حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست کایرین ۹۸۵ (Kirin 985) در هوآوی پی ۳۰ استفاده خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | هواوی

چیپست کایرین ۹۸۰ یکی از چیپست های موفق سال ۲۰۱۸ است که تا سال ۲۰۱۹ قرار است برای هوآوی خوش بدرخشد. البته به نظر می رسد درخشش چیپست های هواوی قرار است با یک ارتقا بیشتر شود و طبق شایعات احتمالا چیپست کایرین ۹۸۵ (Kirin 985) در هوآوی پی ۳۰ استفاده خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببنیم اوضاع از چه قرار است.

کایرین ۹۸۵

کایرین ۹۸۵

نمی دانم به یاد دارید یا نه اما هوآوی میت ۸ با چیپست کایرین ۹۵۰ معرفی شد. اساسا چیپست های هوآوی در نیمه دوم سال و همزمان با اپل معرفی شده و در خانواده میت اولین استفاده را خواهند داشت. هوآوی برای پی ۹ اما چیپست جدید کایرین ۹۵۵ را معرفی کرد که یک ارتقا جزئی متمرکز بر فرکانس بود. کاری که سامسونگ و حتی کوالکام هم با چیپست های خود می کردند تا پرچمدار شش ماه بعدی خیلی مشابه قبلی نباشد!

چند سالی هست که این روال متوقف شده اما به نظر می رسد هوآوی نمی خواهد که پرچمدارهای نیمه اول سال ۲۰۱۹ این شرکت با پرچمدار نیمه دوم ۲۰۱۸ آن ها یک چیپست هم‌نام داشته باشد و ترجیح می دهد ارتقائی به نام چیپست کایرین ۹۸۵ (Kirin 985) را معرفی کنند.

تا به اینجا درباره چیپست بعدی هوآوی فقط یک نام داریم و هیچ اطلاعات دیگری در دست نیست اما پربیراه نیست که نظریه چیپست جدید با فرکانس بالاتر و احتمالا شاید پشتیبانی انتخابی از شبکه 5G برای بعضی مدل های هوآوی ۳۰ پرو را متصور شویم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چیپست جدید هوآوی کایرین ۹۸۵ چه چیپستی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

علی شیخ زاده
ترنجِ خیلی رسیده
نوامبر 9, 2018 در 11:32 ب.ظ
3 1
احتمال اینکه چیپست ۹۸۵ یا ۹۹۰ روی پی ۳۰ پرو قرار بگیره خیلی زیاده چون قبلا هم از این اتفاقات افتاده و چیپست سری پی نسخه ارتقا یافته سری میت بوده مثلا کرین ۹۵۰ و ۹۵۵!.
طبق این خبر هم انگار ۹۹۰ همون چیپست کرین ۹۸۰ فقط مودم ۵جی بهش اضافه شده و یک مقدار بهینه تر شده و بعیده بعنوان چیپست پرچمدار سال بعدی معرفی بشه و از طرفی مدیر هواوی قبلا گفته بود گوشی منعطف هواوی ۵جی خواهد بود و این گوشی نیمه اول ۲۰۱۹ معرفی میشه
با این حساب احتمال اینکه توی پرچمدار نیمه اول شاهد همچین چیپستی باشیم خیلی زیاده

علی شیخ زاده

کامنت من حدودا ۲ ماه پیش

ahmad

ای ول اقای اداموس خخخ

علی شیخ زاده

?

CAPCOM

بنظره من 5g رو حتما داره و ارتقای چیپست شاید بخاطره همین 5g بودنش باشه برای رقابت، مخصوصا با گوشیه سامسونگ گلکسی اس ۱۰ 5g

