حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا ۸.۱ با اسنپدراگون ۷۱۰ رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، نوکیا

احتمالا به یاد دارید که نوکیا 7.1 رسما معرفی شد. امروز نوکیا ۸.۱ در دوبی رسما معرفی شده و در حقیقت همان نوکیا ۷.۱ (Nokia X7) است که در بازاری خارج از چین به فروش می رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حقیقتا خیلی طرفدار این دست معرفی ها نیستم، یک نسخه مخصوص چین و چند ماه بعد نسخه جهانی و معرفی های متفاوت در منطقه های متفاوت آن هم با سروصدای زیاد! با این راهکار احساس تکراری بودن موبایل های تکراری این روزها خیلی بیشتر توی چشم می زند. در حقیقت نوکیا ۸.۱ که امشب در دوبی معرفی شده اصلا دستگاه جدیدی نیست که ما بخواهیم درباره آن صحبت کنیم اما به هر حال تفاوت های جزئی دارد و ما در ترنجی طبق روال، مروری بر مشخصات آن خواهیم داشت.

نوکیا ۸.۱

نوکیا ۸.۱

اولین و مهم ترین ویزگی برجسته نوکیا ۸.۱ به نظر ما اندروید ۹ و ارایه شدن آن در پروژه اندورید وان (android One) است. برای یک موبایل ۴۰۰ یورویی در بازار جهانی این ویژگی مهم یه شما می رود که سیستم عامل دستگاه در به روزترین حالت ممکن ارایه شود.

چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ در قلب نوکیا ۸.۱ می تپد و ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای شما وجود دارد. باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری نوکیا ۸.۱ به احتمال قوی با نمایشگر ۶.۱۸ اینچی کم حاشیه دارای بریدگی نمایشگر عریض کنار خواهد آمد، چون رزلوشن آن FHD+ است و به نظر نمی رسد خیلی پرمصرف باشد. بریدگی نمایشگر عریض نوکیا ۸.۱ که همانند تصویر زیر می تواند پنهان هم شود، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. نمایشگر نوکیا ۸.۱ با فناوری PureDisplay ارایه می شود و از استاندارد HDR10 هم پشتیبانی می کند.

نوکیا ۸.۱

نوکیا ۸.۱

برای دوربین اصلی نوکیا ۸.۱ شاهد استفاده از دوربین دوگانه 13+12 مگاپیکسلی با لنزی از برند کارل زایس هستیم که قابلیت ثبت تصاویر به صورت پرتره را دارا است. سنسور اصلی دارای ابعاد پیکسلی 1.4 میکرون و لرزش گیر اپتیکال است. خوشبختانه باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری نوکیا ۸.۱ با شارژر سریع ۱۸ واتی درون جعبه شارژ خواهد شد.

نظر شما درباره نوکیا ۸.۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

نام گذاری گوشیای نوکیا گیج کنندس یا من گیج شدم?

Sadeghh

نه واقعا گیج کنندست

Phanosesabz

عالیه نوکیا هم واقعا داره تو میان رده ها عالی کار می کنه و همینطوری خودشو بالا می کشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)