدودی بهترش کرده و من الان با حدود چهل تومن، سرعت اسمی ۱۶ مگ و حجم ماهانه ۱۷۵ گیگ دارم و همین هم حدودا نصفش هر ماه استفاده نمیشه!

alirezasadeqi

سلام. دوست من چقد میگیری برای مخابرات تبلیغ میکنی؟
1. اینا خوبی مخابرات بود؟
2. الان میتونی به من ثابت کنی کجا مخابرات حجمشو دو برابر کرده؟ میتونی بگی کدوم سرویس دهنده دیگه حجم کمتری نسبت به سرعت یکسان مخابرات میده؟ الان 8 مگ . 180 گیگی فکر کنم های وب.رو با 8 مگ 90 گیگ مخابرات مقایسه میکنی؟
3.برعکس شما خوبی های مخابرات کشور شمارو ما نداریم. مثلا به مدت 4 شب از ساعت 10 یا 9 سرعت میاد رو 1.8 مگ….
مثلا 2 روزه نت 8 مگ سرعتش اومده رو 128.. زنگ میزنم به 2020 میگه حجم تموم کردی در صورتی که 8 روزه اومدم تو ماه جدید و تاحالا حجم تموم نکردم و تو پنلم 140 گیگ داخلی دارم… کارشناس میگه نمیتونم برات کاری کنم ولی الان که میبینم 7یا 8 گیگ حجم داری الان میگم برات حلش کنن… باور داری دزدی رو؟ ببین برای هر فرد چقد حجم میدزدند…
4. از هک شدن همین یک هفته پیش مخابرات حرفی نزدی که خود وزیرم توئیتش کرد. کل اطلاعاتمون یه فنا رفت مخابراتم انگار نه انگار. طرف شماره هرکیرو میخواست توش پیدا میکرد.
5.میگی سرویس دهنده ها نمیان فیبر بکشن… بله کی پیدا میشه بیاد به مخابرات سود بده تا بزاره خط رو بهش بدن… اینرو همون رئیس مخابرات گفت منبع خبر رو ندارم.
6. داداش کامپیوترت و گوشیت رو خاموش کن برو تو تنهاییت به معنای چیز های خوب فکر کن و اونهارو بزار کنار وظیفه… فکر نکنم دیگه خوبی ای رو ببینی.
7.اون موقع که 512 رو بدون اطلاع از 24 تومن کرد 48 تومن یاد دوبرابر کردن حجم بیوفت…
8. داداش نصیحت 6 رو گوش کن و در کنارش به عذاب هایی که برای نت کشیدی مغرور نباش…
9.دوست عزیز احتمالا سرویس دهنده دیگه دم دستت نیست که ازش نت بگیری … در کنار 6 و 8 منطقت رو عوض کن..
10. #داداش_دیگه_نظر_نذار

Jahandar

همه مثل تو جیره خور نیست ناعزیز نا محترم. سعی کن نون بازوتو بخوری تا دیگه بقیه رو هم مثل خودت جیره خور فرض نکنی ?

Jahandar

ضمنا جناب جیره خور بی ادب نامحترم، من اولین طرح جدید غیرحجمی که از مخابرات گرفتم سرعت هشت مگ با حجم نود گیگ ماهیانه بود به قیمت پنجاه هزار تومن. (بدون محاسبۀ مالیات)
و الان دارم از طرح غزال شش ماه‍ۀ شانزده مگ مخابرات با حجم ماهیانه ۱۷۵ گیگ استفاده میکنم با قیمت چهل هزار تومن. اینم جهت اثبات حرفم و اینکه همه مثل تو دروغگو و جیره خور نیستند :

