حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل و سامسونگ در مذاکرات برای اتخاذ استاندارد جدید سیم‌کارت e-SIM

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | فناوری‌های نوین

انجمن GSM، یا GSMA نهادیست که استاندارد های لازم برای ارتباطات را در ابعاد صنعتی تبیین می‌کند. این نهاد قرار است بزودی استانداردی جدید را معرفی کند. یک استاندارد تعبیه شده جدید برای سیم‌کارت‌ها تحت عنوان e-SIM که اکنون سامسونگ و اپل نیز برای انجام مراحل نهایی به این انجمن اضافه شده اند. در ادامه همراه باشید.

استاندارد تعبیه شده سیم کارت اجازه می دهد e-SIM ها به نوعی غیر قابل جدا شدن از تلفن همراه تلقی شوند. البته بد نیست بدانید مشتریان می توانند در زمان نیاز، میان اپراتورهای مختلف جا به جا شوند، بدون اینکه لازم باشد سیم کارت جدیدی دریافت کنند! تنها به یک اپلیکیشن بر روی دستگاه نیاز داریم.

انتظار می رود که استاندارد جدید، در زمان نامعلومی از سال ۲۰۱۶ آماده شود. اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته، آیپدهای LTE معرفی شدند که به جای استفاده از سیم کارت های معمولی از Apple SIM بهره می بردند. کاربران از این طریق می توانستند به اپراتورهای مختلف دسترسی داشته باشند و در موقع لزوم، هر کدام را که مایل بودند انتخاب کنند.

Financial Times این مورد را نیز اعلام کرد که هنوز بسیار زود خواهد بود که Apple SIM جای خود را به e-SIM بدهد و احتمالا نسل بعدی آیفون ها مجهز به سیم کارت های مخصوص اپل خواهد بود. اپراتورها زیادی در حال همکاری با شرکت های تولیدکننده تلفن هوشمند هستند تا هر چه سریع تر به سوی e-SIM مهاجرت کنند.  این اتفاق شاید چندان به سود شرکت های بزرگ نباشد اما اپراتورهایی چون T-Mobile و اسپرینت به راحتی می توانند نام خود را در کنار شرکت های بزرگ قرار دهند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAMSUNG 2015

دود بر پیشرو ترین ابر شرکت فناوری الکترونیک، سامسونگ الکترونیکس. B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....