حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت استفاده همزمان از Touch ID و Face ID در آیفون و استفاده از Face ID در اپل واچ منتشر شد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، حق اختراع

سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی اپل یعنی Face ID آنقدر خوب هست که فکر نمی کنم کاربری بخواهد دوباره به حسگر اثرانگشت برگردد. بله، سیستم تشخیص چهره سه بعدی هم همانند حسگر اثرانگشت محدودیت هایی دارد اما به صورت کلی اگر به آن عادت کنید، فکر نمی کنم علاقه ای به حضور دوباره حسگر اثرانگشت یا همان Touch ID به آیفون داشته باشید. امروز پتنت استفاده همزمان از Touch ID و Face ID در آیفون دیده می شود و همچنین اشاره به استفاده از Face ID در اپل واچ نیز در آن دیده می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

استفاده از Face ID و Touch ID در آیفون

استفاده از Face ID و Touch ID در آیفون

دور از ذهن نیست که اپل در آینده از حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده کند اما این حق اختراع روی آیفونی طراحی قدیمی دارد دیده می شود. حتی در آن عنوان شده که این استفاده همزمان به دلیل ضعف سیستم تشخیصه چهره ۲ بعدی است. می دانیم که اپل سیستم Face ID اپل آیفون X را به صورت ۳ بعدی طراحی کرده است و آن ایرادها را ندارد.

در این حق اختراع اپل آمده که ابتدا سیستم تشخیص عمل می کند، سپس حسگر اثرانگشت و در نهایت به پسورد عددی می رسد.

همچنین عنوان می شود که از سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی یا همان Face ID برای ساعت هوشمند یا همان اپل واچ استفاده خواهد شد یا می تواند استفاده شود، البته درباره نحوه استفاده آن نشان نداده نشده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آیفون بعدی با Touch ID و Face ID همزمان ارایه شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فیس آیدی بی نظیر و بی رقیبه ?

نیما عرفانی

فیس آیدی اپل به جز در موارد خاص بهترین کارایی و امنیت رو داره مگر اینکه بخوایم در سهولت استفاده روی سطوح صاف و سرعت عملکرد ، حسگر اثر انگشت رو برتر بدونیم اما خب اینکه در آیفون های آینده این دو قابلیت بیومتریک امنیتی باهم مشترکاً به کار برن دور از ذهن نیست ، حتی با وجود حسگر اثر انگشت که طبق شایعات ۳۰ درصد از پنل صفحه نمایش گلکسی اس ۱۰ و ۱۰ پلاس رو شامل میشه ، بر تحقق این قضیه قوت میده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)