http://2020.tce.ir/index.jsp?fkeyid=&siteid=34&fkeyid=&siteid=34&pageid=9908

Jahandar

نهایتا اینکه بخاطر بی عرضگی خودت لازم نیست بقیه رو جیره خور بدونی و بهشون توهین کنی.
اگه راست میگفتی و دروغ تو کارت نبود (که البته مطمئنا دروغگویی وگرنه به این سادگی به من تهمت دروغگویی و جیره خور مخابرات بودن نمیزدی.) یه شکایت در سایت 195 سازمان تنظیم مقررات ثبت میکردی برای تموم ادعاهات تا اونها مخابرات رو مجبور به پیگیری مشکلات ادعاییت کنند.
من خودم وقتی سرویس شانزده مگ مخابرات رو گرفتم دیدم بیشتر از نه مگ سرعتی که قبلا داشتم بهم سرعت نمیده و اپراتور مخابرات هم جواب سربالا میداد و حتی متصدی مخابرات هم که اومد، گفت مشکل از مودمته. (همونطور که در پست اولمم گفتم اپراتورها و متصدی های درست حسابی نداره) اما به ۱۹۵ شکایت کردم و همون شکایت باعث پیگیر شدن مخابرات شد و اول اومدند کل سیم کشی از پست توزیع تا منزلم رو عوض کردند که مشکلو حل نکرد. بعدش اومدن داخل خونه رو تست کردند و دیدن سیم کشی داخل منزل مشکل داره و با یه خط دیگه تداخل داره (چون قبلا خودم یکی رو اورده بودم سیم کشی داخل رو تست کرده بود و گفته بود مشکلی نداره اونها اول این رو تست نکردند!!! شایدم اون پیمونکار مخابرات میخواسته هزینه اضافی از مخابرات بگیره! الله اعلم!!) و بعد از چند ساعت ور رفتن آخرین متصدی، مشکلم حل شد و خلاص. آره بی ادب نامحترم ناعزیز، سعی کن بخاطر بی عرضگیت در احقاق حقت به دیگران توهین نکنی! ??

MR.CAMPER

اقای جهاندار داداش رفتار شما شایسته یک مرد نیست طرز برخورد شما بیشتر شبیهه خانم هایی هست که یک هفته ای رفتن تو حالت در دست تعمیرات
ی جوری سنگ مخابرات به سینه میزنی که انگار ارثیه برات گذاشتنش همه میدونن مخابرات دزده من خالم پایان دوره اش بود ۱۰۰ گیگ اینترنت اضافه اوورده بود حدود دوهفته وقت داشت که استفاده کنه مخابرات زد حجمش سوزوند اینقدر که واسه این مخابرات داری خودتو جر میدی صد در صد از کارمندهای اونی اگ شاتل تاحالا تو عمرت استفاده نکردی پس هنوز معنی اینترنت پرسرعت نفهمیدی فقط یک چیزی شنیدی
کلا این طرز برخوردت درست نیس اون بالاک پریدی پاچه مارو گرفتی ی جوری مخابرات مخابرات میکنی که انگار به ما به خودت توهین کردیم
تعصب خوبه ادم رو ناموس و کشورش داشته باشه نه شرکتهای دزدی مثل مخابرات

نیما عرفانی

پست واقعا جذابی بود و جای خالی چنین مطلبی احساس میشد. خودم به شخصه نسبت به بعضی موارد آگاهی بیشتری پیدا کردم.
ممنون سینا جان
مثل همیشه عالی بود و خدا قوت.?

REZA

j7 و همه جا میبینم دیگه بهش حساسیت پیدا کردم!البته مطمنا نمیشه گفت پرطرفدار ترین چون فکر نمیکنم کسی باشه که عاشق میان رده بشه،معمولا بخاطر قیمته که میخرنش که تپی قیمت خودش گوشی خوبیه و از بقیه بهتزه
مردم ما همه اشق ایفون ایکسن با اینکه هنوز از نزدیکم ندیدنش و نمیدونن چی داره چی نداره

