حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام بیشتر از وزارت کار کارآفرینی کرده است، اکثریت مخالف فیلترینگ اینستاگرام هستند

دیروز بود که دیدیم طرح جدید مسئولان برای زمستان، بسته اینترنتی بدون دسترسی به اینستاگرام است! به راستی گویی که “وینتر ایز کامینگ” هر چند مدت زیادی است که با بسته شدن تلگرام باید گفت که “وینتر هز کام”. امروز اما علی دادگر، کارشناس شبکه‌های اجتماعی می گوید که اینستاگرام بیشتر از وزارت کار کارآفرینی کرده است و اکثریت مخالف فیلترینگ اینستاگرام هستند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حساب Creator Account اینستاگرام

حساب Creator Account اینستاگرام

به گفته کارشناسان اگر عده‌ای خواهان ایجاد بسته‌های اینترنت بدون امکان دسترسی به اینستاگرام باشند میل شخصی و خواسته آنهاست، اما اگر بسته‌های اینترنتی برای تمامی کاربران اینترنتی به این روش تنظیم شود در واقع وزارت ارتباطات اینستاگرام را محدود کرده است و اگر از آحاد جامعه پرسش شود اکثریت آن‌ها مخالف مسدود شدن اینستاگرام هستند.

علی دادگر، کارشناس شبکه‌های اجتماعی  اظهار کرد: این امر که بسته‌های اینترنتی به گونه‌ای طراحی شوند که امکان باز کردن اینستاگرام وجود نداشته باشد کاملا عملی و ممکن است. به طور کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند از نظر فنی اقداماتی را انجام دهد که برخی از شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌ها را مسدود کند بدون اینکه آن‌ها را فیلتر کند. او افزود: می‌توان با مسدود کردن ‌IP‌ها و سایت‌ها بسته‌های اینترنتی را به گونه‌ای تنظیم کرد که امکان ورود به شبکه‌های اجتماعی مربوطه ممکن نباشد.

اکثریت مخالف مسدود شدن اینستاگرام هستند

دادگر در رابطه با این امر که اگر تمامی بسته‌های اینترنت به روشی تنظیم شوند که امکان ورود به اینستاگرام وجود نداشته باشد بیان کرد: اگر این امر یک قانون از سوی مقامات تصمیم‌گیرنده درباره شبکه‌های اجتماعی باشد و وزارت ارتباطات بخواهد آن‌ را اجرا کند به معنی همان فیلتر است. اگرچه اجرایی کردن این امر به دست وزارت ارتباطات پرسش‌برانگیز است، اما این وزارتخانه با اینکه متولی اینترنت است درباره آن نهاد تصمیم گیرنده نبوده و در شورای‌عالی فضای مجازی تنها یک رای دارد.

او در رابطه با امکان کارآفرینی در اینستاگرام و از میان رفتن کسب‌و‌کار‌ها در صورت فیلتر شدن این شبکه اجتماعی اظهار کرد: زمانی که تلگرام فیلتر شد کسب‌و‌کار‌های بسیاری ضربه خوردند. در این شبکه ارتباطی اگر نگوییم اجتماعی، کسب‌و‌کار‌های بسیاری ایجاد شدند در ابعاد مختلف، کسب‌وکار‌های بزرگ و مشاغل خانگی.

دادگر افزود: اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوبی در میان ایرانیان است. اگرچه محتوای زرد در این شبکه محبوب زیاد است، اما کسب‌و‌کار‌های بسیاری نیز در آن ایجاد شده‌اند. به هر روی تمامی محتوا‌های منتشر شده در اینستاگرام فاخر نیستند و از ممیزی‌های مختلفی رد نمی‌شوند بلکه از بطن جامعه بیرون می‌آیند.

یکی از حساسیت‌های حکومت نیز این امر است که کنترلی روی تولید محتوا وجود ندارد. با این همه به هر دلیلی هم اینستاگرام فیلتر شود ضرر‌های بسیاری را به کسب‌و‌کار‌های اینترنتی می‌زند. او با اشاره به این امر که اینستاگرام بیش از وزارت کار، کارآفرینی کرده است بیان کرد: در اینستاگرام تولید محتوا بسیار آسان بوده و امکان کارآفرینی در آن راحت است. بعد از رایج شدن استفاده از تلفن هوشمند، بازار کار رونق گرفته و مشاغل زیادی ایجاد شده است.اینستاگرام در واقع به اقتصاد کمک شایانی کرده است.

این کارشناس شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: فیلترینگ اینستاگرام به هر روشی ضربه بزرگی بر کسب‌و‌کار‌های کشور می‌زند، اما اگر بسته‌های اینترنتی برای عده‌ای خاص به گونه‌ای طراحی شود که دسترسی به اینستاگرام نداشته باشند دیگر نمی‌توان آن‌ را فیلترینگ نامید. این امر خواسته شخصی عده‌ای محدود است.

دادگر تاکید کرد: اگر از عموم مردم نظرسنجی شود به طور حتم خواهند گفت که با فیلترینگ اینستاگرام مخالف هستند و کمتر کاربری هست که خواهان مسدود شدن یا عدم دسترسی به اینستاگرام باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینستاگرام هم به سرنوشت تلگرام دچار شود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedram_01

سلام مگ خواسته اکثریت تاثیری هم داره ؟ همیشه و همیشه خواسته اقلیت مطرح بوده و انجام شده .

pedram_01

اونایی که دنبال بسته اینترنت بدون اینستا هستن کافیه از خود گوشی برنامه اینستا رو محدود کنن تا با اینترنت همرا نشه بهش وصل شد !! کافیه اموزشش رو بزارید هرکی خواست و خواستار این بود که با نت همراه اینستا نداشته باشه یاد بگیره و استفاده کنه ! نیازی به این همه داستان نیست مگ اینکه داستان چیز دیگه ایی باشه

CAPCOM

قیمت سکه و دلار داره پایین میاد اما مرغ امروز کیلویی ۱۴۳۰۰ شد واقعا این یعنی چی؟ یعنی گرون شدن دلار تاثیری در قیمتها نداره، مشکل از درون نظامه مشکله مردم و جامعه ما ایندفه شد اینستا! اگه اینستا فیلتر بشه مردم ما نجات پیدا میکنند کشورما گلستان میشه ? فقر فحشا از بین میره تحریمها شکسته میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)