حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دست رد ژاپن بر سینه هوآوی و ZTE برای استفاده از تجهیزات مخابراتی

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | ZTE، هواوی

در حالی که شرایط برای ZTE کمی سخت تر از هوآوی می گذرد، اما هر دو شرکت چینی در بازار جهانی دچار نگرانی های ویژه ای هستند. این نگرانی ها هم برای همین شرکت هاست که سهم بازار خود را از دست ندهند و هم برای دولت هایی است که نگران امنیت خود هستند. حالا پس از امریکا و اروپا، گویا نوبت به ژاپن است. خبر از دست رد ژاپن بر سینه هوآوی و ZTE برای استفاده از تجهیزات مخابراتی می رسد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم.

شركت های فن آوری چینی در سال جاری به علت كمبود اعتماد با مشكلات فراوانی مواجه شده اند، به ویژه در ایالات متحده كه شركت پیشنهادی Huawei با AT & T و Verizon به دلیل فشار سیاسی از بین رفته است و ZTE مجبور به پرداخت جریمه شدید و مجبور كردن مجدد هیئت مدیره تجارت برای ادامه تجارت شد.

از سوی دیگر، سازمان های دولتی ایالات متحده از استفاده از فناوری ساخته شده توسط هر یک از این شرکت ها ممنوع شده اند و به نظر می رسد که تصمیم ژاپن ممکن است با تحریم های مشابه مطابقت داشته باشد.

بر اساس گفته منبع نامشخصی که با رویترز صحبت می کند، دولت ژاپن نگرانی های مشابهی در مورد تجهیزات چینی که برای جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرد، دارد و خرید از Huawei و ZTE را متوقف خواهد کرد. علیرغم تردید های هر دو شرکت در مورد روابط دولت چین، ایالات متحده و ژاپن تنها کشورهایی نیستند که با نگرانی عمیق مواجه هستند.

استرالیا و نیوزیلند نیز هر دو شرکت هوآوی و ZTE را از نصب زیرساخت شبکه 5G خود را محروم کرده اند، این در حالی است که BT بریتانیا از استفاده از تجهیزات Huawei در تنظیمات شبکه 3G و 4G متوقف کرده است.

هوآوی و ZTE

هوآوی و ZTE

انتظار می رود که دستورالعمل های تدارکات تکنولوژی در ژاپن به طور خاص از Huawei یا ZTE استفاده نشود اما اصلاحات به منظور تضمین امنیت و ممنوع کردن استفاده از تجهیزات از منابع خطرناک برای امنیت سایبری است.

در حالی که ژاپن ارتباطات تجاری قوی با چین به طور کلی دارد، نفوذ ایالات متحده در این مورد قابل توجه است. در طول هفته گذشته، تنش ها بین ایالات متحده و چین پس از بازداشت مدیر کل مالی Huawei در کانادا بالا گرفته و به نظر نمی رسد که این روابط در هر زمان به زودی بهبود یابد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هوآوی و ZTE برای گسترش نفوذ جهانی خود چه کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayebso

بنظرم اون ماجرای دزدی و جاسوسی از سامسونگ یه جورایی باعث اعتماد مقامات کشور های مختلف در مورد ادعای امریکا در مورد جاسوسی برند های چینی بخصوص هواوی از بخش های مختلف شده
هواوی بیشترین درامدی که داره از زیرساخت های مخابراتی هست و اگر اروپا رو هم تز دست بده فقط چین و چند کشور اسیایی میمونه
به شدت به درامد های هواوی اسیب میزنه

علی شیخ زاده

تمام این خبر ها نفوذ و قدرت امریکا رو میرسونه با یه دستور پیشرفته ترین کشورها جرات سرپیچی ندارن
و این کار امریکا بیشتر بخاطر جنگ تجاریه نه بحث امنیت

کهکشان

سوال اینجاست چرا باید این اعتماد نباشه ؟ حتما یه مشکلی وجود داره !

علی شیخ زاده

چون موسس هواوی سرهنگ بازنشسته ارتش چینه بهمین خاطر دولت امریکا این موضوع رو بهونه کرده که هواوی حکومتیه و اطلاعات کاربران و کشور ها رو به حکومت چین میده.

علی شیخ زاده

که البته این موضوع هیچوقت ثابت نشده و فقط در حد احتمال مطرح شده

mosayebso

در ضمن اینجا بحث جنگ تجاری مطرح نیست چون برندی مثل وان پلاس حتی با اپراتور امریکایی قرارداد امضا میکنه و به راحتی جدیدترین تکنولوژی های امریکایی( اسنپ دراگون) رو مورد استفاده قرار میده
اینجا صحبت اصلی روی عدم اعتماد به هواوی هست چون به هیچ عنوان سابقه خوبی نداره

Amin

آره مصیب نکته‌ی جالبی گفتی!!!
تا حالا به این فکر نکرده بودم!!

وان پلاس هم چینی هستش اما خیلی راحت داره کاراشو می‌کنه!
فقط هوآوی و زدتی‌ای مشکل دارن پس!

chalton

?ژاپن هم از هواوی کشید بیرون،بیشتر کشورهای مطرح هواوی رو دارن کنار میزارن چون برند کاملا غیر قابل اعتمادی هست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)