حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس زد ۴ با نسبت تصویر ۲۱:۹ برای نمایشگر ۲۴۰ هرتز ۶.۵ اینچی و باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری گزارش شد

نوشته

5 سال قبل | 21 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی، شایعات

اکسپریا ایکس زد ۴ (Xperia XZ4) این روزها شایعاتی متعدد دارد. از اولین دوربین سه گانه سونی تا قاب آن که لو رفت و بلندگو روی لبه پایین دستگاه را نشان داد. امروز اما شایعه بسیار هیجان‌انگیزتری منتشر شده که می گوید اکسپریا ایکس زد ۴ با نسبت تصویر ۲۱:۹ برای نمایشگر ۲۴۰ هرتز ۶.۵ اینچی و باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری ارایه می شود! در ادامه به ترنجی همراه باشید.

شرکت های اصیل دید خود را دارند و سونی یکی از اصلی ترین شرکت های فعال در زمینه دنیای موبایل است. هر چند این روزها حال و روز خوشی نداشته باشد اما این دلیل نمی‌شود که مانند نوکیا این روزها یا دیگر برند ها تبدیل به یک دنباله رو شود تا بازار را به دست آورد. البته که باید مدیر های آن را بابت عملکرد ضعیف سرزنش کرد اما یکسری ایراد ها همیشه بوده که در موبایل های آنها به سختی اصلاح می شود.

نمایشگر دارای بریدگی یا همان ناچ این روزها الگوی اکثر تولید کننده های اندرویدی است. سونی اما به نظر می‌رسد که برای سال ۲۰۱۹ برنامه جدیدی دارد. این شرکت ژاپنی ترجیح داده تا نسبت به نمایشگر موبایل های سال ۲۰۱۹ خود را برابر با ۲۱:۹ در نظر بگیرد.

نسبت تصویر ۲۱:۹ برای نمایشگر موبایل های ۲۰۱۹ سونی

حتماً رندر اکسپریا ایکس ای ۳ و اکسپریا ایکس ای ۳ اولترا را به یاد دارید. در آنها اشاره کردیم که نسبت تصویر نمایشگر خیلی بیشتر است نسبت رایج این روزها یعنی ۱۸:۹ است. برخی تصور می کردند که این یک اشتباه در رندرینگ این دو دستگاه است. از آنجا که منبع منتشر کننده این رندرها بسیار دقت بالایی دارد نمی‌توان این احتمال را در نظر گرفت.

امروز در شایعه که از یک منبع ژاپنی منتشر شده است، نسبت تصویر ۲۱:۹ برای نمایشگر اکسپریا ایکس زد ۴ (Xperia XZ4) گزارش می شود. این یعنی رندرهای XA3 و XA3 Ultra هم همین است و این دید کلی سونی برای سال ۲۰۱۹ خواهد بود. نظر شخصی من درباره این نسبت تصویر مثبت نیست. هرچند این نسبت تصویر برای تماشای فیلم‌های سینمایی بسیار ایده‌آل است اما برای دیگر استفاده ها شاید خیلی جذاب نباشد.

اکسپریا ایکس زد ۴

اکسپریا ایکس زد ۴

اکسپریا ایکس ای ۳ و اکسپریا ایکس ای ۳ اولترا

اکسپریا ایکس ای ۳ و اکسپریا ایکس ای ۳ اولترا

موضوع حائز اهمیت دیگر درباره نمایشگر اکسپریا ایکس زد ۴ را می توان در فرکانس ۲۴۰ هرتز که برای آن شایعه شده است دانست. تاکنون بالاترین فرکانس نمایشگر موبایل ۱۲۰ هرتز بوده است. سونی در پرچمداران قبلی خود از نمایشگر ۱۲۰ هرتز استفاده کرده بود که البته این ویژگی در آنها فعال نبود. شاید اینطوری بتوان نتیجه گرفت که این پنل ۲۴۰ هرتز با خروجی ۱۲۰ هرتز برای کاربر ارائه می‌شود. اگر شاهد چنین اتفاقی باشیم سونی اولین شرکتی است که پس از موبایل مخصوص بازی ریزرفون این ویژگی را در موبایل عادی خود استفاده کرده و این تحسین برانگیز است.