Ainaz

احتمالش خیلی کمه این خبر به نظرم فک میکنم نسخه 5 جی تو میت 30 استفاده میشه

CAPCOM

استغفرالله خواهر این چه حرفیه حتما استفاده میشه چون رقابت بین برندها شدید شده

Ainaz

رقابت شدید شده دلیل بر استفاده 5 جی نیست!
میتونن تو بقیه چیزا با هم رقابت کنن

CAPCOM

مثلا در چه زمینه ای الان همه برندها تغریبا در یک سطح قرار دارند سامسونگ فعلا پادشاهه همست همه باید سعی کنن خودشون رو به سامسونگ نزدیک کنن اگه قراره اسفندماه سامسونگ یک نسخه گلکسی اس ۱۰ 5g ورود کنه پس قطعا بقیه برندها تلاش خودشون میکنن که به سامسونگ برسن
لطفا کمی فکر کنید و برای احتمالات دلیل بیاورید
شما میگید در زمینه های دیگر مثلا چه زمینه ای باقی مانده؟

نیما عرفانی

آخرین پردازنده ی کایرین که تغییرات جزئی نسبت به پردازنده ی قبلیش داشت ، کایرین ۹۵۵ بود که طبق توضیحاتی که آقا سینا گفتن فقط در زمینه ی فرکانس تفاوت داشت با کایرین ۹۵۰ . کایرین ۹۶۰ و ۹۷۰ دیگه چنین تغییراتی نداشتن اما سال ۲۰۱۹ با اومدن تکنولوژی ارتباطی ۵ جی و اینکه کایرین ۹۸۰ موجود در سری میت ۲۰ و آنر مجیک ۲ و شاید هم آنر وی ۲۰ از این قابلیت پشتیبانی نمیکنن ، هواوی برای رقابت با گوشیهای سایر برندها که برخی مدل هاشون از ۵ جی پشتیبانی میکنن ، مجبورمیشه بازم کایرین ۹۸۰ رو ارتقاء جزئی بده تحت عنوان کایرین ۹۸۵ ( اضافه شدن مودم ۵جی و تقویت فرکانس پردازنده) .
هواوی پردازنده هاشو سال به سال با معرفی سری جدید گوشی های میت ارتقاء کلی و اساسی میده.
پردازنده ی پرچمدار سال دیگه هواوی شاید کایرین ۹۹۰ باشه یا تغییر نام بده به سری ۱۰۰۰۰. اگه اشتباه نکرده باشم چندماه پیش یکی از مدیران ارشد هواوی ( فکر کنم مدیر عاملش بود) گفته بود کایرین ۱۰۲۰ دوبرابر قدرت بیشتر نسبت به کایرین ۹۷۰ داره . حالا مشخص نیست این پردازنده سال ۲۰۱۹ ارائه میشه یا ۲۰۲۰ ولی مطمئناً اولین بار روی سری میت ۳۰ یا میت ۴۰ پیاده سازی میشه.
جدای از این بحث اگه به عقبه و سابقه ی پردازنده های کایرین نگاه کنید متوجه میشین که سال به سال هواوی داره در ساخت پردازنده های پرچمدارش نوآوری های جذابی به کار میبره( اولین پردازنده با واحد پردازش عصبی مجزا NPU برای پرداش هوش مصنوعی در زمینه های مختلف پردازشی الخصوص پردازش تصاویر دوربین و پیش بینی محیط های مختلف برای اعمال بهترین تغییرات ، کایرین ۹۷۰ بود و اولین پردازنده ای که با معماری ۷ نانومتری و نسل دوم NPU ، معرفی و تجاری سازی شد کایرین ۹۸۰ بود) . هواوی فاصله ی پردازنده هاشو نسبت به رقبا داره کمتر و کمتر می‌کنه و این فاصله در کایرین ۹۸۰ به کمترین فاصله رسیده و این ادعا با نتایج بنچمارک ها اثبات شده . قبلا در خصوص کایرین ۹۶۰ و قبل تر از اون در تست بنچمارک آنتوتو پردازنده های هواوی نسبت به رقبا فاصله ی ۱۰۰۰۰۰ ، صد هزارتایی داشتن اما در کایرین ۹۷۰ این فاصله رسید به زیره صد هزار و در کایرین ۹۸۰ این اختلاف امتیاز رسیده به ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ ، پنجاه هزار تا شصت هزار که نشون از پیشرفت تحسین برانگیز و قابل توجه برای هواوی داره. این واقعیتی ست که باید همگی قبول کنیم به بدور از تعصب.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)