حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس زد ۴ با دوربین سه گانه لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 19 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی، شایعات

سونی جز معدود شرکت هایی است که تاکنون تنها یک پرچمدار با دوربین دوگانه عرضه کرده است. در حقیقت شد بعد گفت نصف پرچمدار سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم در تمام بازارها ارائه نشد. حالا به نظر می‌رسد که پرچمدار بعدی سونی با دوربین سه گانه عرضه شود. امروز از یکی از معتبرترین منابع اکسپریا ایکس زد ۴ با دوربین سه گانه لو رفته و در ادامه با هم رندرهای آن را خواهیم دید، با ترنجی همراه باشد.

اکسپریا ایکس زد ۴

اکسپریا ایکس زد ۴

اکسپریا ایکس زد ۴ بدون نمایشگر دو لبه خمیده به و حاشیه های بسیار کم بالا و پایین نمایشگر تصور شده است. همچنین حسگر اثر انگشت روی لبه دستگاه در نظر گرفته شده و این با رندرهایی که از دو میان‌رده‌ی لوکس سونی سازگاری دارد. منظور ما از این دو میان رده لوکس، اکسپریا ایکس ای 3 اولترا (Xperia XA3 Ultra) و اکسپریا ایکس ای ۳ است که البته آن ها هم هنوز معرفی نشده اند.

در حقیقت این رندر نیز نسبت تصویر خیلی عریضی را برای نمایشگر اکسپریا ایکس زد ۴ همانند دو رندر قبلی که برای میان رده های لوکس دیدیم ارائه می کند که کمی شک برانگیز است و با معرفی رسمی این دستگاه‌ها باید دید که آیا این یک باگ در رندرهای چنین منبع معتبری است یا سونی راهکار دیگری را در نظر گرفته است.

اکسپریا ایکس زد ۴

اکسپریا ایکس زد ۴

موضوع قابل ذکر دیگر که در این رندر از اکسپریا ایکس زد ۴ دیده می شود، نمایشگری است که دیگر دو لبه آن خمیده نیست و به نظر می‌رسد که سونی از اکسپریا ایکس زد ۳ و نمایشگر دو لبه خمیده آن بازخورد مناسبی نگرفته است.

در حال حاضر اطلاعات دیگری درباره اکسپریا ایکس زد ۴ در دسترس نیست. البته که می‌توان حدس زد حداقل چیپست پرچم دار اسنپدراگون ۸۱۵۰ در آن استفاده شده باشد.

اکسپریا ایکس زد ۴

اکسپریا ایکس زد ۴

شما فکر می کنید که اکسپریا ایکس زد ۴ با این طراحی ارائه شود؟ به هر حال Onleaks منبع معتبر و بسیار کم خطایی است. فکر می کنید که سونی در دوربین سه گانه اکسپریا ایکس زد ۴ هنوز جایی برای دوربین سیاه و سفید داشته باشد یا سه اپتیک متفاوت را ارائه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Cyrus

دوربین سه گانه مد شد رفت
من از ۱۶ تایی ال جی می ترسم،خدا کنه مد نشه

Quality

خیلی بعیده فقط یک مدل XZ4 معرفی بشه و حتما یکیشون صفحه خمیده داره
چون واقعا مسخرس که سونی بیاد پرچمدار با صفحه خمیده بزنه و چند ماه بعد پرچمدار بعدیش با صفحه تخت معرفی بشه!
این میتونه عکس نسخه پریمیوم باشه مثلا یا…

AMIRT22665

سونی موبایل متاسفانه علیرغم شاید کلاسش و گذشتش الان یه جورایی به در به دری (منظورم توهین یا جنبه منفی نیست ، خواهشا سونی فنا منفی بارون نکنند که صفت مثبت تر به ذهنم نرسید) افتاده که از باتلاقی که خودشو چهار دست و پا انداخته توش دربیاد. یه جورایی داره به هر دری میزنه که کارایی که شاید قبلا باید همگام با بقیه برندا میکرد رو بکنه. ممکنه صفحه خمیدشم یکی از همینا بوده باشه. حالام پرش یهویی از دوربین تکی به سه گانه. الانم هیچ بعید نیست باز جلوی نوآوری هایی مثل اثر انگشت یکپارچه و صفحه نمایش تمام صفحه مقاومت کنه و بعدها دوباره به همین شکل دست به دامن این ها بشه.

Pouya

من اصلا دلیل این مقاومتش در برابر اینجور فناوری ها رو نمیفهمم

علی شیخ زاده

ای کاش هواوی هم از نمایشگر خمیده بکشه بیرون

Quality

هرچند دیگه طراحی گوشی ها کپی هم شده و همه بی حاشیه اما خوب بنظر میاد و استفاده از دوربین سه گانه تصمیم واقعا درستیه
امسال دیگه دوربین دوگانه هم جالب نمیشد

بنظرمن اگر در دوربین دو تا سنسور بزرگ مثل XZ2P و با همون عملکرد استفاده بشه + یک سنسور کمی کوچکتر با لنز تله و زوم 3 برابر عالی میشه

Sadeghh

طراحیش خیلی خوبه به نظرم، ساده و زیبا.
امیدوارم برای دوربینش مکانیزم و همچنین الگوریتم مناسبی استفاده کنه