اندازه نمایشگر اکسپریا ایکس زد ۴ برابر ۶.۵ اینچ است

همچنین گفته می‌شود که اندازه نمایشگر اکسپریا ایکس زد ۴ برابر ۶.۵ اینچ است که این بزرگ‌ترین اکسپریا تولید شده توسط سونی خواهد بود. اما شاید بپرسید که برای این نمایشگر بزرگ چه حجم باتری در نظر گرفته شده است؟ شایعه باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری برای اکسپریا ایکس زد ۴ می تواند کاملا دلگرم کننده باشد.

اگر تمام اتفاق‌هایی که در این شایعه عنوان شده است را در کنار هم بگذارید اکسپریا ایکس زد ۴ به نوعی دستگاهی ویژه برای بازی و سرگرمی به شمار می رود که این یکی از شعارهای همیشگی سونی بوده است. البته اینکه بلندگوی استریو همسان از جلو دستگاه جابه‌جا شده و به لب پایین منتقل گشته می‌تواند در تجربی بهتر برای یک موبایل متمرکز بر بازی تاثیر منفی بگذارد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اکسپریا ایکس زد ۴ با هم این شایعات عنوان شده طراحی شده و ارائه می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

میخواد خودی نشون بده چیزی برای از دست دادن نداره سونی

MOAZEZ

چه غولیه این دیگه. آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟حالا که ملت پول ندارن چرا؟

MR.CAMPER

داش رضا فرضا ملت پول هم داشتن وقتی از بازار خاورمیانه خارج شده و گوشیاش وارد کشور نمیشه حتی دنبال کردن اخبارش هم جز حسرت و داغ چیزی سر دل طرفدارهاش نمیذاره
فقط امیدوارم از لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم حداقل ۱.۸ استفاده کنه ک واسه شب هم بتونه عکسای خوبی بگیره

MOAZEZ

داداش پولش باشه از آمازون میشه سفارش داد راحت

BeFair

واااووو، اگر این باشه واقعا عالیه

BeFair

تنها چیزی که باهاش مشکل دارم نسبت تصویره، خیلی دراز میشه

Ebinem

به شخصه نسبت 16:9 با حاشیه کم در بالا و پایین رو به همه طراحی ها ترجیح میدم. باز نسبت 18:9 با حاشیه کم یا بدون حاشیه قابل تحمل هست اما نسبت 21:9 با حاشیه ها در بالا و پایین، گوشی رو در حد زرافه دراز نشون میده.
باز جای شکر داره که سونی برآمدگی قسمت پشتی گوشی را داره برمیداره.

Genesis

اووف ۲۴۰ هرتز???

Sadeghh

به نظر میاد سونی داره یه تکون اساسی میده به خودش
واقعا امیدوارم همینطور باشه

Pouya

این دیگه خیلییییی کشیدس

mosayebso

از دوربین ۳گانه تا نمایشگری با رفلش ریت بالا که احتمال خیلی زیاد lcd باشه تا باطری پرظرفیت همه نوید یک گوشی عالی از طرف سونی رو میده منتها چندتا چیز اینجا علامت سواله!
۱: رفلش ریت ۱۲۰ هرتزی که توی سری ریزفون دیدیم بسیار پرمصرف هستن و ریزفونی که صفحه ۵.۷ اینچی با باطری ۴۰۰۰ داره عمر باطری فاجعه ای داره!چه برسه به اینکه بخاد نرخ بروزرسانی صفحه به ۲۴۰ هرتز برسه!
۲:اگر از oled به lcd مهاجرت کنه نمیگم کار اشتباهی میکنه چون الان بجز عمق رنگ مشکی پنل های lcd در باقی موارد پا به پای پنل های oled پیش میان اما یه جورایی oled بودن یه ترند توی محصولات خاص و بالارده بحساب میاد و بخصوص موقع تماشای فیلم و این نسبت ۲۱:۹ که مخصوص فیلم دیدنه پنل oled یه چیز دیگس
۳:شایعات از سنسور imx700 با اندازه ۱:۱.۵ خبر میدن که بسیار سنسور بزرگیه اما اگر الگوریتم خوبی رو پیاده سازی نکنه سونی بازم در بهترین حالت در سطح پرچمدارای دیگر برندها قرار میگیره!

