حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل گلس ۲ سال ۲۰۱۹ از راه می رسد

امروز صبح بود که درباره عینک واقعیت افزوده هوآوی صحبت کردیم و گفتیم که قرار است تا یک یا دو سال دیگر عرضه شود. حالا امشب درباره نسل سوم عینک واقعیت افزوده گوگل یعنی گوگل گلس ۲ چیزهایی به گوش می رسد مبنی بر این که شاید سال ۲۰۱۹ ارایه شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شاید بپرسید کی (چه زمان) نسل دوم عینک واقعیت افزوده گوگل فرارسید که حالا نوبت به نسل سوم آن رسیده است! خب این سوال برای خود من هم بود اما گویا سال گذشته نسخه اینترپرایز گوگل گلس با قیمت ۱۵۰۰ دلار در مقیاس محدود عرض شده است.

از دلایل شکست نسل اول گوگل گلس می توان به نگرانی های پیرامون حریم خصوصی و البته قیمت بالا در کنار فناوری شکل نگرفته عینک های واقعیت افزوده اشاره کرد. به نظر می رسد که سال ۲۰۲۰ به بعد باید شاهد تلاش های موفق تر و جدی تر در این زمینه باشیم، همانطور که صبح گفتیم طبق پیش بینی موسسه IDC امسال ۰.۲ میلیون و سال ۲۰۲۲ حدود ۲۲ میلیون (دقیقا ۲۱.۵۶ میلیون) به فروش برسد.

حالا درباره نسل سوم عینک واقعیت افزوده گوگل یعنی گوگل گلس ۲ (Google Glass 2) خبر می رسد که سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. از جمله پیشرفت ها می توان به پیشرفت در زمینه باتری و دوربین اشاره کرد. در زمینه ارتباط مخابراتی متاسفانه خبری از اضافه شدن ارتباط 4G نیست و احتمالا باید به همان وای فای و بلوتوث اکتفا کرد.

شما فکر می کنید گوگل گلس ۲ بتواند عینک واقعیت افزوده مناسبی برای گوگل باشد؟ گوگل در این زمینه سابقه زیادی دارد اما یکی از منابع قابل اعتماد می گوید که عینک اپل (Apple Glasses) که مبتنی بر واقعیت مجازی (AR) است تا سال 2020 عرضه می شود. این می تواند کار را سخت کند!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

ترنجی جان پتنت جدید سامسونگ برای ورود نمایشگرهای هولوگرافیک به صنعت تلفن‌های هوشمند رو پوشش بدید.

عینک واقعیت افزوده فقط اپل

BeFair

اون زمانا خیلی براش هیجان زده بودم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)