Soheil Rezayi

الجی خدا کنه دوربین ۱۶گانه رو رو g8 بزنه
من موافقم

نیما عرفانی

از اون جایی که سونی در سال 2018، 4 تا گوشی با اسنپدراگون 845 معرفی کرد یعنی
xz2, xz2 compact, xz2 premium , xz3 و در اکسپریا xz3 بازخورد مناسبی نداشت و همچنین در عرضه هم ضعیف عمل کرد به احتمال زیاد در کنگره جهانی موبایل بارسلونا سونی دوتا پرچمدار معرفی میکنه شایدم سه تا یعنی
اکسپریا xz3 premium , xz3 compact
که xz3 premium به احتمال زیاد با دوربین سه گانه و صفحه نمایش 4k اولد معرفی بشه.
و شاید xz4 رو دیرتر معرفی کنه یعنی در اردیبهشت ماه یا خرداد اما به شدت مشتاقم ببینم سونی برای خارج شدن از بحران چه رویکردی مد نظرش داره.
از اون طرف هم الجی با پتنتی که برای 16 دوربین ثبت کرده خیلی هیجان انگیز شده ، شاید بخواد تغییر استراتژی بده و سری V , G رو ترکیب کنه .

Phanosesabz

از این فکرا نکن الجی هیچ وقت سری جی و وی رو با هم ادغام نمی کنه

نیما عرفانی

نیازی به فکر کردن نداره
هرچیزی احتمال داره اتفاق بیفته
شاید سال دیگه شاید 2 دیگه شاید 3 سال دیگه

Phanosesabz

نکنه تو پیشگویی با رئیس الجی وقتی الجی تا سری وی 90 یعنی حداقلش تا 5 سال دیگه می خواد گوشی بسازه یعنی اینکه ادغام نمی شن آدم همینجوری رو هوا حرف نمی زنه مثلا من هم می تونم بگم که شاید سامسنگ سال دیگه یا 2 سال دیگه سری اس ونوتو ادغام می کنه ولی وقتی که از چیزی اطلاع داشته باشم

نیما عرفانی

نه دوست عزیز نه پیشگو هستم نه تبلیغ برند خاصی رو میکنم و از رو هوا هم حرف نزدم، همچین آدمی نیستم .
چند هفته پیش 2 جا خونده بودم که الجی شاید در آینده برای بهبود وضعیت بخش موبایلش و جلوگیری از ضرردهی سری جی و وی رو باهم ادغام کنه تحت یه زیر برند و اسم متفاوت و یه دلیلش به خاطر اینه چون قراره از سال 2019 بیشتر کمپانی ها رو بیارن به سمت گوشی های منعطف و الجی هم از این قاعده مستثی نیست یعنی در طول سال یه سری پرچمدار میزنن با اسم برند گوشی های منعطفشون و یه سری پرچمدار میزنن که درواقع پرچمدار اصلی به حساب میاد . برای همین ادغام سری جی و وی بیشتر فرضیه و حدس و گمانه طبق اون خبری که خونده بودم ( ترنجی هم فکر کنم پوشش داده بود).

Phanosesabz

اولا اون خبر فیک بودش همین خبر ادغام رو درباره سامسنگ هم اومد بعدشم درسته که الجی حدود 2 ساله داره ضرر میده ولی تو این چند ماه فروشش بهتر شده و مطمئنا تو سال 2019 اوضاعش به روال سابق برمی گرده

نیما عرفانی

من که از خدامه الجی، سونی ، نوکیا و اچ تی سی برگردن به دوران اوجشون
اما چون بحث سر الجی شده در همین مورد حرف میزنم
الجی در سری جی ، بهترین گوشیاش جی 2 ( طراحی، صفحه نمایش ، دوربین ، باطری و آوردن ویژگی امنیتی ناک کد که تا به الان هم در گوشیاش موجوده) و جی 4 ( بهترین دوربین در زمان خودش و استفاده از پوشش چرم برای قاب پشتی)بود، در زمان خودشون واقعا عالی بودن
سری وی هم از وی 10 که همیشه بهتر از سری جی بودن
در کل از اوایل سال جاری میلادی که مدیر عامل بخش موبایل الجی تغییر کرد خیلی به آیندش امیدوارم
مثلا از همین امسال که الجی جی 7 و وی 40 رو با پسوند تینکیو برای یکپارچگی و سازگاری با محصولات خانگیش ارائه کرد ، نشون داد که تغییر استراتژی داده و باید بهش فرصت داد
بدون هیچ تعصب خاصی میگم نوآورترین برند اندرویدی الجیه
اینو از گوشی هایی که از گذشته تا به حال معرفی کرده میگم
چه در سری جی ، چه گوشی های منعطف قبلی تحت عنوان فلکس و سری وی

CAPCOM

سونی رمتو ببر بالا لامصب

Milad7

متاسفانه شرایط اقتصادی داخل ایران جوری شده که ۹۵ افراد نمیتون پرچمدار کمپانی های مطرح رو بخرن?

Phanosesabz

95 که نه حدود 90 درصد ولی امیدوارم به زودی همه چیز درست بشه

Mohammadsoly

بنظر میاد سونی عقلش اومده سر جاشه ولی خیر دیر شد از خاورمیانه خارج شده و امیدی نیست برگرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)