REZA

عاشق*

MR.CAMPER

@jahandar
(۱- شما سنت قد نمیده وگرنه تهش نمیگفتی بجای پیشرفت سمت پسرفت میریم و سرعت اینترنت روز به روز بدتر میشه!!! اینو به مرغ پخته بگی پا میشه بندری میرقصه. من سالها از دایال آپ و 2g استفاده کردم. کسایی که سنشون قد میده میدونن چه عذابی بود. عمر و پولمون پای اینترنت دایال آپ و دعوا سر اشغال نکردن خط تلفن سوخت.)
جواب خط به خط این پاراگرافتو بهت میدم
خط اول سنم قد نمیده??
اون موقع که با دیال اپ و اون سرعت اشغالش وصل میشدم میدیدم سرعت مثلا ۲۰ کیلوبایته چندسن بار قطع و وصل میکردم تا سرعنش بره بالا سرعتش که به ۴۰ کیلو بایت میرسید کلاهم مینداختم بالا اینترنت دیال اپ تجربه اش داشتم
خط دوم اینکه یه چیز واضحه سرعت اینترنت افتضاحه معمولا هم تقی به توقی میخوره یا فیلتر میکنن یا سرعت اینترنت میکشن پایین یا بکل قطعش میکنن
خط سوم (عجب چیزی تفت دادی???)
خط چهارم منم هم ۲ جی استفاده کردم هم دیال اپ
من از سال ۸۶ ک به اینترنت وصل میشدم اینترنت ۲ جی بود اون موقع بسته اینترنتی ک نبود مث الان ۲۰۰۰ تومن سیمکارتم شارژ میکردم وصل میشدم اینترنت اونم با چه عذابی
خط چهارم اره منم این مشکل داشتم تو خونه اینترنت وصل میشدم حالا بعد از کلی بدبختی کشیدن که سرعت به ۴۰ کیلوبایت میرسید یکی گوشی ورمیداشت زارت اینترنت قطع میشد
اون کارتها رو هم یادته که روش یوزرنیم و پسوورد بود واسه اینترنت دیال اپ که میرفتیم ۲۰۰۰ تومن میخریدیم از طریق اون وصل میشدیم سرعتشم نسبتا خوب بود
سال ۸۹ -۹۰ اینترنت شاتل گرفتم تا پارسال یعنی حدود ۷ سال شاتل داشتم اسم سرعتش ۱۲۸ بود ولی پهنای باندی که شاتل بهم میداد قشنگ تا ۶ مگ میرف خصوصا اخر شب ک ترافیک سبک تر بود
درکل ما هم رنجشو کشیدیم ی جوری حرف میزنی که انگار خودت خیلی رنج کشیدی ولی این بلایی بوده که اکثرا سر هممون اومده
الانم اینترنت همراه خیلی به صرفه تر از adsl هست همراه اول که تو بعضی مناطق به ۳۰ مگ میرسه سرعتش رایتل رو من ۱۳ مگ رسوندم اگ برای تماشای انلاین فیلم بخوای اینترنت وایرلس خوبه در غیر این صورت صرف با اینترنت همراهه
رایتل ۲۱ گیگ روزانه ۲۱ گیگ شبانه میده ۵۶ تومن با مالیاتش سه ماهه که واسه من ارزشش از اینترنت ثابت بیشتره

Phanosesabz

باز هم یه چیز..شر گذاشتی که اصلا انگار تنت می خواره اولا الجی حدود 22 درصد ازسهام بازار ایران رو داره سهم اچ تی سی و نوکیا هم بیشتره سامهنگ و حبابی هم این قدرا نیست این آمارا رو هم بکن اونجات

Mostoul

این که مردم یه کشور انتخابشون گوشی های اقتصادی هست اوضاع داغون مردم ما رو میرسونه. واسه کسی مثل من که با 1400 یه Z5 خریدم عادت داشتم به پرچمدار الان هیچ راهی واسم نمونده به جز اینکه برم سمت گوشی های میان رده چون برای خرید پرچمدار حداقل باید ۵۵۰۰ داشته باشم که نهایت زورم رو ۳۵۰۰ خلاصه میشه اونم حقوق ۴ ماهم باید جمع بشه که هنوز نشده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)