سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روش ساده ای را برای استعلام تعداد سیم کارت ثبت شده به نام مشتریان در اپراتورهای مختلف طراحی کرده است که در ادامه، این سامانه را معرفی و لزوم پیگیری تعداد سیم کارتهای ثبت شده را بررسی میکنیم. با ترنجی همراه باشید تا ببینیم چطور می توان متوجه شد که چند سیم کارت به نام من است؟
بسیاری از مردم به دلیل اینکه خرید سیم کارت کار آسانی محسوب میشود، تعداد زیادی سیم کارت میخرند، اما بعد از مدتی حتی نمیدانند چه تعداد سیم کارت به نام آنها ثبت شده و این سیم کارتها در حال حاضر کجا هستند. نکته حائز اهمیت این است که اگر در نگهداری از سیم کارتها دقت نکنید، ممکن است افراد سودجو به آنها دسترسی یافته و پس از فعالسازی آن، فعالیتهای مجرمانهای انجام دهند که برای شما مشکلاتی را به وجود میآورد. در حال حاضر سیم کارتهای بدون مالک (بدون هویت) و سیم کارتهای جعلی منجر به فعالیتهای کلاهبرداری، قاچاق ترافیک و حتی جرمهایی نظیر قتل میشوند. بر همین اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ایجاد سامانهای جهت استعلام سیم کارت، برای حل این مشکل اقدام کرده است.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانهای را برای استعلام تعداد سیم کارت مشتریان اپراتورها راهاندازی کرده تا کاربران بتوانند از تعداد سیم کارت فعال و غیرفعال خود مطلع شوند. سایت و شماره پیامک استعلام تعداد سیم کارت از قرار زیر است:
۱- از این رو مردم با مراجعه به آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir و با وارد کردن کد ملی خود از تعداد سیم ارت فعال و غیرفعال خود مطلع خواهند شد.
۲- البته راه آسانتری نیز وجود دارد و مالکان سیم کارتها با ارسال کد ملی خود به یکی از شمارههای ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامی حاوی تعداد سیم کارتهایی که به نام آنها است را دریافت میکنند.
با استفاده از سامانههای معرفی شده، کاربران میتوانند از تعداد سیم کارتهای خود استعلام بگیرند و برای غیرفعال کردن سیم کارتهایی که در دسترسشان نیست، اقدام کنند. کاربران باید توجه داشته باشند که در قبال سیم کارتهای خود مسئول هستند؛ زیرا در صورتی که از هر سیم کارتی مزاحمت یا جرمی صورت بگیرد، مراجع قضایی در گام نخست با مالک آن برخورد میکنند و او را مقصر اصلی میدانند و برای اثبات اینکه شما مقصر نیستید، باید مراحل قانونی زیادی را طی کنید.
بنابراین کاربران باید از این فرصت استفاده کرده و سیم کارتهای مفقود شده خود را غیرفعال کنند. مشترکان اگر پس از استعلام با خطوط ثبت شدهای مواجه شدند که با مشخصات آنها مغایرت دارد، میبایست به دفاتر خدمات مشترکان اپراتور خود مراجعه کرده و برای غیرفعالسازی و قطع آن اقدام کنند.
چند سیم کارت به نام شما بود؟ من؟! یک و فقط یک!
ما هم یه دونه 🙂 ماییم و خودمن
من دو تا دیگه به اسمم بود که یادم نیست اصلا چیه، چطور آخه؟!
بله، این مطلب هم تلنگری بود برای همین
من 7تا همراه اول بناممه.برم فردا قطع کنمشون