MOAZEZ

آخ گفتی LCD و دلمو آب انداختی

ARMTIN

خیر دوست عزیز
XZ4 به پنل OLED مجهز شده

Shiral

عالیه به جز ابعاد طویل اش نکته منفی نداره

CAPCOM

Oh standin
۲۴۰ هرتز رفرش ریت پنل اگر به واقعیت بپیونده واقعا عالی خواهد از نظر سخت افزاری حتما میتونه اما به باطری فشار خواهد آورد میتونیم برای موارد خاص تنظیم کنیم روی ۲۴۰ اما خداکنه مقدار رم رو بالا ببره
البته بگم که ما تواین عرصه فعلا تماشاگریم و منتقد

Saeed Mohammadipouya

چه چیزی بشه اگه واقعی باشه

Saeed393

240 هرتز خیلی خوبه ولی نه برای الان!!!
برای وقتی که موقعش برسه،برا وقتی که باتریا چند برابر االان شارژ بدن
۲۴۰ هرتزش هم مثل اولین صفحه 4k موبایلش میشه،من z5 premium خریدم به امید 4k ولی صفحه روی 1080 همیشه،پردازنده مزخرف sd810 توان پخش 4k رو نداره،حتی توان پخش ۱۰۸۰ 10bit رو هم نداره لگ میزنه، صفحه نمایشم با adb تنظیم کنی از ۱۰۸۰ ببری روی 4k با اینکه تفاوت کیفیت تصویر رو قشنگ احساس میکنی ولی متاسفانه اینقدر به گوشی فشار میاد از یه طرف داغ میکنه از یه طرف کند میشه،خلاصش اینکه که ما خیری از 4k این گوشی ندیدیم، این ۲۴۰ هرتزم همینه ماجراش، یا باید پردازنده و باتری خیلی قوی باشه یا اینکه فقط در حد یه دلخوشیه

MOAZEZ

یه سوال، گوشیکه فیلمبرداری 4kمیکنه چجوری توانایی پخش ویدئو 4k نداره؟ احتمالا فرمت فیلمتون مشکل داره. فیلم Mp4 با رزولویشن 4k بریز

HM-Royal

سخت افزار هیچ گوشی توانایی اجرای ویدیوی 4K با بیت ریتkbps 52000 ء بصورت 60 فریم بر ثانیه رو نداره پردازنده corei5-2400 با 16GB رم به سختی میتونه اجراش کنه ولی هر چهار هسته نزدیک 100 درصد میشه و لگ میزنه

r.s.a

اگه دوربین عالی داشته باشه حرف نداره سونی میتونه فروشش رو بیشتر کنه با برنامه ریزی دقیق

علی شیخ زاده

یادمه دو سال قبل تو یه گروه واتساپی گفتم نسبت تصویر کم کم به سمت ۲۱ ب ۹ میره و استاندارد نمایشگر موبایل تغییر میکنه حتی سونی هم دوربین دوگانه و نسبت نمایشگر ۲۱ ب ۹ میزنه دو نفر به اسم نیما و پدرام اگه اشتباه نکنم خیلیم طرفدارای سونی روی دانش این دو نفر حساب میبردن.
نامبردگان چنان جبهه ای گرفتن و میگفتن سونی هیچ وقت درگیر این بازی های مسخره نمیشه میگفتم به زودی دوربین دوگانه میزنه بهم میخندیدن میگفتن سونی اصالت داره از این کارا نمیکنه میگفتم اولد میزنه میگفتن اگه اولد خوب بود سونی که مخترع اولد بود به سامسونگ نمیفروخت هنوزم پیامای اون گروه رو دارم اگه وقت شد اسکرین میذارم.
جا داره از اینجا یه خسته نباشید خدمتشون عرض کنم هرچی باشه کارشناسان آینده نگر و خبره ای بودن???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)